Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Tar det her, siden det vil drukne i kamptråden.

United gjør en meget god kamp i dag, og håpet er med oss til Allianz. Det er lenge siden jeg har skreket, bannet og hoppa rundt under en United-kamp. Det var riktig så deilig å gjennomføre en fullgod kamp mot kanskje verdens beste klubblag om dagen. Jeg har forventet at dette ville bli avgjort på hjemmebane allerede, så jeg er så sykt fornøyd med hvordan det gikk. Creds til hele laget, i dag så det nesten ut som det var Fergie som var tilbake i managerstolen. Creds til Moyes for en gjennomført taktikk som fungerte godt. Det var også utrolig deilig å se Svein måtte gå av banen med rødt i sluttminuttene. Takk for diven Rooney, både Bayern og Pep fortjener faktisk å få slikt mot seg for en gangs skyld.

Når alt dette er sagt; Jeg støtter overhodet ikke Moyes, men han skal ha for at han organiserte et godt strukturert forsvar i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er ikke fornøyd med at Bayern får ha ballen så mye som de gjør. United blir presset aaaaalt for langt mot eget mål. Men derfra og inn var det stort sett imponerende. Spesielt i andre omgang.

Denne kampen kunne jo like godt endt med united seier. Men det sier mer om Bayerns ineffektivitet.

Lenke til kommentar

Fin kamp, hadde ikke trodd vi skulle prestere såpass. Arsenal vi skal ta CL plass fra?

Everton
Hadde jo vært konge om Moyes hindret Everton om de skulle klare 4. plassen, hehe.

Ellers bra innsats i dag, men vi blir spilt altfor lave. Snytt for ett mål, Valencia vs Boateng er 50/50 og vi er heldige. Rooney hopper unna en sklitakling, men han overdriver, litt ekkel smak i munnen, men hater Robben intenst, så greit nok at det var mot hans lag :-P

Blir tøft på Allianz, men hadde forventet at det allerede var avgjort.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Fin kamp, hadde ikke trodd vi skulle prestere såpass. Arsenal vi skal ta CL plass fra?

Everton

Wenger har gitt opp?

Edit:

For øvrig meget fornøyd. Vi stiller tross alt med Fellaini og Büttner fra start og ingen Persie. I tillegg må vingen vår etterhvert spille back og Jones blir flyttet over på motsatt side. Han har vel knapt spilt venstreback (selv om han gjorde det med bravur).

Og en 40-åring på midtbanen.

LIKEVEL trengte tyskerne dommerhjelp for å klare uavgjort. Kunstmålet til snipes skulle selvfølgelig ikke vært annullert.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes at han som felte hernandez, slapp heldig unna med gult kort. Jeg ville ha klikket i vinkel hvis det hadde skjedd med Arsenal. Rødt kort for min del der.

Klikket vinkel selv, men som Admiral sier, gult er korrekt.

Synes at han som felte hernandez, slapp heldig unna med gult kort. Jeg ville ha klikket i vinkel hvis det hadde skjedd med Arsenal. Rødt kort for min del der.

Gult. To spillere som hadde vært tilbake om det ikke hadde skjedd.

Njaaaa. Chica venda på femøringen og er lynkjapp. Vanskelig å vite om han fyren som er nærmeste hadde tatt han IMO.

Lenke til kommentar

Moyes fikk jo ihvertfall tatt i bruk sin spesialitet. Spillende mot et overlegent lag, legge seg bakpå, slå lange baller opp på Fellaini og satse på dødballer. Meget fornøyd med innsatsen fra alle spillerne igrunn. Lenge siden jeg har sett dem med så stor entusiasme og arbeidsvilje. Buttner var konge, og fortjener egentlig den plassen framfor Evra nå fremover. Nå har han hatt tre solide kamper og han har dobbel så stor arbeidsinnsats som Evra, så han har virkelig fortjent mer spilletid. Carrick var bedre enn på lenge. Welbeck og Valencia er gode til å løpe. Mindre imponert over og Fellaini og Rooney. Sistnevnte kan forsvares ved at alle ballene gikk til kantene+Fellaini. Men den fyren taper flere dueller enn han burde, er klønete med ballen, og får stortsett bare frispark mot seg. Kagawa med et godt innhopp, selv om han nesten aldri får ballen. Skaffet dog corneren som ble til mål, og var en stor bidragsyter til et mer offensivt lag i andre omgang.

Om vi faktisk skal klare å komme oss videre så må vi ha marginene på vår side. Vi må uansett fram og score mål i Munchen, og det vel gjøres på samme måte som i dag, selv om jeg synes vi kunne klart å holde litt mer på ballen enn vi gjorde i dag. Bayern må ihvertfall være veldig ineffektive, og vi må være det motsatte. Fortsetter å håpe på et mirakel.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Credit to Moyes for taktikken, men er jo ikke sånn vi vil se Utd resten av livet liksom mot de store lagene. Taktikken var en ting, men forsvaret i dag.. fy faen så bra. Jones var jo helt fantastisk, selv når han måtte spille venstreback mot verdens beste ving kanskje. Herlig. 1-1 målet ødela, men det er Fellaini sin skyld. Fy faen så dårlig han var IGJEN.

Vil ikke snakke om Snipes sitt kunstmål som aldri ble en gang... så jævlig trist at den blir ødelagt av dommeren. Fucking shite decision.

Lenke til kommentar

I dag var det ikke annet å gjøre enn å spille på denne måten. Å prøve noe annet er selvmord. Moyes kan "parkere bussen"-opplegget obviously. Om vi slår ut Bayern endrer det fortsatt ikke min mening om mannen, for over en hel sesong i PL hvor vi møter antatt dårligere lag har han ingen aning om hvilke offensive grep som må gjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bayern er bedre i år enn i fjor, men fy faen så utrolig kjedelig de spiller. Jeg spyr av den jævla possession fotballen. Guardiola har brakt spanskesyken til Tyskland. Hadde vi møtt Bayern under Heynckes tror jeg vi hadde slitt enda mer. Tydeligvis at sånne kamper hvor vi legger oss bakpå passer Moyes mye bedre enn når vi skal kontrollere, har ikke forandret syn på fyren men i dag fortjener han litt cred. Vi hadde faktisk vunnet hadde ikke Welbecks klassemål blitt avblåst. Fellaini er også totalt ubrukelig som vanlig, står bare og glor på Schweinsteiger på 1-1 målet. Faen jeg er lei av fyren! Bomkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...