Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Det enkelte klarer å lire uttav seg, vitner heller mot det jeg beskrev.

 

 

Hvis du sikter til mitt innlegg om hvor forbanna tullete Moyes sitt intervju var, så ønsker jeg gjerne at du forklarer hvorfor det ikke var det. :)

 

Det var ikke det, det er en saklig mening. Og det er ikke det jeg mener.

 

Vel det er jo ganske typisk at det i slike motgangstider kommer ridende moralister på sin høye hest for å fortelle alle andre hvor dårlige supportere de er som ikke takler litt motgang.

 

Det skjer med alle lag.

Så altså, du følte deg truffet ;)

Lenke til kommentar

Har ingen tro på seier i dag, men jeg håper vi parkerer bussen og låser kampen, slik vi gjorde mot dem på OT. Ja, vi slo dem hjemme, men vi skapte ingenting fremover. Scoring på corner var vel eneste skuddet vi hadde på mål/i nærheten av mål..

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det enkelte klarer å lire uttav seg, vitner heller mot det jeg beskrev.

 

 

Hvis du sikter til mitt innlegg om hvor forbanna tullete Moyes sitt intervju var, så ønsker jeg gjerne at du forklarer hvorfor det ikke var det. :)

 

Det var ikke det, det er en saklig mening. Og det er ikke det jeg mener.

 

Vel det er jo ganske typisk at det i slike motgangstider kommer ridende moralister på sin høye hest for å fortelle alle andre hvor dårlige supportere de er som ikke takler litt motgang.

 

Det skjer med alle lag.

Så altså, du følte deg truffet ;)

 

Det er ingenting å føle seg truffet av. Du føler deg bedre enn andre fordi du ikke evner å tenke kritisk. Du er typen som bare følger med og regner med at det som blir gjort er rett. Det er sånn all dritt i verden oppstår.

Lenke til kommentar
Jeg ville bare få ut noe frustrasjon mtp. det heller kleine spillet vi blir servert av United om dagen.

Har i et tidligere innlegg på United.no (huff, for et grensesnitt) satt spørsmålstegn med denne kampplanen om å bombadere boksen med innlegg. Dette funker ikke, og det spiller ikke på styrkene til de utrolige offensive spillerene vi har. Jeg mener vi må bygge laget rundt spillere som RvP, Rooney, Mata og ikke bare håpe at de produserer et øyeblikks magi i kamper vi trenger det.


Armchair-manager mode - On.


Kampplanen vår burde ganske enkelt og greit handle om å få den offensive delen av midtbanen vår rettvendt med ball i den siste tredjedel av banen. Dette burde ikke være en umulig ting å få til, ettersom vi allerede er drillet i og vende spillet fra kant til kant (Joda, dette spiller inn).


For å få Rooney rettvendt må vi, som før, sette opp kantene våre. Bortsett fra at denne gang skal det legges inn forbud mot å slå lange innlegg på van Persie. Kantene sin hovedoppgave må være å finne, helst Rooney, eller en midtbanespiller i mellomrommet. Får vi Rooney rettvendt, så åpner det seg flere muligheter for van Persie, ettersom at sentralen til motstanderlaget blir nødt til å gi Rooney press. Hvis vi da klarer å bevege ballen kjapt mellom den offensive kvartetten så vil det åpne seg rom, og United vil fremstå mer som det laget som tidvis spilte kjempebra fotball i slutten av Ferguson sitt regime.


Eventuelt, så kan backene som kommer på overlap, og - så sant det er muligheter, komme seg til kanten av 16-meteren nede med dødlinja. Grunnen til at de må komme seg dit er at, hvis vi absolutt må legge ett innlegg så blir det en 45 graders ball ut mot straffefeltet. En måte van Persie scorte mange av målene side på i fjor. Merk deg, Moyes - uten å måtte krige i luftrommet, som om han var Jan Koller.

Backene får normalt sett rom nok til å gjøre dette hvis vi får igang et etablert angrep - og kantene ikke er så utrolig opptatt av å holde bredden. Dette er en av måtene årets utgave av Manchester City scorer mange av målene sine på.


Mye av dette blir mulig, hvis virkelig får i gang playmakerene våre på den offensive midtbanen. Alle som kan spille i denne posisjonen innhar mer enn nok kvaliteter til å klare det. Vi har flust av talent. Vi bare bruker det ikke riktig.


