Jotun Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Neville. Det skal eg sjekke i morgen. Null time nå, men er redd Neville kan finne på noen gode argumenter. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Nei, ikke veldig gode argumenter fra Neville der. Jeg henger meg på Carragher sitt argument om ingen tegn til bedring mot slutten av sesongen = ikke forvent bedring neste sesong. Moyes var 10 år i Everton - han hadde kanskje ikke de største budsjettene, men eierne var kanskje skeptisk til å la ham bruke mye penger også, etter noen "dyre bomkjøp" på midten av 2000-tallet? Newcastle har vel klart seg med like lite penger, og gjort det bedre enn Everton de siste 3 sesongene (før de har solgt en av sine viktigste bidragsytere i januar). Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Newcastle rykket jo ned for ikke mange årene siden, de hadde en sesong på 5. plass men utenom det tror jeg Everton har vært over Newcastle for det meste av tiden. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Synes Moyes virker som en veldig hardtarbeidende mann, og jeg har alltid likt han for ærligheten sin. Hva skulle han gjøre? Selvfølgelig takker man ja til jobben som manager i United. Han gjorde sitt beste, men det er beviselig ikke godt nok for Manchester United, og stilen hans passer nok rett og slett ikke inn i en så stor klubb. Nå er han sparket, og det er nok det riktige valget. Jeg innrømmer glatt at jeg var fornøyd med ansettelsen i begynnelsen, og tenkte at dette virkelig kunne bli spennende. Jeg likte å se på Everton de par siste sesongene, og synes de spilte underholdende fotball til tider. Mine første tanker var at Moyes kunne få skikk på forsvaret (som slapp inn uhorvelig mye mål før jul i SAF siste sesong) og etterhvert den sentrale midtbanen. Det som har vært mest synlig for oss supportere er selvfølgelig match-intervjuer og pressekonferanser hvor han først og fremst har vært ærlig. Altfor ærlig: "Jeg vet ikke hva vi skal gjøre for å vinne", "Liverpool er favoritter" osv. er kanskje helt ærlige ting å si, men det var naivt å tro at det ikke ville påvirke selvtilliten i laget. Moyes har jo aldri vært veldig glad i media, og brukte lite eller ingen tid på å tenke over hva han skulle si. Noe som er helt ulikt Ferguson, som hele tiden kjørte taktisk spill i uttalelsene sine. Spillerne VET at de er de beste, og de er vant til å bli omtalt som det. Når den nye manageren sier noe annet, blir det misnøye blant spillere som de siste årene alltid har vært i verdenstoppen.Det har jo også kommet frem at spillerne ikke likte Steve Round spesielt godt heller, og at Phil Neville så godt han kunne ble nødt til å prøve å bygge bro mellom spillerne og de nye gutta som kom fra Everton. Noe av det første Moyes sa da han ble ansatt var at United trengte en ny sentral midtbanespiller i verdensklasse, men så endte vi opp med Fellaini. Med tanke på hvor god Fellaini var sesongen før synes jeg ikke det var noe dårlig kjøp for en spiller som kunne gjøre en jobb i blant, men når det ble det eneste kjøpet var det en tabbe. Prisen var også for høy.Synes som sagt at det var riktig å sparke Moyes nå, men jeg er også enig med Gary Neville om måten det skjedde på. Det er trist at det skjedde lekkasjer i forkant i klubben vår, og det er trist at han bare fikk en knapp sesong. Men jeg er også litt skuffet over deler av fansen og media. Moyes har fått ufortjent mye tyn. Blir kvalm av enkelte som supportere på United.no og her inne som har gledet seg over skader på egne spillere (Young, Fellaini), eller har håpet at vi taper kamper slik at vi blir kvitt Moyes. Flybanneret var også skammelig og barnslig. Heldigvis har majoriteten av fansen (spesielt på Old Trafford) generelt støttet laget hele veien. For Moyes sin del tror jeg han kan gjøre en god jobb i en klubb som for eksempel Newcastle i fremtiden.Blir utrolig spennende å se hva Giggs gjør med laget nå. Det er jo en potensiell solskinnshistorie hvis Class of 92' gutta kommer inn og leverer gode resultater slik at vi får med oss litt håp gjennom sommeren! Endret 24. april 2014 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Manchester United CEO Kevin Roberts believes the club may have breached New York Stock Exchange regulations while sacking David Moyes. http://media.smh.com.au/sport/sports-hq/man-united-may-have-breached-nyse-rules-5372261.html Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hvorfor går han ut med dette? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 http://www.dagbladet.no/2014/04/24/sport/manchester_united/david_moyes/premier_league/32951404/ En spiller skal i løpet av sesongen ha lekket nyheter fra laget til en engelsk avis. Moyes trodde han fant ut hvilken ung spiller det var som bidro med nyheter, men strømmen med lekkasjer skal ha fortsatt etter at manageren «fant sin mann». Wilfried Zaha? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Ironisk ung. Ferdinand. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Lesestund på flyetIfølge avisen skal spillerne ha blitt oppgitt over at manageren holdt lesestund for laget på flyet hjem etter 2-0-tapet mot Olympiakos. Moyes skal da ha dratt fram en selvhjelpsbok kalt «Good to Great», noe som skal ha ført til fnising hos spillerne. - Vi er Premier League-vinnere. Hvorfor i all verden skulle manageren vår lese en bok om hvordan han skal lære å lede oss?, sier en kilde til Daily Mail. Haha, for en klovn. Good riddance. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2611968/Paul-Scholes-coaching-Ryan-Giggs-Manchester-United-legend-set-title-decider-week.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Skotten ønsket mindre fokus på tekniske ferdigheter hos de unge spillerne, og mer fokus på fysikken. - Ungdomsakademiet var Alex Fergusons sikkerhetsnett når det gikk dårlig. David Moyes klippet hull i sitt eget sikkerhetsnett ved å forsøke å endre Uniteds ungdomsakademi, skriver Manchester-avisen. Luring han derre Moyes-fyren. Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 http://www.united.no/nyhetsarkiv/na-skal-vi-bli-united-igjen/ Da vet vi hvert fall at Giggs ikke er rett mann når han vil bruke Cleverley fremfor Mata de neste kampene. Helt utrolig at noen faktisk kan se et talent eller et potensialet i den spilleren der, og stakkars Mata som må finne seg i å være bak i køen for en sånn drittspiller. Ikke uten grunn at engelske fotballfans sendte et sint brev til Hodgson og lurte på hvorfor i helvete Cleverley skal være med til Brasil. Få han snarest ut av klubben nå og send han til Championship der han hører hjemme. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Egentlig litt rart. Cleverley irriterer meg grenseløst. Han er så jævla elendig. Men jeg vil ikke ha han ut av klubben. Selg Fellaini og Ando istedet. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg tror det menes at Cleverley skal få spille i en midbane-toer, men med en mer offensiv rolle enn hva Moyes ga ham. Jeg husker nesten ikke hvordan Cleverley har prestert. Har jo ikke spilt på flere måneder. Men jeg vil uansett ikke dømme noen etter denne sesongen. Alle vet hvordan Moyes har misbrukt samtlige spillere i feil rolle. Det er uansett umulig å spå hvordan Giggs vil spille, hva slags formasjon, osv.. Men om han bruker 4-2-3-1 så kan det godt hende at han foretrekker Kagawa eller Rooney framfor Mata i 10ern. Om han vil ha mer løping og tempo. Jeg tror verken Kagawa eller Mata vil få en plass på vingen ihvertfall. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Husker at Cleverly mente kritikken han fikk var ufortjent, fordi flere ville han sko spille som en mer toveis, som også tok offensive løp etc men han gjorde det Moyes sa han skulle - altså nesten være et defensivt anker. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hvorfor går han ut med dette? Han er Editing Director i Sports Business Group. CEO i Manchester United er Ed Woodward. Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Cleverley er selve definisjonen på middelmådighet. Hva er det han fører til et lag egentlig, sånn bortsett fra å sende 3-meters pasninger? Kunne godt skjønt at folk forsvarte han hvis han var type 18-19 år, men han er i midten av 20 årene og dermed ikke et talent lenger. Face it, han har failet, han har ikke fått noe ut av det talentet han hadde og han kommer ikke til å bli noe bedre. Han er ikke god nok for en klubb som United. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Hvorfor går han ut med dette?Han er Editing Director i Sports Business Group. CEO i Manchester United er Ed Woodward.Hva i alle dager holder den avisa på med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå