Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Er glad jeg ikke er Bayern-fan, hadde sovnet av å se på matchene deres. Nesten bedre å se på et drepende dårlig Moyes-lag i PL (men bare nesten). Ellers har United de største sjansene, man får aldri noe creds av meg for å ha ballinnhav. At Bayern er milevis bedre totaltsett over to kamper er det dog INGEN tvil om.

Welbeck, altså. For en klovn. Kan bare sentre den ned i hjørnet 100 av 100 ganger, velger det absolutt dummeste. Den avslutningen er nesten Welbeck sin karriere oppsummert - dumme valg når det gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klovn er litt å dra i. han skulle gjort det bedre ja men uten han hadde Bayern hatt ingenting å bekymre seg over i forsvar. han var ufattelig viktig å ha på banen og han var god med ballen hele veien og gikk på smarte løp.

Han kunne ha funnet ut kuren til HIV, kreft og hepatitt-C mens han var på utpå der, men det er ikke det han er betalt for å gjøre i den posisjonen. Der skal du putte den runde kula i nettet. Jeg har sett (ikke med egne øyne, men klarer å innbille meg) 9. divisjonsspillere i Bulgaria klare det der (dog ikke på Neuer, men han dekket ikke nærmeste og skjønte at Welbeck er en dum klovn som vil gjøre noe sånt dumt). Jeg klarer det der sjæl og spiller fotball på hobbybasis og tjener IKKE 30 millioner i året.

Poenget mitt er at det er helt revnende likegyldig hvor mye han bidrar med i spillet når du har 23 % possession på hjemmebane og kommer alene med keeper og kan trille den i mål - istedet prøver man en chip som sannsynligvis ikke hadde rukket frem til mål før en stopper hadde avverget. Da er man rett og slett TJUKK i hodet, en klovn med stor rød nese og størrelse 86 i sko. Kommer aldri til å tilgi ham for det der, rett og slett noe av det dårligste jeg har sett på toppnivå. Det tullet han gjør i kampen kan han gjøre på keeper på trening, han sliter nok med å score på "vanlig" måte, så hvorfor gå for det spektakulære?

For en klovn. Idiot. Det kan være avgjørende før returkampen, håper han ikke får sove i natt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er standard for Welbeck at det skal chippes og fjases og alt som er ved en hver anledning. Den største grunnen til at Sturridge er så mye mer målfarlig er at Welbeck får 140 i feber og hallusinerer at han er Messi og Ronaldinho på samme tid når har er alene med keeper mens Sturridge vet hvordan og når man bruker de forskjellige teknikkene. Har sett så sinnsykt mye rart fra Snipes når han får sånne sjanser, men sjelden det enkle og ofte beste alternativet. Det er ikke bare jævlig, forresten, for noen ganger funker det. Målene mot Swansea i første seriekamp i år og Spurs på første nyttårsdag er beviser på det.

Lenke til kommentar

@Bandidos:

Enig at han må gjøre bedre med sjansen men som Stone sier så har han jo utført det perfekt to ganger allerede denne sesongen. Og uansett er du for harsh på ham fordi jobben hans er ikke BARE å score mål, han var farlig i hele kveld og gir oss en type 'outlet' i tillegg.

Lenke til kommentar

Merker jeg er bekymret for neste sesong alt. Det er så pass store huller i dagens stall, at det må veldig mange nye ansikt inn for at en skal ha en komplett tropp.

Og selv med gode spillere inn i de posisjonene det trengs mest så er jeg veldig usikker på om Moyes klarer å få på plass noe mer samspill en vi ser i dagens tropp. Klart det kan utelukke enkelte feil i forsvar, markeringer osv, men uten en klar plan i det offensive spillet så vil det bli som denne sesongen. Vi vinner ingen ting med å basere oss på støttepassninger og innlegg, de må bli flinkere å spille på små flater og komme seg igjennom etablert forsvar.

Jeg håper så inderlig at Kagawa blir satset på fremover sammen med Mata og Rooney. Nå er ikke Mata eller Kagawa kantspillere, men de burde fint kunne rotere på 10`er rollen og ene kanten med Rooney på topp, så får Januzaj og en ny kantspillere rotere på den ledige plassen. Alternativt så kan Kagawa spille sentralt sammen med en ryddegutt på midten.

