Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er hvordan jeg vurderer troppen vi har per dags dato:

 

1. De Gea: En solid og god keeper allerede, og virkelig en spiller for framtiden. Er allerede en av ligaens beste keepere og kan kanskje bli det om noen år. Behold

 

2. Rafael: En god back når han er i form. Problemer er at han er ute annen hver måned og kommer seg aldri i form. Hadde en vanvittig god sesong for noen år siden og potensialet er helt klart der, sett at han kan holde seg skadefri. Usikker

 

3. Shaw: En god back allerede som kommer til å variere mye i prestasjon pga. alderen og modenhet. Så lenge han holder seg skadefri vil han nok være førstevalg. Behold

 

4. Jones: En spiller med høyt potensialet. Litt for het i toppen og hadde nok blitt mye tryggere med en rutinert spiller rundt seg. En spiller for framtiden hvis han klarer å roe ned hodet litt og holde seg skadefri. Behold

 

6. Evans: En solid stopper når han er i form, men sliter med mye skader. Hadde han holdt seg skadefri hadde han nok hatt en fast plass på laget. Behold

 

8. Mata: En av verdens beste 10ere og han burde få spille fast i den posisjonen. Svak defensiv og dermed usikker på om han passer inn i systemet til LVG, tiden vil vise. Det var derfor han ble solgt fra Chelsea. Behold

 

10. Rooney: Kvalitet fra a til å når han er i form. Kan skape sjanser og mål på egenhånd. Behold

 

11. Januzaj: Vårt største talent. Han har vanvittige egenskaper allerede og kan nok bli en stjerne med årene. Usikker på hvor han skal spille under LVG siden Mata / Kagawa nok er før i køen om 10er rollen. Kanskje en dyptliggende spiss? Behold

 

12. Smalling: I mine øyne en bauta i forsvar. Ekstremt hurtig og veldig god fysikk. Kan gjøre en av plassene til hans hvis han holder seg skadefri, noe han desverre er alt for ofte. Behold

 

13. Lindgaard: En kjempegod backup til De Gea. Vil forlate United for å få spilletid og det burde han få lov til også. Ser helst at han ikke finner en ny klubb i år sånn at vi spiller å hente en ny keeper nå på slutten av vinduet. Behold

 

14. Hernadez: En god backup som ikke er god nok til å starte for United. Ønsker mer spilletid og jeg syns han burde bli solgt. Han er ikke mitt tredjevalg på spissplass. Selg

 

16. Carrick: En vanvittig god spiller når han er i form. Har hatt en del skader de siste årene og begynner å dra på årene. Kommer han i form er han selvskreven en plass i start 11eren vår. Behold

 

17. Nani: Ikke god nok for United og passer heller ikke inn i systemet vi bruker nå. Burde bli solgt. Selg

 

18. Young: Hadde en veldig god pre-season og kanskje han klarer å tre inn i rollen som vingback. Hvis han fortsetter som han gjorde kan han være en god backup / rotasjonsspiller. Behold

 

19. Welbeck: Et hurtigtog uten like. Kan skape sjanser ut av ingenting, men er helt nødt til å trene mer på avslutninger. En av få spillere som har gått gradene hos oss og en spiller jeg ønsker at vi skal beholde. Behold

 

20. Van Persie: En av våre beste spillere og en av verdens beste spisser når han er i form. Fast plass på laget. Behold

 

21. Herrera: En ny og spennende spiller. Kreativ, kjapp i skolten og veldig god med ballen i beina. Håper at han tar nivået som kreves av han, for da kan han bli en nøkkelspiller for oss. Behold

 

22. Powel: Var ung og veldig lovende. Nå er han ung og nesten ingen husker hvordan han spiller. Jeg har ikke sett han spille på over ett år nå og er usikker på om han blir en spiller for oss. Usikker

 

23. Cleverley: En spiller som har gått opp og ned. Ikke god nok til å spille fast for United. En flott spiller å ha på benken til cup eller som innbytter. Usikker

 

24. Fletcher: Var veldig god før han fikk sykdommen, men har aldri kommet seg tilbake. Har begynt å kjenne alderen på kroppen og er ikke god nok til å starte for United. Burde bli solgt eller brukt som innbytter. Usikker

 

25. Valencia: En god spiller på sitt beste, men mangler evnen til å gå forbi spillere (sprint unntaket). Kan bli en god vingback eller en god backup. Behold

 

26. Kagawa: Herlig i Dortmund, men har enda ikke fått det til i United. En spiller som burde være andrevalg i 10er rollen. Behold

 

28. Anderson: En spiller som dessverre ble ødelagt av United. For ett talent han var. Det gjør meg vondt at han ikke har fått det til, men han burde bli solgt. Selg

 

29. Zaha: Potensialet er der, men jeg er usikker på om han har mentaliteten som skal til for å bli veldig god. Lån en sesong til for å se om han klarer å ta neste steg er det eneste riktige. Usikker

 

31. Fellaini: Utskjelt, skadeutsatt og en spiller en finner det vanskelig å plassere. Han burde få et år til hos oss for å se om han kan passe inn i systemet før jeg avgir mening. God back, mye bedre enn flere av de andre vi har. Behold

 

42. Blackett: Spennende spillere. Rolig, hurtig og god med ballen i beina. Kanskje en framtidig førstelagsspiller. Burde kanskje blitt lånt ut, men vi har ikke nok spillere til det. Behold

 

49. Wilson: Enda et stort talent vi har i klubben. Jeg ser helst at vi bruker han som backup, men han er bak både Welbeck og Januzaj i min bok. Han burde bli sendt på lån ett år hvis Hernadez ikke blir solgt. Behold

 

Nb: Vi har flere spillere på A-laget, men det er spillere som aldri bli å starte / spille så de er ikke med.

 

Da har jeg altså disse spillerne jeg er usikker på eller mener at vi burde selge:

- Rafael

- Hernadez

- Nani

- Powell

- Cleverley

- Fletcher

- Anderson

- Zaha

 

Hva jeg mener at vi burde kjøpe, med utgangspunkt i at vi spiller 3-5-2:

- Kanskje en ny høyre vingback av kvalitet (Selg Rafael)

- Kanskje en ny venstre vingback eller backup til denne posisjonen (Selg Young).

- 2 midtstoppere av kvalitet, gjerne opp i årene sånn at Jones og Smalling kan kan ta lærdom fra dem. De vil i tillegg spille mindre og forhåpentligvis slutte å skade seg hele tiden.

- 2 nye midtbanespillere som kan gå rett inn på laget. (Selg Fletcher/Cleverley og Anderson)

 

Jeg mener at vi trenger 4-6 nye spillere for å kunne vinne PL og CL. Vi har mange unge talenter som kan bli spillere for framtiden, men vi trenger noen som er gode nok akkurat nå. Vi sliter med skader, vanvittig mye skader - spesielt i forsvaret.

 

Jeg skjønner at LVG trenger tid. Tid både til å få laget til å spille som han ønsker og tid til å finne spillere han mener vil passe i systemet hans. Det eneste problemet jeg ser med det, er at vi blir mindre og mindre attraktive ettersom årene går uten trofeer. Vi burde klare topp 4 i år, men da trenger vi større bredde. Alle topplagene har handlet inn flere spillere, noen i verdensklasse også, så vi trenger kvalitet for å kunne hevde oss i toppen. Så lenge jeg kan se progresjon og en plan i spillet vårt skal jeg ikke klage i år. Jeg har innstilt meg på flere sesonger uten trofeer nå og sånn blir det vel når man mister en manager som SAF, men jeg ønsker progresjon.

 

Skulle vi spille en annen formasjon trenger vi nye vinger. Ingen av de vi har holder mål til å vinne PL eller CL.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Flott innlegg Espp. Elsker når noen legger så mye tid ned i å få luftet sine tanker på en oversiktlig og fornuftig måte. Jeg er ikke enig i at vi skal selge Rafael, selv om vi hadde kjøpt inn en ny ving. Da vil jeg faktisk ha ut Valencia i stedet.

 

Skriver muligens mer i morgen. Er veldig trøtt nå.

Lenke til kommentar

Mye rykter om Di Maria, men tror ikke han kommer. OM han skulle komme, ville han vel spilt vingback? (i 3-5-2 formasjon) Det høres ikke ut som en ideell posisjon for Di Maria, han har vel lite å bidra med i forsvar?

Jeg tror han ville spilt 10er rollen eller en fri spiss (som Robben i VM). Jeg tror ikke han ville spilt vingback og indreløper er bare å glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...