Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Helt enig med deg på det, og hadde det vært motsatt ville jeg reagert selv. Jeg tenkte over det etter at det var skrevet, men var litt opptatt og fikk dermed ikke redigert - og så gikk det i glemmeboka. Mener ikke at Arsenal sliter i den forstand, men at dere ikke spiller helt som dere vanligvis gjør. Kunne godt sagt at vi burde utnyttet at dere har hatt en optimal start eller at dere har skader, men vi gjør det jo ikke en smule bedre enn dere. Liverpool ser ut til å streve litt mer og da ble Arsenal tatt under samme gren, ikke verre enn det.

 

Det er enda bare spilt 5 kamper, så jeg vil ikke påstå at noen ligger tynt an akkurat nå - iallfall ikke når det kommer til topp 4.

Grisebanka mot et B-prega Dortmund?

 

B og B fru blom. De har en veldig bra bredde og kan holde topp kvalitet selv om de har noen skader. At de fikk bank er derimot sant!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er snakk om endringer i retningslinjer.

 

Beg vil gjerne ha brukere av rivaliserende lag ut av mitt lags tråd. Dere kan få si deres meninger i Kamptrådene og i PL Puben.

Å herregud, hva med å diskutere på et Utd-forum hvis du ikke tåler meninger fra andre lags supportere? Men ja, vi kan godt ta akkurat den diskusjonen i den rette tråden.

 

Er dette diskutert videre i en annen tråd?
Lenke til kommentar

Er det virkelig bare meg (og til dels Mats Svensson på United.no) som fortsatt er frustrert over at Wayne Rooney spiller fast i tierrollen og er kaptein?

Skal ikke Rooney være lederen i laget? Skal ikke han løfte opp de nye spillerne, ungguttene og Robin Van Persie? Vel, han evner i hvert fall ikke å gjøre det.

 

- Mot Swansea scoret han et pent mål, og var banens dårligste før og etter det.

- Mot Sunderland og Burnley var han knapt nok borti ballen.

- Mot QPR scoret han et pent mål, men var kanskje den minst gode av de glimrende angriperne våre.

- I går var han direkte skyld i 3-3, skjeller ut lagkameratene etterpå, skaffer seg et gult kort og skyter fra tretti meter på overganger.

 

Jo flere kamper jeg ser Rooney i, jo mer frustrert er jeg over at Shinji Kagawa forsvant ut dørene. Wayne Rooney er etter min mening ikke blant de femten beste angriperne i Premier League, og har vært den mest sentrale angriperen i en United-generasjon som har levert dårligst angrepsfotball av samtlige generasjoner siden Premier League ble etablert i 1992. Tenker da på årene 2009-2014, etter at Ronaldo forsvant.

 

En annen spiller som har dodga all kritikk så langt i høst, er David De Gea, som jeg faktisk ikke kan komme på at har hatt en eneste bra redning i løpet av de seks første kampene. Men i motsetning til Rooney så er De Gea en skuffelse. Rooney er bare ikke noe bedre enn en terningkast 4 United-spiller lengre, i motsetning til hva han var for 7-8 år siden.

Endret av LimeCanes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stort sett enig med Lime. Rooney har blitt forutsigbar, har et dårlig førstetouch, mistet farten sin, utfordrer sjelden spillere, og mister ofte ballen. Det han stort sett ender opp med å gjøre er å slå en langpasning ut mot en av kantene. Det skal jo også sies at han får både mange assists og mange mål, men ikke glem at han tar både straffer og frispark, (og en del cornere?). Men dårlig spill er ikke unnskyldt med gode stats.

 

Det er ingen som lever mer på navnet sitt enn ham. Han er Wayne fucknigs Rooney, Englands gullgutt, nesten mestscorene på både landslag, klubblag og i Premier League, og nå har han i tillegg blitt utnevnt kaptein for begge lag. Også har vi monsterkontrakten som Moyes/Woodward valgte å gi ham... Han er åpenbart ment for å bli værende her ut karrieren. Spesielt irriterende er det å høre på engelske pundits og kommentatorer som alltid skryter ham opp i skyene, uansett hva han gjør på banen.

