Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For to sesonger kom vi ikke videre fra gruppespillet, og vi røk (på en håpløs måte) ut i kvarten i fjor. Å ryke for Bayern München i kvartfinalen nå er absolutt godkjent for Moyes mener jeg. I hvert fall når vi klarer å gi dem en solid fight nesten helt til døra. Og vi har vist mye større vilje og styrke nå enn på veldig lenge.

Med marginene med oss kunne vi også vunnet på Old Trafford hvis Welbeck ikke hadde fått scoringen sin avblåst. Og vi har manglet spillere vi også, som Rafael og RVP.

 

Ja, sesongen er nå offisielt over hvis det ikke skjer mirakler, men jeg tror prestasjonene mot Bayern kan gi spillerne mer selvtillit og troa på det de driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt gjennomførte 180 minutter, men i dag er jeg skuffet over Rooney. Hadde han vært "på" kunne vi kanskje jublet litt mer i kveld. Virka som han var den eneste spilleren som ikke trodde på avansement.

'Bit too much Rooney bashing going on for my liking - he's carried United all season and clearly wasnt fully fit tonight.'

Lenke til kommentar

Kan vel egentlig ikke klage på Moyes i dag. Han gjorde det han kunne med spillerne han hadde. Det eneste han kunne gjort annerledes var å bytte ut Rooney, når han åpenbart ikke hadde dagen og var småskadet. Vi ble vel stort sett ganske avslørt når det gjelder kvaliteten på spillerne, særlig på midten. Carrick er for treg og klarer ikke å holde følge mot såpass god motstand. Fletcher er fortsatt rusten, men var bedre enn Carrick. Og med Smalling og Vidic som midtstoppere kan vi ikke gjøre annet enn å sparke ballen opp.

 

Defensivt var vi fortsatt veldig gode, helt til vi(spesielt Evra) mistet konsentrasjonen etter målet. backfireren var stort sett solid. Valencia hadde en av sesongens beste kamper synes jeg. Fortsatt noe svak i pasningspillet, men var veldig god til å løpe gjennom forsvaret, og gjorde det veldig bra før assisten. Welbeck gjorde det han kunne, løp hele tiden. Kagawa var BB, spør du meg. Viser at han kan forsvare, og han var den eneste som taklet tempoet og presset til Bayern. Skaper sjanser og mister sjelden ballen. Fortjener en bedre midtbane og en taktikk som gjør at han kan utfolde seg. Bæsjer på alle som mener at han ikke kan forsvare eller prestere mot gode lag. Om Moyes ikke klarer å se det så kan han dra til helvette.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Med Vidal, Shaw og ein stoppar inn i sommar kan United stille eit meget sterkt lag neste sesong.

De Gea

Rafael - Jones - Signering - Shaw

Vidal - Carrick

Kagawa - Mata - Januzaj

Rooney

Kanskje til og med ein erstatning for Carrick(Kroos eller liknande) på midten.

Alternativt kan Rooney - Mata - Kagawa bak V.Persie om han blir og neste sesong. Dermed blir Januzaj roteringsalternativ og neste sesong..

Lenke til kommentar

RvP kan gjerne foralte skuta for min del. Håper å se dette regelmessig neste sesong

 

Januzaj - Mata - Kagawa

Rooney

Så er spørsmålet hvem av Mata og Kagawa som er best i 10'er rollen, og hvem av de er "dårligst" på kant? Jeg mener i hvert fall Kagawa er milevis bedre i 10'er rollen enn på kant, kontra Mata.

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet hvem av Mata og Kagawa som er best i 10'er rollen, og hvem av de er "dårligst" på kant? Jeg mener i hvert fall Kagawa er milevis bedre i 10'er rollen enn på kant, kontra Mata.

 

Vel, jeg tror ikke det spiller noen rolle. I de siste kampene har det sett ut som de har veldig frie roller, og de løper rundt over hele banen uten noen fast side. I dag spilte jo Kagawa på venstrekant, tror jeg. Det var ihvertfall han som var nede og forsvarte på venstrekant, mens i angrep så er han overalt.

Lenke til kommentar

Det var vel mer at Welbeck ble flyttet opp som oppspillspunkt, og at det var derfor Kagawa måtte ned på vingen å forsvare. Har jo vært stor forskjell på Kagawa på kant kontra bak spiss uansett. Men om Moyes får Kagawa og Mata samspilte, noe vi så antydninger til mot Newcastle hadde det vært supert. Eneste er vel at det kan bli litt tynt defensivt, spesielt om Januzaj skal bli med og. Krever at vi handler inn en Vidal-type som kan jobbe ræva av seg.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke med på "tynt defensivt"-tankegangen. Kagawa og Januzaj jobber tilstrekkelig. Uansett er det viktigere med en offensiv enn en defensiv tilnærming. Liverpool: Coutinho/Sterling/Suarez/Sturridge. Ikke mye defensivt fiber. Barca: Neymar, Messi, Sanchez, Xavi, Iniesta.

 

Når det er snakk om defensivt spill er det vel så viktig at spillerne er i rett posisjon, det er ikke bare takling/duellstyrke som er gjeldende. Barca gjenvinner ball enkelt med bare knøttsmå spillere nettopp fordi de vet hvor de skal stå og hvordan de skal bevege seg.

 

Kagz og Matz kan bevege seg fritt som Kammizez sier, det bør kunne funke etterhvert.

 

Når det gjelder stopperplass er jeg forundret over at folk fortsatt rangerer Jones over både Smalling og Evans. Ja, vi kunne trengt en ny klassestopper, men jeg ville valgt Smalling foran Jones any day. I mine øyne er han bedre enn Jones på alle områder, muligens utenom sklitakling. En stopper som sklir har allerede havnet i trøbbel, og det bør ikke blindt ses på som en styrke.

Endret av iniestagram
Lenke til kommentar

Sier jo ikke at vi bør ha to pitbullterrier på midten.Men desto mer defensivt rusta den sentrale midtbanen er, desto mer frie kan trioen foran være og slipper dermed å jobbe så mye defensivt som de kanskje måtte ha gjort med en midtbane som er tynnere defensivt.

En signering av f.eks Vidal hadde forsterket laget enormt, og det er nettopp den brikken vi har manglet i årevis på laget. En som er like god både bakover og fremover, en som går i krigen og tar ansvar når ting går i mot en. Carrick er en god spiller når laget spiller godt, men når vi sliter så er ikke han en spillertype som går foran og tar ansvar som Keane gjorde. Ikke er han særlig god når han blir utsatt for press heller.

 

I Liverpool er det vel Gerrard, Henderson og Allen som tar defensivt ansvar. Barcelona er Barcelona, og kan vel ikke sammenlignes med United pga den forbanna possession-fotballen deres som er særegen.

Lenke til kommentar

Med Vidal, Shaw og ein stoppar inn i sommar kan United stille eit meget sterkt lag neste sesong.

 

De Gea

 

Rafael - Jones - Signering - Shaw

 

Vidal - Carrick

 

Kagawa - Mata - Januzaj

 

Rooney

 

Kanskje til og med ein erstatning for Carrick(Kroos eller liknande) på midten.

 

Alternativt kan Rooney - Mata - Kagawa bak V.Persie om han blir og neste sesong. Dermed blir Januzaj roteringsalternativ og neste sesong..

 

 

Tror du Kroos vil forlate Bayern til fordel for United?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...