Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en ikke-sak. Rojo hadde en disputt med en nabo i Argentina tilbake i 2010. Pga. saken IKKE har blitt gransket er den heller ikke avsluttet, dermed avventes hans tillatelse til argentinsk politi har ryddet opp i en fire år gammel ikke-sak. Sannsynligvis har de blitt tatt kontakt med og dermed får ordnet opp i dette tullet så raskt som mulig.

 

At han får visum er det ikke noe tvil om, spørsmålet er bare om det er i morgen eller om en uke eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Faen altså, på oppsummering av "in and outs" på manutd.com står det fortsatt dette på Rojo:

 

INS

Daley Blind (Ajax, permanent, £14m)

Angel Di Maria (Real Madrid, permanent, £59.7m)

Radamel Falcao (Monaco, season-long loan)

Timothy Fosu-Mensah (Ajax, subject to clearance, undisclosed)

Ander Herrera (Athletic Club, permanent, undisclosed)

Vanja Milinkovic (FK Vojvodina, permanent, undisclosed)

Marcos Rojo (Sporting Lisbon, subject to work permit, €20m)

Luke Shaw (Southampton, permanent, undisclosed)

 

Begynner å bli redd han ikke kommer til å få spille for oss.... trenger han kanskje mer enn noen andre av de nye spillerne våre og... kom igjen, gi han en jævla work permit already!!!

 

Om jeg har lært noe av FM så er den oppe til "høring" en random dato i fremtiden. Så si at det er 10. sept da, så får vi ikke vite noe før den går gjennom da. No problemos. Fyren er argentinsk landslagsspiller, selvfølgelig får han arbeidstillatelse.

 

Hadde en keeper jeg kjøpte i en FM save som var i klubben i 5 år uten arbeidstillatelse. Søkte på nytt og på nytt fikk det aldri. Muligens det var en bug da :p

Lenke til kommentar

"Everyone knows that - I have said it many times. Manchester is in my heart. I left many good friends there, the supporters are amazing and I wish I can come back one day" - CR7, i går kveld.

 

Han hinter bare mer og mer.... Han er en kødd, for han kommer neppe og det gir forhåpninger når han sier slikt! Hovedproblemet er at han blir 30 år til neste år, tiden fly altså, og 1 mrd for en 30 åringer blir alt for drøyt.

Lenke til kommentar

Begynner å bli ganske fornøyd med laget vi har nå, gleder meg utrolig mye til PL kommer igang igjen! Lenge siden jeg har vært så optimistisk som jeg er nå. Vet mange syns vi har hatt et dårlig overgangsvindu, men jeg må si meg uenig, syns det har vært ganske bra. Selvfølgelig, det kunne vært bedre - men alt i alt har vi hatt et ganske bra overgangsvindu IMO. Må ikke glemme at LVG var i Brasil samt trengte tid til å analysere troppen han hadde til rådighet. Selv om folk her inne aldri ville gitt Cleverley etc en sjangs til å imponere, så er det fullt forståelig at LVG lot alle få en fair sjangs. Det er ikke usannsynlig at vi styrker troppen ytterligere i januar om mulighetene byr seg, tenker at Strootman står høyt på LVG's ønskeliste.

 

Keeper: De Gea, Lindegaard, Amos

 

Her har vi en av ligaens beste keepere samt en meget solid Lindegaard i backup. Ikke mye å si på denne plassen egentlig da vi er meget godt rustet her.

 

Forsvar:

Høyreback - Rafael, Valencia (Smalling, Jones)
Midtstopper - Smalling, Jones, Evans, Blackett, Rojo
Venstreback - Shaw (Blind, Rojo, James, Blackett)

 

Vet flere her savner en leder, noe jeg forsåvidt er enig i. Selv håper jeg at Jones kan vokse inn i den rollen i løpet av denne sesongen og at han får den kontinuiteten og selvtilliten som trengs. Husker når han ble brukt litt over alt og folk var redde for at han kom til å "sløse" bort talentet ettersom det var som stopper han var best. Nå får vi nok se han som fast inventar på stopperplass, og jeg håper at ting løsner for han.

 

Nå er det fint lite jeg har sett av Rojo som stopper, men går utifra at han ble kjøpt for å være makkeren til Jones, og om VM var en indikator på hvor god han er, så ser jeg veldig positivt på det. Han viste seg som en meget habil VB, selv om han spiller stopper til vanlig. Med tanke på at vi kun har Shaw nå som "rendyrket" VB så var muligens dette det perfekte kjøp, det finnes strengt tatt ikke så mange stoppere som også kan spille VB. Evans har tidligere vist hvor god han kan være, og jeg håper han igjen kan komme opp på det nivået, i såfall så har vi god backup på stopperplass. Smalling går jeg utifra kommer til å få lite spilletid i år, men som backup så gjør han seg ikke bort, han kan også spille HB, men jeg tror han havner bak Valencia i køen om den om Rafael fortsetter med lyskeproblemene sine.

 

Syns faktisk at dette forsvaret her på papiret er bra. Det mangler en skikkelig naturlig leder, men jeg håper og tror at Jones kan vokse inn i den rollen. Jeg går litt utifra at vi kommer til å stille med 4 bak nå med de nye kjøpene, selv om det selvfølgelig ikke er noen garanti for det.

Midtbane:

 

Sentralt: Blind, Carrick, Herrera, Fletcher, Anderson, Fellaini (di Maria)

OMS/Vinger: Mata, Young, Valencia, Januzaj, di Maria (Rooney)

Det er selvfølgelig vanskelig å si hvor mye Blind og Herrera kommer til å forbedre den sentrale midtbanen vår, men at de er på et vesentlig høyere nivå enn Fletcher og Cleverley kan vi ta som en selvfølge. Dekningen sentralt er faktisk ganske bra. Problemet her er at det består av litt for mye middelmådigheter. Anderson og Fletcher er ikke gode nok, og Carrick må finne tilbake til det nivået han var for noen sesonger siden. I fjor var det ikke godt nok. Fellaini kan nå bli en sånn type spiller som kan komme innpå i kamper hvor vi rett og slett trenger noe "annerledes". Han er en type ulik alt det andre vi har på midtbanen, og vi såg i VM hvilken "impact" han kunne ha fra innbytterbenken. Er en spiller jeg ikke hverken har sansen for eller mener er god nok, men vil ikke avskrive han helt enda. di Maria og forsåvidt Mata kan spille i en midtbanetrio sammen med Blind/Carrick/Herrera. Gleder meg til Herrera har spillet seg varm i United-trøya, føler meg ganske sikker på at han kommer til å spille en viktig rolle for dette laget her fremover. Han er uredd, pasningsikker og tør å prøve på de pasningene som Fletcher og Cleverley ikke en gang tør prøve på trening.

Vi mangler gode nok vinger, men med di Maria inn så har vi hvertfall en spiller i verdensklasse. Young og Valencia er for forutsigbare, dårlige 1v1 og generelt for dårlige til å spille ving for oss. Valencia har dog nytteverdi ettersom han kan spille HB helt ok. Young derimot er bøtte. Han viste seg frem i pre-season som en venstre vingback, men nå som serien har begynt igjen har han vist seg like udugelig som han var i fjor. Går vi vekk fra 3-5-2 noe jeg både tror og håper så ser jeg ingen plass til han i dette laget her og jeg håper han er neste mann ut dørene sammen med Anderson.

 

Alt i alt så er midtbanen nå OK. Den har et stykke opp til de beste enda, men det er milevis forbedring fra i fjor og også de første kampene nå. Det at vi slipper å se Cleverley noensinne igjen på den midtbanen gjør at forhåpningene mine for denne sesongen steg 1. plassering og 2.

Angrep: Falcao, RVP, Rooney, Wilson

Partnerskapet RVP og Rooney har vel aldri fungert optimalt. De løper i det samme rommet, begge vil alltid ha ball i ben, de er for statiske og det er utrolig sjelden de har en kamp der de funker godt sammen. Med Falcao inn får vi definitivt en helt ny dimensjon i angrep. Han kan skyte med begge ben, og ikke sånn skyte med begge ben som Nani, men han kan faktisk plassere skudd med begge ben. Det gjør han mye mer uforutsigbar enn hva RVP og Rooney er, som alltid går for foten de er best med. Til tross for høyden har han også en helt ekstrem luftstyrke. Det var flere som mente at problemet ikke var fremover på banen, og hva skal United med Falcao. Vi har puttet 2 mål på 2-3 kamper mot Swansea, Sunderland og Burnley. Uansett hvor dårlige Fletcher og Cleverley har vært, så unnskylder ikke det de problemene vi har hatt i vårt offensive spill. Det er mangel på bevegelse, på kombinasjoner og det har vært alt alt alt for forutsigbart. Nå med Falcao og di Maria inn dørene så har vi to spillere som kan skape ting ut av ingenting, men også bidra stort i det offensive spillet generelt. Vi har også mer strenger å spille på når ting ikke fungerer optimalt. Mot Burnley så får Rooney, RVP og Mata strykkarakter. Falcao kan bli han som skyter oss inn i det gode selskap igjen.

Vi har også Wilson i backup. Fantastisk at LVG fikk lånt bort Chicharito sånn at Wilson får mer sjangser. Tar Wilson foran Chicharito any day. Faen til begrenset spiller har vi kun i vår egen Valencia.

Forøvrig vemodig med salget av Welbeck, men det skal jeg klare å leve med.

Håper de 3 neste ut dørene er:

Anderson
Smalling
Young

Inn ønsker jeg da en høyrebent stopper, en høyrefota ving og Strootman.

 

Ble et utrolig rotete innlegg, men orker ikke redigere på det heller.

TL;DR - Jeg er godt fornøyd.


  • Liker 9
Lenke til kommentar

Snip

 

Inn ønsker jeg da en høyrebent stopper, en høyrefota ving og Strootman.

 

Hummels, Reus/Candreva/Cuadrado/Müller/Reus(/Turan)/Lavezzi og Strootman.

 

Håper vi får inn en stk Hummels og en ving i den klassen. Müller hadde vert drømmen, men har vi sjangs? Strootman tar jeg nesten som en selvfølge... :ph34r:

 

Alle har en pris sier jeg!

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...