Snikpellik Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 Smud! Nå må bare Shaw bli frisk. Herrera blir også klar til QPR. Endelig kan vi stille med et lag som føles ganske komplett. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 Få bort Ronaldinho. Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Aston Villa's Next 5 Fixtures: Liverpool (A) Arsenal (H) Chelsea (A) Man City (H) Everton (A) (Edit: Forresten utrolig bra skrevet AnewZ.) Endret 4. september 2014 av blured 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espp Skrevet 4. september 2014 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har så mange meninger og tanker rundt det som skjer i Manchester United at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal begynne eller avslutte. Jeg er glad, stolt, skuffet og trist. Ja, det er en hel berg- og dalbane inni meg akkurat nå. Kan begynne med årets vindu. Manchester United blir forkortet til MU heretter. Det begynte kjempebra og vi fikk inn Shaw og Herrera veldig tidlig. Begge spillerne har vi betalt litt for mye for mener jeg, men de er gode tilskudd som kan holde MU på topp i mange år framover. Shaw er engelsk og markedet for gode engelske spillere er totalt ødelagt. Herrera kommer fra Athletic og de er vel like grusom å forhandle med som Tottenham, så Gill kunne neppe fått de billigere enn hva Woody presterte å få til. Dagene gikk, gikk og gikk uten at noe skjedde. Det begynte å bli urolig i MU-leiren og praten gikk ofte rundt hvor tregt det gikk. - Ja, jeg syns det gikk tregt. Det vitner om dårlig planlegging når man henter mange spillere siste uken vinduet er åpent. Til LVG/Woodys forsvar så skal det sies at LVG muligens trengte tid. Han har sagt siden første dag at alle spillerne skulle få tid, og det fikk de. En etter en har de fått prøve seg i trøya vår, mange av dem uten å imponere og dermed solgt eller lånt ut. I midten av august flommer det over av rykter igjen, og Rojo ble signert. En jordfreser av en spiller som jeg tror blir å tilpasse seg ligaen hurtig. Bare en knapp uke senere kommer Di Maria inn portene på Old Trafford, kanskje årets signering. På årets siste dag ble Blind bekreftet fra Ajax og Falcao lånt ut til oss. Tenkte jeg skulle dele litt mer utdypende hva jeg mener om signeringene våre også. Etter litt synsing kommer jeg med en karakter jeg mener at overgangen fortjener. Den vil være basert på spiller og pris. - Shaw: Et ungt engelsk talent. Han har allerede vist over to sesonger at han tar nivået og tempoet i PL. Jeg tror vi har kjøpt riktig spiller til å ha på venstrebacken, men hadde vi sett utenlands hadde vi kanskje kunne spart £10-15m pund. Jeg mener at vi betalte en del for mye for Shaw, men hvis han holder et høyt nivå i 10 år så vil det til slutt bli ok. Jeg regner med at vi får se mye av Shaw de neste årene, på både godt og vondt. Han er så ung at det vil komme feil, men sånn er det. På den andre siden tror jeg vi får se en ung gutt som springer fra motstandere og crosser ballen på hodet til en av spissene våre. Det fine med Shaw i motsettning til Evra er at Shaw er bedre defensivt enn hva han er offensivt. Karakter: 4 - Herrera: En undervurdert spiller på mange måter. Det er ikke så mange som har hørt om han før han kom til oss, men de som følger spansk fotball tett har mye godt å si om han. Petter Veland sa f.eks. dette om Herrera: “Han er en typisk ballvinner, men det som skiller ham ut, er at han gjør noe konstruktivt med den når han vinner den”. Det lille vi har sett fra han i rød trøye har vært positivt. Han er trygg med ballen, han setter ballen hurtig i spill og har en herlig pasningsfot. Dessverre mener jeg at vi betalte en del for mye for Herrera. Athletic er ikke en enkel klubb å forhandle med, noe f.eks. FC Bayern fikk erfare året før med Martinez. 36m Euro er litt for mye, men Woody kunne neppe gjort noe anderledes. Her var det snakk om å møte utkjøpsklausulen eller la vær. Her (http://www.united.no/nyhetsarkiv/slik-er-ander-herrera/) kan du lese mer om hva Herrera kan bidra med. Karakter: 4 - Rojo: En spennende spiller. En av de beste for Argentina i sommerens VM. Jeg har ikke sett Rojo mange ganger utenom Argentina, så her må jeg nesten bare komme med ting andre har sagt om gutten. Det er en fleksibel spiller som kan bekle flere roller, noe LVG setter pris på. Han spiller til vanlig som midtstopper i Sporting, men har flere ganger spilt venstreback for Sporting og Argentina uten problemer. Han er dyktig offensiv og har en sterk personlighet ute på banen. Fotballspeider og tidligere sportsdirektør i Monaco, Tor-Kristian Karlsel sier dette “Marocos Rojo er en stoppertype Manchester United ikke har hatt på mange år. Han har personlighet og karisma ute på banen”. Her (http://www.tv2.no/a/5925945) finner du hele intervjuet fra Karlsen. Prisen vi fikk Rojo på var god, men vi måtte sende Nani til Sporting for vår egen regning. Hvis det resulterer i at de kjøper han fra oss til neste år, var det helt klart verd det. Karakter: 5 - Angel Di Maria: Yes! Dette har vi manglet. En kreativ individualist. Han kan spille nesten hvor som helst på banen i de offensive rollene. Midtbanen (indreløper), høyre/venstre kant, tier-rollen og som spiss. Han kan gjøre alt en offensiv spiller skal kunne. Han kan drible 2-3 mann, han har en utmerket pasningsfot og blikk, og han kan avslutte selv. Vi har ikke hatt en spiller av dette kaliberet i klubben siden Ronaldo dro fra oss. Vi blir neppe å få så mye defensiv jobbing fra Di Maria, men det er ikke der styrken hans ligger. Jeg regner med at han blir motoren i det nye MU som skapes nå. Prisen var stiv, veldig stiv - men 600m for en av verdens beste spillere er helt ok. Karakter: 6 - Blind: Her er kjøpet jeg har størst forventninger til egentlig. De fleste vet ikke mye om han. Hva gjør han, hvor spiller han og er han god? Han har spilt litt overalt egentlig. Han har spilt midtstopper og defensiv midtbanespiller. I VM var han også venstre kantspiller i en 3-5-2 formasjon og klarte den jobben godt. Han er veldig anvendelig og kan brukes der han trengs. Jeg håper at han fortsetter i samme posisjon som han hadde i Ajax. Han gjort den utmerket jobb for Ajax som defensiv midtbane og ble kåret til årets spiller i Nederland. Prisen for Blind var bra, veldig bra! Hvis han fortsetter der han slapp i Ajax har vi gjort et lite kupp. Jeg kunne skrevet mye mer om han, men dere kan heller bare sjekke ut linkene jeg legger ut her (http://www.theawaystrip.com/articles/player-analysis-daley-blind-the-next-big-thing/) - (http://eplindex.com/55001/united-fans-excited-daley-blind.html) Karakter: 5 - Falcao: Ja, hva skal man si? Det er nesten surrealistisk at Falcao spiller for Manchester United. Når overgansmarket startet var jeg sikker på en ting og det var at: “Spiss, ja det trenger vi virkelig ikke”. Vi hadde jo allerede Rooney, RVP, Welbeck, Hernandez og Wilson. Jeg tror LVG har gjort helt riktig, og mer jeg tenker over det, jo “klarer” blir det. Hernadez ble lånt ut, Welbeck ble solgt og nå sitter vi igjen med 3 verdensstjerner og en ung gutt fra akademiet. Falcao er god, han er vanvittig god. Jeg tror folk flest faktisk undervurderer han, men det er som regel folk som aldri har sett han spille. Falcao er komplett!. Han er en individualist og kan avgjøre kamper på egenhånd. Han skyter like bra med begge bein (han plasserer ballen i krysset med begge ben altså..) og er veldig god på hodet. Han er ikke veldig høy, men har en spenst som knuser de fleste midtstoppere. Det Falcao kan gi oss i tillegg er hurtighet. Han har et ganske bra rykk og er overraskende hurtig. Vi har over en lang periode sett (og ventet på) at samspillet mellom RVP og Rooney ikke har funget. De funker bare ikke sammen, dette tror jeg Falcao kommer til å endre på. Målsnittet hans er helt vanvittig og hvis han holder seg skadefri kommer han til å bøtte inn mål for oss. Den bitre smaken kommer dessverre fram her; han er dyr, fryktelig dyr. Nå låner vi han bare og betaler ikke hele lønna hans heller - men fra neste år (hvis vi kjøper) får vi nok en spiller med rundt 3m i uken. For en spiller, for en lønn. Karakter: 4 Vi har gjort et veldig bra overganssvindu og vi har fått tettet igjen noen av hullene vi har i laget. Det er hentet inn 2 forsvarspillere (Rojo og Shaw (Blind), 2 midtbanespillere (Blind og Herrera (Di Maria) og to angrepsspillere i Di Maria og Falcao. I tillegg har vi fått ut en del av benksliterne våre i Cleverley, Hernandez, Zaha, Nani, Buttner og Welbeck. Troppen begynner å se mye mer balansert ut, men vi mangler enda to spillere til. Hvis vi kan få inn en leder i forsvar og enda en god midtbanespiller er vi i boks. Drømmen er Hummels og Strootman (Vidal). Jeg blir optimistisk når jeg ser på troppen vår nå for tiden, for den ser unektelig bra ut. Welbeck: Tenke at jeg skulle skrive litt her om han siden det er så splittet hva folk syns om salget av Snipes. Det er trist, oppriktig trist faktisk, men jeg tror mye av mine følelser bunner i at han er en “local lad”. Han har vært i Manchester United hele livet og er sånn sett “en av oss”. De siste dagene har jeg tenkt mye over salget av Welbeck og jeg føler at det var riktig. Han