Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående hvem som skal spille på topp av RvP/Falcao/Rooney og som 10er av Mata/Rooney, så virker det som om van Gaal alltid kommer til å prioritere Rooney i form av at han er utnevnt kaptein. Har ikke sett intervjuet på MUTV, men et referat fra VG:

 

"I alle lag er det noen spillere som alltid er med i startelleveren. Min kaptein skal alltid spille, og normalt sett keeperen også. Det er ingen overraskelse [...] Ingen av spillerene er trygge, bare kapteinen har ekstra privilegier. Alle på laget vet det. Vi har fem gode angripere, men det er bare to spissplasser. Jeg må velge."

 

Ikke overraskende, men Mata begynner å se bra ut og Falcao er vel også ganske selvskreven. Er vel fort van Persie som ikke får like mye spilletid fremover (med mindre noen havner ut på kant, eller han virkelig begynner å overbevise igjen).

Lenke til kommentar

Dette sier van Gaal i følge United.no. http://www.united.no/nyhetsarkiv/van-gaal-moter-pressen/

(Artikkel fra i går)

 

Om spillerrulleringen: – Kapteinen (Wayne Rooney) kommer alltid til å få spille, det samme gjelder keeperen. At Blackett får starte hver kamp er kanskje den største overraskelsen, men han gjør det veldig bra.

– Hvem var den andre?

– Mata.

– Ja, han er en strålende spiller.

RvP, Falcao, spissplassen: – Jeg tror verken at RvP har noen påvirkning på Falcao eller omvendt. Jeg synes Falcao er en veldig god spiss som jeg allerede sa på hans første pressekonferanse. Men jeg liker også Van Persie, han er også en veldig god spiss. Men vi har også Rooney, Januzaj og Wilson. Vi har fem spillere til de to spissposisjonene.

Noen grunn til lite kamper for Januzaj?: – Han må konkurrere mot svært gode spillere for å få plass på laget. Det er ikke plass til alle i laget – bare elleve. Og i dette systemet må han konkurrere mot veldig gode spisser. Når vi for eksempel spiller 4-3-3 har an kanskje større sjanse til å komme inn i laget. Det kommer an på systemet.

Så slik jeg tolket det der, så er både Rooney og Mata bankers så lenge de ikke trenger hvile eller er skadet. Da håper jeg jo bare at begge to presterer, og at de ikke stikker "huet i rævva", siden de allerede er bankers.

EDIT: Med nærmere lesning så kan det være van Gaal som spør "hvem var den andre", og journalisten som sier Mata. Artikkelen var litt forvirrende satt opp.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Det er to sider av saken med RVP. Hvorfor spiller han dårlig?

- Er han i dårlig form?

- Trenger han en pause?

 

Hvis han er i dårlig form er det stort sett bare kamper som kan hjelpe han. Da må han få spilletid til han finner formen og er tilbake der vi kjenner han. Hvis han er utbrent eller sliten må han benkes og få en liten pause.

Siden vi har sett RVP fra start i kamper han han vært dårlig i, regner jeg med at han mangler kamptrening og ikke er helt i form. LVG ønsker sikkert at han skal få komme seg tilbake i form, men vi har jo et alvorlig luksusproblem. I mine øyne kan vi ikke benke Falcao for å vente på at RVP skal finne målteften igjen. Ut med RVP og inn med Falcao, så får de heller rotere litt.

 

Mata var en av våre beste mot QPR. Bevegelsene og rommene han åpnet opp var en nytelse å se på. Han virket heller ikke treg og det gikk rimelig hurtig når han fikk ballen. Vanskelig, vanskelig.. Ønsker jo å se Januzaj mer også!!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Dersom Rooney skal være banker, så MÅ nok Mata vike. Jeg synes fortsatt ikke Rooney er noe mer enn en bra spiss. Som AMC kan han være world class, derimot. I går meldt jo også LvG at Adnan kan plasseres på topp, så hvorfor ikke kjøre noe sånn som det her mot Leicester:

De Gea

Rafael-Evans/Smalling-Rojo-Shaw

Blind
Herrera-Di Maria

Rooney

Falcao-Januzaj

Endret av LimeCanes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...