Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Hvis du ser på kampen vi spilte i går, så er Rooney langt nede på egen banehalvdel minst like mye som han er den fremste spilleren på banen. Han trekker ned hele tiden, fordi det er naturlig i spillestilen hans. Han løper selvfølgelig frem igjen når United angriper, som foran det andre målet, men i mange situasjoner mangler vi en spiller på topp som kan lure offside fellen for eksempel.

Hadde vi hatt enda mer offensive, hurtige og målfarlige vinger (spillertyper som Reus, Ronaldo, Bale, Sanchez, Hazard, Griezmann) så hadde det fungert bedre med Rooney på topp. Jeg er ikke for å satse fult på Rooney som spydspiss, med mindre vi får inn lignende spillere som jeg nevnte. Valencia er jo absolutt ikke målfarlig. Nani er nok på vei ut. Young suger. Kagawa er verken ving eller særlig hurtig. Samme med Mata.

Joda, enig i det, men ofte blir en spiss som hele tiden skal ligge på offsidelinjen ganske begrenset. Mot motstandere med høy forsvarslinje så har det helt klart sin nytte. Men jeg mener at Welbeck er et godt alternativ, både som høytliggende spiss, og som hurtig ving. Valencia har både farten og styrken til å bryte gjennom, men som du sier, mangler målteften. Er spent på hvordan Nani presterer framover. Han forsvinner nok om han ikke klarer å imponere nå på slutten. Likevel merkelig med 5-års kontrakten han nettopp skrev... Januzaj er også en potensiell målfarlig ving.

Dessuten, RvP ligger jo også ofte dypere i banen, så det vil jo ikke være en stor forskjell fra Rooney.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...