Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Å begynne å rope på OGS tror jeg det er bare den vanlige #moyesout klanen som vil gjøre, vi andre som støtter laget støtter også Moyes. Jeg begynner å bli så lei denne heksejakten på Moyes, la han nå få holde på litt, gi mannen tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å begynne å rope på OGS tror jeg det er bare den vanlige #moyesout klanen som vil gjøre, vi andre som støtter laget støtter også Moyes. Jeg begynner å bli så lei denne heksejakten på Moyes, la han nå få holde på litt, gi mannen tid.

Enig. Jeg er en av de som forsvarer Moyes til enhver tid. Skal dog ikke se bort ifra at jeg vil ha Sunny inn til sommeren om United havner på 6-8. plass og Cardiff på 10-12. plass. Men jeg vil ikke ha noen andre inn. Enten Sunny eller Moyes. Ikke Pep. Ikke Scolari. Ikke Blanc. Ikke Fjørtoft.

Jeg har forsvart Moyes siden dag 1, jeg vet mange andre har forsvart han, og mange har villet hatt noe annet. Når det er sagt så sa jeg også fra dag 1 at topp 4 er minimum. Havner du utenfor topp 4 med dagens United-stall og i tillegg har 2 overgangsvinduer på deg til å forbedre, da er jeg krystallklar på at det ikke er bra nok.

No jokes, i mine øyne (de er kanskje litt farget) er stallen til United minst topp 3 materiale, samme hvordan man vrir og vender på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn ståa er nå, så gir jeg blanke i om vi overbetaler. Jeg kan forstå frustrasjonen til Fellaini-haterne og prisen hans (for det er helt legitimt), men Baines er pdd den klart beste venstrebacken i PL. Han kan muligens holde posisjonen i United i 5-7 år fremover. Jeg ønsker meg Baines. Shaw hadde heller ikke gjort noe, men Baines er et tryggere valg for å sikre en god kortsiktig løsning for resten av denne sesongen.

På midten vil jeg ha Modric/Vidal/Gundogan/Cesc, og jeg tror ikke på noen av de. Cabaye kunne vært en kortsiktig løsning, men helt ærlig vil jeg ikke ha han. Jeg vil ikke ha et lass med "ganske gode" midtbanespillere på laget. En eventuell joker må vel være Xabi Alonso, men kjenner jeg han rett så vil vel han dra til Mou om han først vil vekk. Kanskje Pirlo kunne tatt seg et halvår i United? Barkley kunne vært en fin investering på sikt, men jeg tror ikke han ville ha løst problemet med det første. Når det er sagt blir jeg ikke sint om Moyes kaster 30 mill på bordet for gutten ila januar.

Ellers skulle jeg gjerne sett "Ronaldo Light", Sanchez i United-drakt fremover. Han passer ikke inn i Barca's spillestil, og jeg tror han ville passet perfekt i Uniteds filosofi.

Jeg synes det er ganske teit å hele tiden snakke om at vi ikke vil ha Everton-spillere. I mitt hode så er det kun 2 derfra som kunne vært aktuelle, Barkley og Baines. Det tror jeg Moyes også tenker. Disse 2 kunne i dag gått rett inn i vår 11'er og forsterket oss ganske så bra. Slutt med "everton-tullet"!

Endret av jonastra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det første halvåret til Moyes har vært skuffende. Jeg tenkte fra dagen han tok over at dette ville bli bra. Jeg har tenkt foran hver eneste match at nå vinner vi, selv om det ikke har blitt sånn. Endelig skal seiersrekka begynne. Endelig skal spillet sitte. Endelig kan vi få se en plan over spillet. Dette har uteblitt enn så lenge. Det har gått bedre den siste mnd, men fortsatt er det noe som skurrer, og det er flere ting jeg stusser på. Jeg leste en fin artikkel på Sky Sports angående Moyes' spillestil.

Playing the percentages can be an unwelcome phrase in football. But many coaches recognise that luck is a key element in the game. In The Numbers Game by Chris Anderson and David Sally it is argued that fortune accounts for 50 per cent of the reason for any given result. Some play on this. A Sam Allardyce or a Tony Pulis might enjoy relative success by utilising an aerial game that relies upon second balls and knockdowns, turning the contest into a series of 50/50 battles.

Making a football match a 90 minute coin toss suits teams with less quality at their disposal. But the aim for the richest clubs in the division with the best players at their disposal should be to limit the impact of luck. That's why such sides will look to pass their way through the opposition and focus on precision. It is not a quirk that sees Barcelona et al choose to take short corners rather than sling the ball into the box. It is a calculated decision that there are easier ways to score.

Synes det som blir skrevet her er et godt poeng, og jeg føler Moyes er litt på "flakse-bølgen".

Det viste seg at United har prøvd seg på flest innlegg i PL så langt i år, og de har samtidig den dårligste "conversion rate'n" på nevnte innlegg. Dette er noe vi alle har lagt merke til. Spillet går sjelden gjennom midten. Andre lag som sjelden/aldri spilte seg gjennom midten i PL var Hull, West Ham og Stoke. United var på en 17. plass når det gjaldt dette. Er dette filosofien til Moyes, eller tør han ikke å prøve på det med materialet vi har på midten i dag? Uansett funker ikke et slikt spill i moderne fotball. Fergie's United i fjor var på 8. plass over mest spill gjennom midten, så det er tydelig at det har blitt veldig mye mer av det i år.

Jeg tror uansett at det kanskje er Moyes som ikke helt tør å stole på vår sentrale midtbane, og at ting vil løsne litt mer, vi vil få se mer sentralt banespill og "penere fotball" dersom vi får inn en kreativ, god sentral.

Det store problemet sånn jeg ser det, er at vi har mange aldrende spillere som etter 10 år med Fergie mistet lysten og troen når en mann med det "lille" navnet Moyes kom inn. De unge spillerne vi har i troppen har virket sultne og gode i de fleste kampene i år. Jones, Welbeck, Smalling, Januzaj, Rafael (når han har representert). Jeg føler mer at det er de rutinerte spillerne vi kan skylde på. Rio er helt ute av det, Vidic er ikke i nærheten av der han bør være, Carrick har vært grei, men burde ha stått frem som et eksempel på en mye bedre måte. RvP har putta litt og gått litt skadet, men han viser ikke engasjement når han spiller og er dårlig i spillet. En av de beste i verden som spiss, men (utrolig at jeg sier det) jeg foretrekker faktisk Welbeck som spiss fra nå av. Han gir så mye mer til laget. Evra er et kapittel for seg selv og det blir mer og mer innlysende for hver kamp at han må erstattes. Han er villig med offensivt, men han er visekaptein og sluntrer unna det defensive arbeidet, attpåtil som back! Det er helt utrolig. For min del er han kanskje det svakeste leddet i en toppet 11er nå, og han må erstattes i januar. Det går helt sikkert på at han mistet sulten etter at Fergie gikk av, som med flere andre. Han vet uansett at han straks skal til Monaco og tjene store penger før han legger opp, derav har han fått en litt "gi faen"-holdning. Det samme gjelder Rio (uten at han skal til Monaco, han havner vel opp i LA Galaxy, og fortsetter som skuespiller i Rambo 6). Videre så synes jeg Kagawa har skuffet stort, som vanlig. Jeg er lei all opphausingen av mannen. Han blir bare bedre og bedre jo mer han ikke spiller virker det som. Jeg har likt fyren hele tiden, men med Rooney i 10'ern er det ikke noe vits å ha Kagawa. Han fungerer åpenbart ikke på kant. Jeg kunne gjort en bedre jobb selv. Valencia har kommet seg og er et par nivåer opp fra i fjor, noe jeg synes er gledelig. Nani, Anderson og Young er 3 spillere som faktisk burde ha blitt bedre med managerbytte. De burde ha fått en glød til å imponere og ta over arven etter gamlingene, men den gang ei. Young er engelsk (jeg liker å ha engelske spillere i stallen) og har forbedret seg kraftig de siste 3-4 kampene, så han skal jeg la gå. Anderson og Nani derimot er 2 spillere vi bør kvitte oss med kjapt. Forstår ikke kontraktssigneringen med Nani, for noe tull.

Til slutt; Moyes. Nei Moyes, dette har ikke vært bra. 2 spillere skulle jeg gjerne sett litt mer av hittil. Hva skjer med Zaha og Fabio? De har blitt så lite benytta at jeg begynner å tro de ikke er noe gode. Jeg stoler dog på at Moyes vet bedre enn meg. Vi har sett Zaha litt, og det har jo ikke vært all verden. Faktisk har det vært håpløst dårlig. Likevel tror jeg den gutten kunne ha vist en x-faktor på banen om han fikk litt mer spilletid og selvtillit. Fabio er tydeligvis ikke bra nok, men jeg har jo alltid drømt om å se han og Rafa som 2x Cafu på hver sin back i United. Derfor er jeg vel bare litt skuffet over å se at han aldri er med i troppen.

Jeg støtter Moyes 110% i hvertfall ut sesongen. Men som jeg nevnte et par poster over her er jeg ikke imot å ta inn Sunnyboy om han skulle gjøre det greit/bra i Cardiff. CL-plass må på plass. Utenfor topp 4 er faktisk en katastrofe. Jeg tror og håper det blir en 3./4.-plass, men jeg skal ærlig innrømme at mine varsellamper begynner å skimtes gjennom Moyes-brillene mine.