 

Det har vel blitt sagt av både SAF og Scholes at han sannsynligvis er forbi toppnivået sitt, og det meste tyder på at SAF ville solgt ham på sommeren, om han ikke hadde lagt opp. Noe jeg tror ville vært for det beste. Men så kom Moyes.

 

For å kommentere det han holdt på med i går, så er det ikke jobben til en kaptein å skrike ut til medspillere. Vi så også hvor mye det var til hjelp... For meg så skal kapteinen være den som holder hodet kaldt, tar kontroll over situasjonen, og sørger for at medspillere skal føle seg bedre og tar heller skylden på sine egne skuldre, spesielt i Rooneys situasjon, hvor han faktisk hadde stor skyld.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo forsåvidt heller ikke noen som ikke anerkjenner Rooneys scoringstall; han har score MANGE mål for klubb og landslag.

 

Men jeg synes likevel ikke at Rooney er mer enn vår tredje beste spiss, og frem til 31. august hadde vi i hvert fall én AMC som var bedre. Som Kammizez sier, så lå et Rooney-salg i kortene sommeren 2013, men da Moyes ikke evnet å hente inn en ny klassespiller, så var det lite annet å gjøre enn å beholde han.

 

Scholes er i hvert fall enig med meg: han mente at Kagawa, med bare brøkdelen så mye spilletid om Rooney, hadde spilt seg rett inn i laget. Og Kagawa ER en bedre spiller enn Rooney. Han er raskere med ball, uten ball, bedre teknisk, mer kreativ og har bedre driv. Han var motoren i Europas kanskje mest underholdende fotballag, krevde 30 % av Rooneys lønn og er fire år yngre.

 

Jeg tipper at United, om man inkluderer penger for salg + lønnskrav, kunne tjent opp mot 400 millioner i 2014/2015 på å beholde Kagawa og selge Rooney istedenfor det omvendte.

Lenke til kommentar

SAF var alltid nådeløs mot de som satte seg selv større enn klubben. Det kan Beckham, Van Nistelrooy, Keane m.flere skrive under på, Rooney har bare vært ekstremt heldig. Hadde han kommet med de uttalelsene sine han hadde i 2010 noen år tidligere når vi hadde Ronaldo, Tevez osv på laget er jeg sikker på at SAF hadde kicket han rett ut av klubben uten å nøle engang. Han presterer som regel hver sesong, men ikke av det man kan forvente av hans skyhøye lønnsnivå.

Lenke til kommentar

Vi får håpe at det defensive kan begynne å sitte snart! Dessverre lukter det ikke bra av Rooney (Mata), RvP og Falcao samtidig på banen. Vi blir alt for veik bakover. Det hjelper jo ikke en pukk at vi har hentet Blind når det resulterer i at vi mister defensive bidrag fra kantene (Valencia / Young) når vi heller bruker 3 spisser..

 

Rooney scorer og assisterer som bare juling, men han gjør ikke noe særlig annet bra. Han mister ballen ofte, han taper dueller og har ekstremt med feilpasninger - selv om han kommer med en Paul Scholes junior av og til. Han er helt i verdenstoppen når han er i form, men når var han sist i form? Han virker tung hele tiden. Jeg er helt enig i at vi burde testet Kagawa i en lengre periode enn det han fikk.

Lenke til kommentar

Jeg har logget meg på her igjen, godt å se at de samme trynene fortsatt regjerer.

Ihvertfall, ifølge gammel overtro vinner United ligaen så lenge Hyrlen er pålogget regelmessig. Forvent champagnefotball i United-leiren og skjørebuk i Chelsea-leiren.

