Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Noen som kan fortelle meg hvilken ekstrem kvalitet Wayne Rooney besitter som gjør han til en umistelig spiller for Manchester United?

 

Edit:

Kagawas siste ordentlige minutter i United-drakt.

https://www.youtube.com/watch?v=YUC673g1NYg

Han er britisk.

 

Hadde forøvrig akkurat fått min Kagawa drakt så dette passet dårlig. Burde ventet.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke verre enn at Mata ble foretrukket framfor Kagawa. Vi vet heller ikke om LvG har planer om formasjonsbytter som ikke inkluderer 10er-rollen. Nå har vi også veldig mange som kan spille i 10ern, inkludert vår nye guttgutt Januzaj som behøver spilletid.

Det er heller ikke sikkert at LvG tok avgjørelsen alene. Å selge/benke rekordkjøpet vårt etter 6 måneder ville sendt noen dårlige signaler. Mata har større status, større navn, er veldig media-åpen, spanjol, suksess i PL, dødball-spesialist, har målstatistikken på sin side og tydeligvis en fan-favoritt. Det er ikke nødvendigvis prestasjonene på trening og i kamp som er avgjørende for salget av Kagawa. Det er vel heller ikke det at han ble lagt ut for salg. Han ble nok fortalt hvilken rolle han har i laget (backup), og at de dermed ble enige om at han skulle selges. Dortmund var visstnok også den eneste klubben han ønsket å bli solgt til.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Mata har større status, større navn, er veldig media-åpen, spanjol, suksess i PL, dødball-spesialist, har målstatistikken på sin side og tydeligvis en fan-favoritt.

Sikkert på dette? Kagawa er stor i asia så vidt jeg vet. Sett i Europa så er Mata garantert større hvertfall.

Lenke til kommentar

^^Kan det også ha sammenheng med hvor han kommer fra? Skudd fra hofta, men jeg vil tro at en spillende Mata er positivt for lagmoralen, mtp at vi allerede har noen viktige spanske spillere (de Gea, Herrera) samt endel fra Sør-Amerika. (Om en leser intervjuer så fortalte Mata i vinter at de Gea hjalp han på plass i United, det samme uttalte Herrera tidligere i sommer ("After signing a four-year deal at Old Trafford, Ander Herrera has revealed that the club's Spanish contingent were key to convincing him to move." [1])

Endret av blured
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

^^Kan det også ha sammenheng med hvor han kommer fra? Skudd fra hofta, men jeg vil tro at en spillende Mata er positivt for lagmoralen, mtp at vi allerede har noen viktige spanske spillere (de Gea, Herrera) samt endel fra Sør-Amerika. (Om en leser intervjuer så fortalte Mata i vinter at de Gea hjalp han på plass i United, det samme uttalte Herrera tidligere i sommer ("After signing a four-year deal at Old Trafford, Ander Herrera has revealed that the club's Spanish contingent were key to convincing him to move." [1])

Selvølgelig har det sammenheng men når jeg tenker status/større navn er det godt mulig Kagawa er høyt oppe. Skal innrømme jeg har liten peiling på det asiatiske markedet, men jeg ville nå tro det.

Lenke til kommentar

Kommentaren var ikke rettet mot ditt innlegg, men mot ahpadt sitt, skrivingen går litt tregt på denne tiden av døgnet. Men til din: For det asiatiske markedet (draktsalg) så er/var nok Kagawa mye viktigere enn Mata er for det spanske, er vel ikke så mange spanjoler som kjøper drakter for et PL-lag... Blir litt som Hernandez og Park Ji-Sung, spillere fra store land, men uten en så veldig god hjemlig liga, hvilket gir/ga dem en utrolig status i hjemlandet.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...