God kveld i stugu!

Endret av jonastra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn ståa er nå, så gir jeg blanke i om vi overbetaler. Jeg kan forstå frustrasjonen til Fellaini-haterne og prisen hans (for det er helt legitimt), men Baines er pdd den klart beste venstrebacken i PL. Han kan muligens holde posisjonen i United i 5-7 år fremover. Jeg ønsker meg Baines. Shaw hadde heller ikke gjort noe, men Baines er et tryggere valg for å sikre en god kortsiktig løsning for resten av denne sesongen.

På midten vil jeg ha Modric/Vidal/Gundogan/Cesc, og jeg tror ikke på noen av de. Cabaye kunne vært en kortsiktig løsning, men helt ærlig vil jeg ikke ha han. Jeg vil ikke ha et lass med "ganske gode" midtbanespillere på laget. En eventuell joker må vel være Xabi Alonso, men kjenner jeg han rett så vil vel han dra til Mou om han først vil vekk. Kanskje Pirlo kunne tatt seg et halvår i United? Barkley kunne vært en fin investering på sikt, men jeg tror ikke han ville ha løst problemet med det første. Når det er sagt blir jeg ikke sint om Moyes kaster 30 mill på bordet for gutten ila januar.

Ellers skulle jeg gjerne sett "Ronaldo Light", Sanchez i United-drakt fremover. Han passer ikke inn i Barca's spillestil, og jeg tror han ville passet perfekt i Uniteds filosofi.

Jeg synes det er ganske teit å hele tiden snakke om at vi ikke vil ha Everton-spillere. I mitt hode så er det kun 2 derfra som kunne vært aktuelle, Barkley og Baines. Det tror jeg Moyes også tenker. Disse 2 kunne i dag gått rett inn i vår 11'er og forsterket oss ganske så bra. Slutt med "everton-tullet"!

Det er ikke det at jeg har noe imot at vi kjøper Everton-spillere, jeg synes også Baines, Barkley og Shaw kunne ha vært et godt tilskudd til troppen. Problemet i mine øyne er om vi overbetaler, igjen. I så fall fremstår det som om vi ikke klarer å kapre noen andre spillere, og at Moyes går for det eneste han har sjanse på igjen. Og det fremstår fryktelig svakt, og gir meg ikke akkurat tillit til hva planene hans fremover.

Men jeg gir også Moyes tillit ut sesongen, uten problemer. Har utrolig lite lyst til å bli en av alle de andre klubbene, som skifter manager oftere enn jeg skifter sokker. Det er viktig å gi personen god tid til å implementere sin egen stil, og til å bli vant med en ny situasjon. Bare i helt vanlige yrker tar det gjerne 6 måneder før en nyansatt presterer på sitt beste, og jeg tror vi alle kan være enige om at jobben til Moyes er ganske mye mer krevende og utfordrende enn din standard A4-jobb. Men som du sier, hvis vi havner utenfor topp 4 er det så absolutt grunn til å tenke forandringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvsagt åpenbart at Kagawa blir ubrukelig når det eneste vi prøver på er å legge innlegg. Selvsagt skuffer Kagawa når alle angrep skal foregå på kanten. Det er taktikken som er problemet, ikke spilleren. Enhver idiot kan se på statistikken alene i Dortmund, og se hva han er god for. Fyren passer selvsagt ikke inn i et lag som har flere innleggssforsøk enn Stoke. Da setter man heller Fellaini i 10ern og lar vingene sikte på håret hans. Det er en skam at Kagawa ikke blir brukt til det han er god til. Når han brukes i en spillestil hvor mannen bak spissen fungerer som en target-man, så er det selvsagt ikke rart folk sier han skuffer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Enig. Jeg er en av de som forsvarer Moyes til enhver tid. Skal dog ikke se bort ifra at jeg vil ha Sunny inn til sommeren om United havner på 6-8. plass og Cardiff på 10-12. plass. Men jeg vil ikke ha noen andre inn. Enten Sunny eller Moyes. Ikke Pep. Ikke Scolari. Ikke Blanc. Ikke Fjørtoft.

Jeg har forsvart Moyes siden dag 1, jeg vet mange andre har forsvart han, og mange har villet hatt noe annet. Når det er sagt så sa jeg også fra dag 1 at topp 4 er minimum. Havner du utenfor topp 4 med dagens United-stall og i tillegg har 2 overgangsvinduer på deg til å forbedre, da er jeg krystallklar på at det ikke er bra nok.

No jokes, i mine øyne (de er kanskje litt farget) er stallen til United minst topp 3 materiale, samme hvordan man vrir og vender på det.

Hva skjedde med "gi han 3-4-5 år til å bygge opp noe eget"? Har det endelig begynt å synke inn at Moyes ikke er riktig mann? Interessant.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...