banansplitt™ Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 SM, stopper og venstreback. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Her er artikkelen på norsk og det er ganske greit forklart hvorfor vi ikke sier ManU. http://www.united.no/nyhetsarkiv/hvorfor-aldri-manu/ Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Fra kommentarfeltet: http://therepublikofmancunia.com/why-saying-man-u-isnt-so-bad/ Jeg sier ikke ManU selv, men har ikke noen problemer med at folk gjør det. Rett og slett fordi folk (flest) ikke assosierer det med noe negativt her i Norge. På nittitallet var det nå slik at de fleste Man Utd-supporterne jeg kjenner til brukte ManU selv. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Snipes bruke ofte ManU, og når han gjør det så har jeg ikke problem med at andre gjør det heller. Bruker det ikke selv, og kjenner vel ingen som gjør det heller - mest fordi jeg syns det hørtes barnslig ut. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Jeg sa alltid ManU når jeg var yngre. Nå sier jeg United. Endret 11. mars 2014 av Hansoen Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Norsk media må ta sin del av skylden for bruket av "ManU". Irriterende at ikke sportsjournalister vet/vil bedre enn det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Pleier å bruke mufc eller United selv, men tror ikke det er så mange som blir fornærmet av Manu lenger. Litt sånn som å bruke The Sun iforhold til Hillsborough, som var oppe til diskusjon tidligere. Tiden leger mange sår, men sikkert noen som trekker linjer enda. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Bruker selv bare United. Det er vel ingen som jeg har snakket med som har assosiert United med noen andre enn Manchester United (hørte dere det eventuelle Leeds-fans som her inne?) Er sikkert flere i Norge som bruker ManU enn Manchester United. Endret 11. mars 2014 av RollsReus™ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 De fleste jeg kjenner sier United. Også Leeds-fansen jeg kjenner sier United om Man United og Leeds om Leeds... We won that battle... 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Norske United-fans som klikker fordi noen ubevisst bruker "Manu", norske LFC-fans som klikker når kommentatoren ikke holder kjeft under ynwa, osv. Fotballsupportere er noen hårsåre tullinger. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Helt enig. Jeg synes det høres rart ut når de sier "Mænju" på TV, men tenker ikke på flystyrter på 50-tallet av den grunn... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Sier konsekvent ManU for å være jovvial og Bourdieu-esque. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Liverpoolfans på jobben omtaler bare united som "manure". Voksne folk.... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Sier konsekvent United, men sa "Mænju" før tenårene. De fleste jeg kjenner sier United. Også Leeds-fansen jeg kjenner sier United om Man United og Leeds om Leeds... We won that battle... Det er helt klart delvis på grunn av populariteten til United, men jeg tror nok at det hjelper at "alle" vet hvem man snakker om om man bare sier "West Ham", "Newcastle" eller "Leeds", mens "Manchester" kan være ett av to lag. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Sant det, men når noen sier Manchester så er det som oftest likevel Manchester United de mener Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 [...]norske LFC-fans som klikker når kommentatoren ikke holder kjeft under ynwa[...] Det må vi få lov til. Er jo verdens beste sang. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jotun Skrevet 11. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 11. mars 2014 Ja den har celtic udødeliggjort! 11 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Pleier å bruke mufc eller United selv, men tror ikke det er så mange som blir fornærmet av Manu lenger. Litt sånn som å bruke The Sun iforhold til Hillsborough, som var oppe til diskusjon tidligere. Tiden leger mange sår, men sikkert noen som trekker linjer enda. Nå..... Nok av treskaller som gnager på det der enda..... Og noen ytterst få som har grunn for det seff..... De fleste for å legitimere seg som super supportere. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Irriterer meg grønn over folk som skal kverulere på ting som "United? Mener du Scunthorpe United, eller?". Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Ingenting å irritere seg over. Jeg svarer "ja" på slike spørsmål og forteller videre. Jeg har aldri opplevd at den vitsen dras opp så mange flere ganger om man bare svarer ja til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå