Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det rettet mot deg direkte eller noe. Har har sett det en del den siste tiden på forumet her og der. Jaja, er derfor fotball er gøy, forskjellige meninger ;)

 

For min del kan jeg si at uten Rooney under "ronaldo-tiden" hadde ronaldo aldri vunnet Ballon D'or i Utd-tiden for å si det sånn.


Jeg er litt spent på hvordan han vil reagere på å spille andrefiolin bak Falcao og samtidig tjene betydelig mindre penger.

Guillem Ballage sier Falcao tjener 185k pund i uken eller noe. Velger å stole på han ovenfor "The Independent" avis og lignende.

Lenke til kommentar

Nå var det rettet mot deg direkte eller noe. Har har sett det en del den siste tiden på forumet her og der. Jaja, er derfor fotball er gøy, forskjellige meninger ;)

 

For min del kan jeg si at uten Rooney under "ronaldo-tiden" hadde ronaldo aldri vunnet Ballon D'or i Utd-tiden for å si det sånn.

Jeg er litt spent på hvordan han vil reagere på å spille andrefiolin bak Falcao og samtidig tjene betydelig mindre penger.

Guillem Ballage sier Falcao tjener 185k pund i uken eller noe. Velger å stole på han ovenfor "The Independent" avis og lignende.

 

Hos United ja, men dere betaler vel ikke hele lønnen hans?

Nå kommer "NETTO!!!!!!!!!!!" innlegget straks.

 

ETTER SKATT!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Uten Rooney i fjor hadde vi ikke vært topp 10. Så viktig og inspirerende er han for laget.

 

Enig i at han har hatt en negativ start på sesongen, men alle som vet hva Rooney handler om vet at han kommer sterkt tilbake etter noen få dårlige kamper. Han var årets spiller i fjor kanskje etter DDG. Latterlig for min del å høre når folk sier "ååå skulle ønske han ble solgt i fjor, SAF hadde gjort det, ååååå". Jesus.

 

Problemet er jo at i fjor så sugte vi. Vi hadde jo ikke angrepsspill. At han da stod frem å puttet en del mål er jo fint og flott det, og han var som du sier vår beste spiller i fjor. Men han er en spiller jeg personlig mener er utdatert. Han henger ikke med i kjapt pasningsspill, han er dårlig å utfordre, relativt forutsigbar osv. Rooney funker ikke bra nok IMO i et lag som vil ha fint kombinasjonsspill i og rundt motstanderens 16-meter. Man såg det når Kagawa også spillte, resten hang ikke med. Litt sånn er Rooney nå, imo. Men for all del, jeg håper han beviser meg feil og at han kan stå frem i år også, hvor spillet forhåpentligvis også er milevis bedre enn det begredelige vi måtte se på i fjor.

Lenke til kommentar

Rooney kan ta seg en bolle. Verste spillern vi har etter at Nani har fått fjerna seg. Mirakuløst nok klarte tjukken å karre til seg kapteinsbindet også, totalt ufortjent. Han har aldri vært kapteinsmateriale med den holdningen og det arrogante kroppsspråket han lirer av seg gjennom 90 min hver bidige kamp. Ja, jeg er fortsatt pist off pga Welbeck-salget, men er glad flere er enige med meg ang. Roo hvertfall. Gleder meg til han blir benket og begynner å sutre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rooney ute av form er kjipt å se på, og det skjer oftere og oftere. Men han har vært vår viktigste mann de siste fem sesongene, og han er viktig som kontinuitetsbærer i laget nå som gamlegutta er borte. Blir ikke overrasket hvis han plutselig putter 20 mål denne sesongen også.

 

Viktigste siste 5 sesongene????

 

Nå troller du!

Lenke til kommentar

Fint at Rooney får litt konkurranse i form av Falcao i alle fall.

 

Frustrerende når han er ute av form, men vi kan ikke glemme det faktum at Rooney er en spiller som jevnt over hver sesong bidrar mye, og har gjort det så si hver eneste sesong han har hatt i United. Han er en av våre viktigste spillere, og vil nok også være det i årene som kommer.

 

Det sagt er jeg usikker på om å gi han kapteinsbindet var en rett avgjørelse eller ikke, men får håpe han vokser på oppgaven og at Van Gaal tar han ut/benker han når han ikke presterer. Akkurat det tviler jeg ikke på at han gjør, i hvertfall når alle de beste angriperne våre er skadefri.

Lenke til kommentar

 

Rooney ute av form er kjipt å se på, og det skjer oftere og oftere. Men han har vært vår viktigste mann de siste fem sesongene, og han er viktig som kontinuitetsbærer i laget nå som gamlegutta er borte. Blir ikke overrasket hvis han plutselig putter 20 mål denne sesongen også.

 

Viktigste siste 5 sesongene????

 

Nå troller du!

