Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Virker veldig som at de sitatene har blitt blåst opp og vridd litt. Og som Jotun påpeker blir det helt feil å oversette shame til skam. Forstår egentlig ikke at folk bruker norske medier til utenlandsk fotball. Er så latterlig mye rart ute og går der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håpet på Klopp og Moyes når jeg hørte at SAF skulle gi seg. Sånn som vi har fremstått i år, skulle jeg ønske at vi heller hadde valgt Klopp. Jeg er ikke for å sparke managere, men jeg klager ikke hvis Klopp kommer inn døren til sommeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klopp er nok dessverre veldig utilgjengelig. Han skrev under på langtidskontrakt med Dortmund i sommer, og de klarer fortsatt å holde nivået i CL, selv med flere nøkkelspillere solgt, samt mange skader. Jeg tror heller ikke Klopp ønsker å dra, da han har det meste i Dortmund. Unge, gode spillere som han selv har oppfostret, Europas beste fans i en av Europas største stadioner, og har fortsatt en en stor underdog-status.

Det eneste ankepunktet jeg kan se, er en fortsettende frustrasjon over å miste sine beste spillere til storebror Mûnchen, evt. andre storlag med et massivt budsjett. For tiden er det nesten umulig å kjempe med Bayern i Bundesliga, da de har en imponerende 62 poeng av 66 mulige(!). Så en økende avstand mellom Bayern og resten, kan også være et grunnlag.

Som trener så ser jeg på Klopp som perfekt for Man Utd. Han har alle verdiene som jeg føler stemmer med klubben. Taktikken hans består av veldig høyt press på motstander, raske overganger, høyt tempo, og veldig direkte angrepsspill. I motsetning til Barcelona så er de ikke redde for å miste ballen ved å prøve seg på risky og offensive pasninger. Mindre fokus på ballbesittelse, og mer fokus på effektiv bruk av ballen.

Klopp henter alltid unge, lovende spillere, som jeg ser på som en viktig filosofi i United. Dortmund har vel 4 stykker som er over 26, mens det samme kan vel ikke akkurat sies om United for tiden. Klopp fokuserer også på lagbygging, og har ingen definerte stjernespillere som overgår resten. Alle har definerte arbeidsoppgaver som følges, og de skal fungere som én enhet. Entusiasmen og karismaen hans er selvsagt på et helt annet nivå enn Moyes.

Vil også nevne en ekstrem vinnervilje, som bevist i kvartfinalen i CL i fjor mot Malaga, som er noe av det villeste jeg har sett. Det står 90 minutter og de trenger 2 mål for å gå videre. 2 minutter inn i overtiden så sitter begge målene. Fergie ville vært stolt.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som trener så ser jeg på Klopp som perfekt for Man Utd. Han har alle verdiene som jeg føler stemmer med klubben.

Klopp henter alltid unge, lovende spillere, som jeg ser på som en viktig filosofi i United. Dortmund har vel 4 stykker som er over 26, mens det samme kan vel ikke akkurat sies om United for tiden. Klopp fokuserer også på lagbygging, og har ingen definerte stjernespillere som overgår resten. Alle har definerte arbeidsoppgaver som følges, og de skal fungere som én enhet. Entusiasmen og karismaen hans er selvsagt på et helt annet nivå enn Moyes.

Enig. Klopp er drømmen, men tror selv han trenger tid og overgangsvinduer for å bygge et "nytt" United. Få av spillerne vi har kunne passet rett inn i Dortmund. Spillestilene til klubbene er så langt fra hverandre som det går an. Det har de vært de siste sesongene også. Klopp kunne faktisk ikke kommet rett inn, lagt om spillestilen og taktikken lik Dortmunds og gjort suksess med en gang. Spillerne passer bare ikke inn.

Allikevel har jeg følelsen av at Klopp også er en type som får ALT, om ikke enda litt til ut av spillerne sine. Slik som Ferguson.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker alle som om det bare er å gå ut og hente inn hvilken som helst trener man vil? Trenere har jo kontrakter de også, samt personlige ønsker. Klopp er tross alt under kontrakt med Dortmund, United kan jo ikke bare gå til han og si "fra nå av trener du oss, på med skoene og følg meg".

La det være klart, jeg tror ikke at United har mistet noe av tyngden sin når det gjelder å hente inn folk, om det er trenere eller spillere. Det fins klubber som har vært lengre nede i mange flere år enn det United er nå.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke der, men på united.no.

Valgte bare å linke til kilden fremfor via united.no

Og selv de minst troverdige kilder har riktig til slutt, så det er jo lov å håpe.

Bare det at tabloidene begynner med slike overskrifter er jo ofte starten på slutten for den aktuelle manager det handler om.

Lenke til kommentar

Michael Carrick... hater han ikke, men har aldri likt han noe særlig. Oppskrytt til tusen bare fordi han overpresterte som faen i fjor. Fikk flashback i går fra de elendige sesongene han hadde i United trøya før. I denne sesongen og spesielt i går så vi mye av "gode gamle" Carrick. Dvs, drar ned tempoet i spillet, slår mest bakover og søtte, utrygg når han blir satt under press, dårlige forsøk på langpasninger, alt for statisk og dyp. God på sitt beste, ja. Men minnene om innsatsen hans blant annet i begge CL finalene mot Barca sitter klistra fortsatt. Han vil aldri få samme status hos meg som det f.eks Fletcher hadde før sykdommen hans, hvor han var vanvittig god og en av våre viktigste spillere.

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Kanskje i fjor, men ellers uenig. Hovedgrunnen til at vi har vunnet noe de siste sesongene er jo at Fergie fikk spillerne til å overprestere omtrent hver kamp til de grader, det er jo noe vi ser har forsvunnet etter at Moyes tok over. Skal ikke gå mange sesonger tilbake før han var utelatt helt fra troppen. Husker jo i begynnelsen av 11/12 sesongen hvor vi ikke brukte Carrick fordi han ikke var god nok, men Cleverley og Anderson istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...