Håper videre at sommerens kjøp er unnagjort når troppen samles slik at de får mest mulig tid til å bli samspilt frem mot ny sesong. Helt klart at de vil trenge all den tid de kan få sammen med så store utskiftninger en står ovenfor.

Vi mister vel tre spillere bare i forsvaret, Vidic, Rio og Evra. På midten så forsvinner vel Nani, Young og Giggs, Anderson og muligens Cleverley. På topp så tror jeg også vi mister en av spissene. Alt i alt kan så mange som ni spillere forsvinne etter denne sesongen, og det sier seg selv at en skal treffe på kjøpene sine om vi skal få en bra sesong igjen.

Nesten litt trist å tenke på at det er Moyes som skal stå for valg av spillere. Får han forsterke troppen så kraftig og i tillegg flopper neste sesong, så vil der ikke være penger igjen for en ny manager til å forme sitt eget lag, men må forholde seg til en hel haug med spillere kjøpt av Moyes.

Hva forventer dere andre frem mot neste sesong?

Lenke til kommentar

Forventer "katastrofe", dvs. ingen forbedring fra dagens situasjon. Moyes har tilsynelatende ingen plan og visjon for hvordan United skal se ut, noe som gjenspeiler seg i spillerne som er kjøpt, forsøkt kjøpt og linket til. Med spillerne klubben har burde klubben gjort det bedre. Årsaken til at det har gått feil er utelukkende Moyes' skyld, det være treninger, sesongoppkjøring, valg av støtteapparat, laguttak, osv.

Kantspillere er for øvrig "oppskrytt", ingen av de andre topplagene er spesielt opptatt av å holde bredden for enhver pris. Målet er tross alt i midten.. Det er plass til både Rooney, RvP, Kagawa og Mata, gitt at taktikken er lagt opp slik.

Lenke til kommentar

Hvorfor må Moyes absolutt bruke så brede vinger da? Er da ikke akkurat flust med gode vinger i Liverpool heller, men de får det da til for det.

Det som kan bli vanskelig neste sesong er om dere shopper inn styggmange spillere. Det er ikke alltid oppskriften på suksess. Se bare på alle kjøpene til Tottenham..

Lenke til kommentar

Samtidig må de ha noen erstattere for feks Rio, Vidic, og Evra. Evans, Smalling og Jones kan man jo ikke satse på pga at de er skadet hele tiden. Også var det midtbanen og for mye som er for dårlig på vingene.

Tror ikke det er noen quick fix for United. Spesielt ikke med Moyes bak roret.

Lenke til kommentar

Problemet er jo personen som skal hente disse spillerne. Så langt har han brukt 65 millioner på en veldig middelmådig midtbanespiller, og en spiller i posisjonen vi trengte aller minst. Mitt største ønske i overgangsvinduet er Klopp inn, og Moyes ut.

Jeg vet ikke om vi trenger så mange spillere som mange skal ha det til. Det viktigste å få inn er 1 sentral midtbane, 1 midtstopper, og 1 venstreback. Ellers har vi et par juniors i Nick Powell, Michael Keane og Jesse Lingard. Vi har også Zaha ute på lån. Men nå vet jeg selvsagt ikke hvor gode de er/kan bli.

Når det gjelder spillere som går ut så er det vanskelig å spå hva Moyes har i tankene. Om Young får bli, og Kagawa blir solgt, så legger jeg opp som supporter. Men nå ser det jo ut som han endelig har fått litt tillit, selv om det er fordi RvP er skadet. Forøvrig så tror jeg ikke det er plass til både Rooney og RvP i troppen. De har aldri samarbeidet særlig bra, og begge er to stjernespillere som alltid forventer å få spille. Det har fungert mye bedre med Kagawa-Mata-Rooney-Ving.

Angående behovet for vinger så mener jeg det holder med at én av angriperne holder bredden. Mange toppklubber bruker jo også backene som breddeholdere, uten noe særlig vingspill på topp.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...