 

Næh. Kanskje ikke viktigste i alle enkeltsesongene, f.eks 12/13 hvor RVP herja, men han er nok det samlet sett. Men ja, jeg mener også som alle andre at det er bra han får mer konkurranse nå.

 

Rooneys siste fem sesonger

09/10: 34 mål

10/11: 16 mål

11/12: 34 mål

12/13: 16 mål

13/14: 19 mål

 

Ser ut som den store dansken også er enig: http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/schmeichel-backing-rooney-keep-alive-7713370

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rooneys siste fem sesonger

09/10: 34 mål

10/11: 16 mål

11/12: 34 mål

12/13: 16 mål

13/14: 19 mål

 

- Vant IKKE ligaen

- Vant ligaen

- Vant IKKE ligaen

- Vant ligaen

- Vant IKKE ligaen

 

Når Rooney er toppscorer i klubben, vinner ikke United serien.

 

Fordi United fungerer best når Rooney ikke er vår beste angriper. Rooney er best som AMC, ikke som spiss. Dog hadde jeg valgt Kagawa foran Rooney syv dager i uken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke så enkelt. Han fungerer også som en bra tilretteligger når vi har andre bra. I 11' og 13' ble henholdsvis Berbatov og Van Persie toppscorere. To sesonger Rooney hadde 11 og 10 assists i ligaen i tillegg sine 11 og 12 mål.

 

Sannheten er mer det at Rooney tar mer ansvar med mål når vi ikke har andre spisser i klubben som scorer mange mål, men det betyr ikke at han har dårlige sesonger når vi vinner. 11+11 og 10+12 i ligaen er ikke dårlig uansett. Fordelt på 28 og 27 kamper.

Endret av Hargo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Statistikken er i alle fall på Rooneys side i Premier League:

 

09/10: 27 mål 3 assists - 32 kamper = 0,94 målpoeng per kamp

10/11: 11 mål 11 assists - 28 kamper = 0,79 målpoeng per kamp

11/12: 27 mål 5 assists - 34 kamper = 0,94 målpoeng per kamp

12/13: 10 mål 12 assists - 27 kamper = 0,81 målpoeng per kamp

13/14: 19 mål 10 assists - 29 kamper = 1,00 målpoeng per kamp

 

Det er forsåvidt rett at de sesongene vi har blitt ligamestre har Rooney bidratt med mindre mål enn de andre sesongene, men snittet er fortsatt veldig høyt. Og snittet har ikke vært bedre enn det var forrige sesong, der han var direkte involvert i nesten halvparten av målene vi scoret, til tross for at han stod over ni kamper av sesongen.

 

Jeg har også en tendens til å glemme Rooney litt fordi han har vært her så lenge, men vi skal ikke glemme betydningen av han. Han scorer mål, han assisterer. Det er klart, hans væremåte kan være provoserende og om han rett kaptein gjenstår å se.

 

Må heller ikke glemme at vi knapt har en annen spiller i troppen med noe særlig mål for United. Han er viktig, og vil være viktig fremover også.

Lenke til kommentar

Hvilke andre spillere kan vise til tilsvarende tall i PL i dag? Det er ikke mange... Og om Rooney ikke skulle vært United sin kaptein, hvem ville dere i så fall valgt? Hvem er alternativet? Rooney har vekslet mellom å være vår store angrepsstjerne til å spille en støttende rolle for personligheter som Ruud van Nistelrooy, Cristiano Ronaldo, Berbatov og Robin van Persie. Han har levert hver sesong, og har ikke kommet i veien når vi har fått inn storheter som har puttet enda flere enn han.

Hva som skjer denne sesonger blir imidlertidig spennende, og jeg kan forstå de som stiller spørsmålstegn ved hvilken rolle han har i startelveren denne sesongen. For når han returnerer fra langslaget til Manchester til uken, så vil han konkurrere med van Persie, Falcao, di Maria og Mata - og det er antakelig ikke plass til alle på banen samtidig. (Edit: For ikke å glemme Januzaj, hvilke muligheter får han i år? Det er kanskje det som bekymrer meg mest.)

På sitt beste kan Rooney score like ofte som van Persie og Falcao, og skape like mye som di Maria og Mata. Problemet er at han ikke akkurat har klart å bevise det for van Gaal hittil denne sesongen. Men kan ikke si at jeg er så bekymret: Hadde det vært snakk om Moyes, så kunne han funnet på å benke en spiller i storform fremfor en Rooney ute av form, ganske enkelt for å beholde harmonien i garderoben. Men med van Gaal så er jeg overbevist om at det beste laget til enhver tid får spille. Over en lang sesong så tviler jeg dessuten på at ingen av de andre på topp ender opp med å bli skadet eller får en dalende formkurve, samtidig som at jeg er overbevist om at Rooney kommer til å prestere bedre for oss utover sesongen.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...