hadde ikke kommet til å få mange sjanser hos oss. Jeg tror LVG vil satse på Wilson istedenfor Welbeck og da ville han ha vært femtevalg. Da er det mye bedre at han pakker sekken og drar til en klubb han kan få spilletid og videre utvikling i. Arsenal er en flott klubb til akkurat det. De har trøbbel på spissplass og der vil han være førstevalg fram til etter jul. LVG valgte Wilson, er han et større talent? Hvem vet. Det eneste jeg vet er at Welbeck ikke har levert for oss, selv om han har spilt mye ving. Han springer mye, men det er ikke nok. Jeg tror ikke han blir en verdensstjerne og jeg tror heller ikke at han får samme type utvikling som Sturridge fikk i Liverpool. Sturridge kunne drible 2-3 mann og han kunne skyte når han ble solgt, det kan ikke Welbeck den dag i dag. Gleder meg til å se han videre for Arsenal og håper han fortsetter utviklingen. Det fortjener han! Mange, meg selv tildels inkludert, er helt imot måten MU kaster penger rundt seg for tiden, mens andre syns det er lykken. Mange sier at vi har mistet identiteten og DNA-et vårt, nja sier jeg til det. Det er en helt ny retning og noe vi aldri har gjort før, men jeg mener at det er nødvendig. Prøv å se det fra Galzers side. Vi elsker sportsklubben vår, de elsker bedriften deres. De ønsker å tjene penger og da er det uhyre viktig for dem at vi ikke faller av og ender opp som Liverpool eller Leeds. Jeg tror de ser på dette som den eneste kortsiktige løsningen vi har: å kjøpe seg til suksess som mange andre lag har gjort. Jeg forstår dem selv om det ikke er “MU-måten”. Dette er kanskje den eneste måten de kan prøve å holde oss i toppen på, uten at vi blir uten trofeer i 3-4 år. Det vil være et kolossalt fall for merkervaren “Manchester United” hvis vi holder oss utenfor det gode selskap i mange år framover. Jeg tror dette er en kortsiktig løsning hvor vi kaster penger rundt oss i år og tildels til neste år. Deretter tror jeg det hele flater ut igjen. Da har vi en ny grunnstamme som blir LVGs lag og som han kan bruke mens han henter fram unge talenter igjen. Jeg tror bare at dette er en fartshump på veien tilbake til måten MU alltid har vært. Hvordan burde vi spille? Ja, si det. Nå har vi en tropp som kan spille i alle formasjoner der ute. Vi kan spille 3-5-2 som vi gjør nå, eller vi kan gå over til 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1 osv. Vi har spillere til å kunne endre formasjon. Jeg vet ikke hva LVG burde gjøre, det får være opp til han. Det eneste jeg syns er viktig for sesongen som kommer er at vi får se en progresjon. Både defensivt og offensivt. Det fikk vi ikke under Moyes, men det tror jeg vi får med LVG. Jeg tror at han sakte men sikkert får selvtilliten tilbake i laget vårt, og sammen med selvtilliten vil strålende fotball også komme. Når mai kommer er jeg forberedt på at det kan bli nok et år uten CL, men da får det bli sånn. Vi er i en omstillingsfase i år også, og det blir å ta litt tid. LVG endrer alt som er ved klubben, alt mange av spillerne er vant til er endret. Jeg forstår at det kan ta litt tid, men jeg tror at med tiden vil vi se et nytt Manchester United reise seg igjen. Jeg er positiv, mer positiv enn jeg har vært på lenge! Ferguson æraen er over! Nå er vi klare til å ta neste steg. LVG vil lede oss til trofeer og underholdende fotball. Det er jeg sikker på! 13 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 Veldig bra skrevet Espp!! Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 JAAAA!!! gleder meg sykt til QPR kampen nå, håper så jævlig vi vinner! skal skape god stemning på tribunen ihvertfall 4 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Jeg blir særdeles overrasket om Rojo slår til i PL. Var begredelig for Sporting i fjor, og er en Vermaelen-light(konsentrasjonsproblemer.) Overpresterte noe kolossalt i VM. For øvrig spent på Di María! Klassespiller. Endret 4. september 2014 av cfthompson Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Tror Rojo kan gjøre det ganske så bra. Han har fysikken til det og har hatt en fin utvikling (dette er fra andre, har ikke fulgt han selv) de siste årene. Han er en riktig så flott jordfreser, men ikke stygg i spillet. Jeg har aldri noen gang gledet meg så mye til å møte QPR. Det føles som at det er en finale vi skal spille. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Du må roe ned gleden. Kan fort bli nok en skrell..... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Jeg har aldri noen gang gledet meg så mye til å møte QPR. Det føles som at det er en finale vi skal spille.Nedrykksfinale Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Det kan godt bli en ny skrell, men jeg gleder meg til å se flere av våre nye. De har bare vært en uke sammen i klubben, så forventer ikke festfotball! Blir nok bra uansett. Assist fra Di Maria og mål fra Falcao. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney må være den mest oppskrytte spilleren ever. Fortjener slettes ikke lønnen han har nå. Tror Manu hadde klart seg bedre uten han. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney må være den mest oppskrytte spilleren ever. Fortjener slettes ikke lønnen han har nå. Tror Manu hadde klart seg bedre uten han. Enig! Vi burde solgt ham for et år siden, og satset på Kagawa som vår nye tier. Og vi burde aldri kjøpt Mata. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney er kanskje også en av grunnene til at England gjør det så dritt. Men hva vet vel jeg.. Jeg gleder meg derimot litt til å se Di Maria og Falcao i PL. Tror de kommer til å være rååå! Trodde aldri jeg skulle si jeg gledet meg til å se Manu spille.. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney er definitivt ikke den spissen han en gang var, men han scorer støtt og stadig fortsatt. Allikevel skulle jeg ønske at han selv ønsket å gå ned på midtbanen for å bli en ny "Scholes" (så god blir han aldri). Han har vist at han har mangler defensivt de gangene han har spilt sentral midtbane, men kanskje han ville fungert bedre som indreløper i 4-3-3. Potensialet er der. Nå har vi dessuten Falcao og v. Persie på topp. Skulle en av de bli skadet, noe de sannsynligvis vil bli, så kan han lure seg opp på topp. Når det kommer til lønnen... Nei, han fortjener den ikke. Egentlig fortjener ingen den lønnen. Fotballspillere for enkelt og greit for godt betalt. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney spiller bare på halv maskin og selv da er han jo god. Han er en garantist for 20+ mål pr sesong. Jeg håper at LVG får Rooney på igjen, for da er han veldig god! Det kan være at han trenger litt ekstra trening og en liten tenkepause på benken. Han er ikke verd 3 mill i uka. Hadde SAF enda leder MU hadde Rooney vært solgt for lenge siden. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Rooney spiller bare på halv maskin og selv da er han jo god. Han er en garantist for 20+ mål pr sesong. Jeg håper at LVG får Rooney på igjen, for da er han veldig god! Det kan være at han trenger litt ekstra trening og en liten tenkepause på benken. Han er ikke verd 3 mill i uka. Hadde SAF enda leder MU hadde Rooney vært solgt for lenge siden. Nei. Han er fryktelig dårlig på halv maskin. Han scorer riktig nok en del mål, men når han er i så dårlig form som han er nå for tiden er det svært ødeleggende for laget. For England mot Norge mistet han ballen 9 ganger. I tillegg hadde han en pasningsprosent på 75 på sine 20 pasninger. Han mister med andre ord ballen i halvparten av situasjonene han får ballen. Når han i tillegg ønsker å være svært delaktig i spillets oppbygging, blir det bare tull. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Jeg er takknemlig for at jeg så på Tyskland - Argentina istedenfor England - Norge. Han er ikke god nok til å spille i en oppbyggende rolle når han er så lat som han er nå. Jeg tror at han mistet seg selv en del når han ble plassert i 10er rollen. Jeg håper at han blir benket litt og presset i form igjen av konkurransen mot Falcao. Mata har også vært alvorlig treg med ballen i det siste, så jeg håper at vi kanskje starter med Januzaj istedenfor Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Uten Rooney i fjor hadde vi ikke vært topp 10. Så viktig og inspirerende er han for laget. Enig i at han har hatt en negativ start på sesongen, men alle som vet hva Rooney handler om vet at han kommer sterkt tilbake etter noen få dårlige kamper. Han var årets spiller i fjor kanskje etter DDG. Latterlig for min del å høre når folk sier "ååå skulle ønske han ble solgt i fjor, SAF hadde gjort det, ååååå". Jesus. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 For det første så skrev jeg ikke teksten som en liten gutt / jente på 12 år ville sagt det, og for det andre tror jeg at Rooney hadde hatt godt av en forandring. Han har blitt latere og latere, og det tar lengre tid før han kommer seg i form for hvert år som går. Når han er i form er han vanvittig god, men han er ingen Ronaldo. Vi er ikke avhengig av han. Og ja, jeg tror han hadde blitt solgt hvis SAF hadde tatt seg et år til. Han aksepterte aldri at spillerne ble større enn klubben, og Rooney har vært nært den grensa litt for mange ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå