Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

er der..

Takker! Oi, der var det en del dives fra Liverpools kaptein. :whistle:

Den mot Sheffield United kan faktisk forsvares. Så vidt som jeg ser så er det ikke kontakt, men at han blir hindret er det ingen tvil om. Men Steven Gerrard gjør jo alt han kan for å få straffe. Han KUNNE holdt seg på beina, men da ville han ikke fått straffe.

Jeg vil si at Gerrard utnytter feilen som forsvarsspilleren gjør. Farlig å takle der. Ronaldo hadde jo akkurat samme situasjon mot Boro sist sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo ikke en dritt å si når han må avslutte med feil fot i ubalanse ...

Situasjonene er ikke identiske, men det er samme greia, forskjellig innpakning. Gerrard blir taklet mellom beina og hindret, men det er ingen kontakt, men kommer som følge av det i ubalanse og må avslutte med feil fot i tillegg. Fint at han hvert fall prøver å avslutte. Ronaldo blir hindret ved at han må hoppe over keeper, men det er ingen kontakt. Jeg mener begge er straffe, men jeg husker utrolig godt hvor opprørt de fleste Man Utd-supporterne (ikke alle, vel og merke) var etter den situasjonen der, så jeg synes banansplitt trekker frem noe interessant. ;)

Lenke til kommentar
Kampen i dag må jeg si jeg ble litt skuffet over, kun 2 mål og vi kunne hatt minst 4. Selv må jeg si at Ronaldo er en gud, han scorer og han scorer. Blir aldri lei den gutten. Håper at han blir kåret til verdens beste spiller 17. desember, det hadde han fortjent.

Anderson har en stor framtid for seg, selv om han ikke spilte så bra i dag som han har gjort i andre kamper. Og Hargreaves syns jeg viste seg mer fram på backen enn som sentral midtbane, kanskje det er den plassen han passer til?!

Fortjent om Ronaldo blir kåret til verdens beste spiller, men nei, det blir nok Kaká.

Anderson spilte jo bra i dag?! Han var jo en av Uniteds beste! Det samme var Owen Hargreaves! Både Anderson og Hargreaves var jo best etter Ronaldo. Hargreaves kler garantert midebane-posisjonen bedre enn back-posisjonen. :yes:

Lenke til kommentar
Kampen i dag må jeg si jeg ble litt skuffet over, kun 2 mål og vi kunne hatt minst 4. Selv må jeg si at Ronaldo er en gud, han scorer og han scorer. Blir aldri lei den gutten. Håper at han blir kåret til verdens beste spiller 17. desember, det hadde han fortjent.

Anderson har en stor framtid for seg, selv om han ikke spilte så bra i dag som han har gjort i andre kamper. Og Hargreaves syns jeg viste seg mer fram på backen enn som sentral midtbane, kanskje det er den plassen han passer til?!

Fortjent om Ronaldo blir kåret til verdens beste spiller, men nei, det blir nok Kaká.

Anderson spilte jo bra i dag?! Han var jo en av Uniteds beste! Det samme var Owen Hargreaves! Både Anderson og Hargreaves var jo best etter Ronaldo. Hargreaves kler garantert midebane-posisjonen bedre enn back-posisjonen. :yes:

Ja, han spilte OK fra min mening. Syns han ble litt usynlig i noen perioder, men han var en av banens beste. Men hvordan greier Tevez å bomme på så mange sjanser han fikk?

Hargreaves passer bedre til vanskeligere/hardere motstandere enn lettere som United spilte mot i dag.

Lenke til kommentar

Diskuterer ikke situasjonen sånn sett, det er over et år siden så sånt sett er det et fett om det var riktig eller ei, det jeg synes er interessant er hvordan Man Utd-supporterne ser på de to situasjonene. Den gangen ble det dagevis med diskusjon her inne, mens nå er alle enige om at dette var straffe.

RyanReynolds (for øvrig en god skuespiller i Two guys and a girl :p ): Gerrard gjør alt for å få straffe? Han avslutter jo hvert fall! Men han kommer i ubalanse når han skyter og skyter også med feil fot, hvordan i all skal han stå etterpå der? Det er for øvrig verdt å nevne for de som ikke ser det ut ifra den dårlige kvaliteten - taklingen kommer midt mellom beina på Gerrard. Hadde et nydelig bilde av det når vi diskuterte dette for over et år siden. :p Men da kan man jo si det samme om situasjonen i dag. Ronaldo kan sikkert prøve å stå etter å ha hoppet over keepern i stedet for å legge seg i lufta.

Må du spørre Hewitt om.

Var nå strengt tatt deres egen banan som trakk dette her frem, jeg bare fortsetter diskusjonen hans. :)

Lenke til kommentar

Ja, han spilte OK fra min mening. Syns han ble litt usynlig i noen perioder, men han var en av banens beste. Men hvordan greier Tevez å bomme på så mange sjanser han fikk?

Hargreaves passer bedre til vanskeligere/hardere motstandere enn lettere som United spilte mot i dag.

Svaret er Antti(elns :p) Niemi

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I mine øyne så er Ronaldo-situasjonen klarere enn Gerrard-situasjonen, men Gerrard prøver å avslutte og det bygger kanskje litt kredibilitet i fallet. Dessuten har Gerrard utvilsomt bedre rykte, selv om han har tatt noen dives han også - spesielt den mot Andorra er stygg.

Lenke til kommentar

Anderson og Hargreaves hadde jo FULL kontroll på midtbanen i dagens kamp. Synes de vant mange baller og var flink til å sende ballen videre til medspillere. Tenk om Tevez hadde hatt avslutningsferdighetene til Ruud van Nistelrooy? Hoho :dribble: Tror Tevez sin selvtillit begynner å nærme seg nivået til Saha sin selvtilitt, ekstremt dårlig, med andre ord. Neste kamp venter bunnlaget Derby. Da burde Ronaldo, Rooney og til og med Tevez score. Tevez er flink til å komme seg til sjanser, flink til å skape rom for seg selv og medspillere.. ganske genial spiller.. han må bare score litt oftere! Håper det løser for han snart.

OK, skal huske det...

;)

RyanReynolds (for øvrig en god skuespiller i Two guys and a girl :p ): Gerrard gjør alt for å få straffe? Han avslutter jo hvert fall! Men han kommer i ubalanse når han skyter og skyter også med feil fot, hvordan i all skal han stå etterpå der? Det er for øvrig verdt å nevne for de som ikke ser det ut ifra den dårlige kvaliteten - taklingen kommer midt mellom beina på Gerrard. Hadde et nydelig bilde av det når vi diskuterte dette for over et år siden. :p Men da kan man jo si det samme om situasjonen i dag. Ronaldo kan sikkert prøve å stå etter å ha hoppet over keepern i stedet for å legge seg i lufta.

Ryan Reynolds er genial! Helt fantastisk morsom i Two guys and a girl. :cool:

Samme om Gerrard prøver å avslutte, han gjør alt han kan for å få straffe i den situasjonen.

Ronaldo kunne muligens prøvd å lande på beina, men han har jo ingen grunn til det? Ser jo nesten ut som keeperen prøver å ta tak i beina hans når Ronaldo er på tur over. Og det er sikkert ikke enkelt å lande på beina etter å ha pirket ballen bort fra keeper i den farten der. Steven Gerrard hadde nok fått straffe i den situasjonen. ;)

Det er jo faktisk enklere for Ronaldo å lande sånn som han gjorde enn å prøve å stå på beina. En hver spiller ville "lagt" seg der.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det er fysisk umulig for Gerrard å stå på beina etter å ha avsluttet i den situasjonen der. Du ser jo hvor ubalanse han er i, han blir på grunn av taklingen nødt til å stokke om beina i fart og avslutte med feil fot. Jeg ser hvert fall ikke hvordan Gerrard har lettere for å stå der enn Ronaldo etter å ha hoppet over keeper.

At Gerrard hadde fått straffe i situasjonen i dag, tror jeg også. Som jeg sa tidligere, jeg tror grunnen til at Styles ikke dømmer er at fallet ser teatralsk ut og fordi det er Ronaldo. Det siste er han bare skyld i selv, men det betyr jo selvfølgelig ikke at dommerne heller skal tanke sånn.

Og keeper går etter ballen, ikke beina til Ronaldo. Han er bare for treig.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig feil tråd å ta dette opp i, men siden vi allerede både diskuterer Liverpool og noe som har hendt for lenge siden i denne tråden, tar jeg sjansen på å spørre: Er det noen som husker da Fowler gikk over ende innenfor 16-meteren og dommer dømmer straffe, med det resultat at Fowler spretter opp og fortvilet prøver å fortelle dommer at det er IKKE straffe - han bare snublet. Dommeren holder likevel på sitt, og Fowler tar straffesparket selv og skyter utenfor... En veldig spesiell situasjon kan man si, men jeg klarer ikke huske hvilken kamp det var eller hvor lenge siden det er, bortsett at det var i fra den første tiden han var i klubben. Kunne vært morsomt å se et klipp i fra dette igjen. Blir dette helt feil i denne tråden, kan vi godt ta dette videre i Liverpool-tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...