Sånn mer seriøst så er Rooney formsvak, ufarlig og crowder midtbanen. Ta fra han klippekortet og gi Adnan/Mata/Di Maria en rolle som tier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt enig med noen av dere ang. Rooney. Det jeg er mest enig i er at han ikke forsvarer lønna, overhodet. Men jeg synes han er det beste kapteinsalternativet vi har, og han løper over hele banen, mye i forsvar også.

 

Jeg tror heller han fyrte opp spillerne igår enn å skjelle dem ut. Noe en kaptein skal, for å miste en 3-1 ledelse mot Leicester er ikke akseptabelt å da skal man høre det. Selv om han ikke var en Maradona selv så må han gi beskjed til de andre. Kagawa bedre spiller? På noen områder, men alt sett under ett vil jeg si Rooney er minst like god. Men som ren spiss er Rooney ferdig og det tror jeg LvG også tenker.

 

Med det sagt så har han brukt opp tålmodigheten min ang å hinte til overgang

Lenke til kommentar

Rooney this, Rooney that. Se første omgangen om igjen. Defensiv kollaps i andre som ødelegger hele bildet av kampen, alt det positive rett ut vinduet..

 

Ti ganger bedre var han enn Mata har vært i den rollen de siste kampene. Mata har ikke klart standard pasninger fremover i farlige situasjoner, glem pasninger sånn som den Rooney presterer å finne di Maria med som gjorde at vi fikk sett et så klassemål. Rooney er beste kapteinvalget vi har og er heart and Soul av laget vårt.

Lenke til kommentar

Rooney er beste kapteinvalget vi har og er heart and Soul av laget vårt.

Hva er det som får deg til å mene dette?

 

HVORFOR tilber dere Rooney? Nøyaktig hva er det han tilfører den tigeren av et angrep som United har nå?

 

I fjor kalte man Rooney nøkkelen til suksess. Vi så jo hvordan det gikk, uten å skylde for mye på han direkte. Poenget mitt er at han ikke løfter Manchester United. Robin Van Persie løftet United i 2012. Angel Di Maria løfter Manchester United, det samme vil Falcao gjøre. Cristiano Ronaldo løftet også United.

Rooney er bare en i mengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rooney this, Rooney that. Se første omgangen om igjen. Defensiv kollaps i andre som ødelegger hele bildet av kampen, alt det positive rett ut vinduet..

 

Ti ganger bedre var han enn Mata har vært i den rollen de siste kampene. Mata har ikke klart standard pasninger fremover i farlige situasjoner, glem pasninger sånn som den Rooney presterer å finne di Maria med som gjorde at vi fikk sett et så klassemål. Rooney er beste kapteinvalget vi har og er heart and Soul av laget vårt.

 

Gidder ikke se førsteomgangen igjen. Rooney slo stort sett ballen bakover og til siden. Av 59 pasninger som traff medspillere, var 55 av dem til andre enn Falcao og RvP. Antar at to av dem som traff RvP eller Falcao var i forbindelse med avspark. Da står man ikke igjen med mye for mannen som skal være bindeleddet mellom spisser og angripere. Pasningen til Di Maria "skulle bare mangle". Hadde han ikke slått den, burde han blitt byttet rett ut. Di Maria går på et fantastisk løp etter å ha slått ballen til Rooney. Falcao trekker forsvareren til venstre og gir rom for Di Maria.

 

Jeg synes Mata har vært bedre "in the hole" enn Rooney har vært - og jeg endret ikke synspunkt på det etter kampen mot Leicester. Rooney spiller stort sett for safe, og prøver ikke på de vanskelige gjennomspillene. I stedet slår han gjerne en "vanskelig" 40-50 meters pasning til høyre, mot Valencia, Rafael eller i denne kampen Herrera. Det er veldig sjeldent vi får noe ut av å vende spillet, men det kan ha litt med Valencias manglende evne til å utfordre for så å legge inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...