Her ser du en kjapp illustrasjon av det som vil være det viktigste bevegelsesmønsteret for denne måten å spille fotball på. Når vi prøver å jobbe ballen oppover på banen, så holder vingene bredden. Når de får ballen, så har de i oppgave å sette opp Rooney som ligger som en offensiv midtbanespiller. Når de har gjort dette, så skal de så sant det lar seg gjøre - komme nærmere, mer sentralt rundt Rooney, så han får alternativer rundt seg. Da må ballen gå kjapt. Får vi dette til kan van Persie bli spilt opp i fot, eller så kan backene få lurt seg opp i en posisjon hvor de er farlige som fy, hvis de blir brukt.


vy45y0.png


Er på ingen måte noen ekspert, og dette virker kanskje veldig Football Manager-ish, men etter år med interesse for taktikk og spillemønster, har jeg bitt meg merke i at nevnte måte ofte er en suksessfull måte å spille fotball på.

Endret av Felhart
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har sett altfor mange lag gå på snørra så kraftig at de har brukt flere (ti)år på å hente seg opp igjen til at jeg kan sitte og være blåøyd og tro at alt ordner seg bare fordi Moyes ble valgt av Sir Alex.

 

Ingen andre enn Moyes tjener på at klubben og fansen skal prøve være så skinnhellige, naive og ukritisk lojale til en manager som ikke har bevist noe som gjør at han fortjener jobben, men har bevist så altfor mye som taler for det motsatte.

 

Som supporter vil jeg ha det beste for klubben, og jeg klarer ikke å se hvordan Moyes skal være det, uansett hvor mye tid vi gir han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe han er blitt komfortabel nok til å kunne dele ut hårfønere, og snakke med spillergruppen som om det var hans egen. Det er ikke alltid like lett for en ste-far å kjefte på en annen manns barn, og bli tatt seriøst.

 

Veldig mange glemmer at det er hovedsakelig spillerne som skal prestere, noe de så absolutt ikke har gjort under klubbens nye ledelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får håpe han er blitt komfortabel nok til å kunne dele ut hårfønere, og snakke med spillergruppen som om det var hans egen. Det er ikke alltid like lett for en ste-far å kjefte på en annen manns barn, og bli tatt seriøst.

 

Veldig mange glemmer at det er hovedsakelig spillerne som skal prestere, noe de så absolutt ikke har gjort under klubbens nye ledelse.

 

Godt sagt!

Lenke til kommentar

its over. fra nå av er det ikke vits å bli for lei seg når vi ikke vinner. hadde virkelig et håp når jeg så først at fulham ledet 2-1 mot Pool og rooney sin perfekt ball fant van persie som headet ballen så bra, før polakken i mål ødela håpet. :( også skjer den snujobben av Pool. fy faen hvordan tables har turned. mange sa det skulle skje når Fergie er ferdig og ser ut som

de hadde rett.

 

god natt (for sesongen)

Lenke til kommentar

its over. fra nå av er det ikke vits å bli for lei seg når vi ikke vinner. hadde virkelig et håp når jeg så først at fulham ledet 2-1 mot Pool og rooney sin perfekt ball fant van persie som headet ballen så bra, før polakken i mål ødela håpet. :( også skjer den snujobben av Pool. fy faen hvordan tables har turned. mange sa det skulle skje når Fergie er ferdig og ser ut som

de hadde rett.

 

god natt (for sesongen)

 

Tar du farvel for sesongen allerede? Vi har CL. Den som intet tror, intet vinner!

Lenke til kommentar

Chelsea burde slått de i høst. Var bedre enn de, men som de fleste vet tapte vi på straffer.

 

Uansett, så er ikke Bayern, Barcelona, Dortmund og Real Madrid så gode som alle skal ha det til. De spiller i ligaer hvor de er så mye bedre enn motstanderen, at om de vinner 1 eller 2-0 så gjør de bare en dårlig kamp.

 

Arsenal slo vel Bayern i fjor også, eller husker jeg feil? Så aldri si aldri. Selv om United skal få det utrolig tøft mot den motstanderen med tanke på de er by miles dårligere defensivt enn Arsenal, Chelsea og City.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...