Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Villanden har jo rett.

Det er klart folk godter seg over at det går dårlig med United, men det beste er jo alle disse som skulle være "så tålmodige uansett grunnet overgangsperioden, og hedre Fergusons ord".

Om dere ikke stoler på Moyes så stol ihvertfall på legenden Ferguson.

Om han mener Moyes har det som trengs så sier det vel mer enn hva resultatene tilsier i øyeblikket.

Trenere som spillere kan trenge tid på seg.

Lenke til kommentar

Villanden har jo rett.

Det er klart folk godter seg over at det går dårlig med United, men det beste er jo alle disse som skulle være "så tålmodige uansett grunnet overgangsperioden, og hedre Fergusons ord".

Om dere ikke stoler på Moyes så stol ihvertfall på legenden Ferguson.

Om han mener Moyes har det som trengs så sier det vel mer enn hva resultatene tilsier i øyeblikket.

Trenere som spillere kan trenge tid på seg.

Problemet er at Moyes har vært United-manager i snart en halv sesong, og vi har fortsatt tilgode å se et eneste steg i en bestemt retning. Han har gjort nesten alt feil så langt og virker ikke å ha kartlagt veien fremover i det hele tatt. Det er ingenting som tyder på at ting kommer til å bli bedre fremover, og da er det helt riktig å stille spørsmål ved om han er riktig mann. Se på alle de andre managerne som byttet klubb i sommer. Ingen er i nærheten av å være ute på så dypt vann som Moyes, til tross for at flere av dem har endret spillestilen til lagene så de passer mer inn i trenernes respektive filosofier.

Og det virker ikke som om Moyes har spillerne på sin side heller, om prestasjonene og det Rio sa til pressen er noe å gå etter. Når manageren mister tilliten til spillerne er det siste spiker i kista for min del.

Jeg skulle gjerne gitt Moyes tid, men han ser mer og mer ut som feil mann for jobben, og da er det bedre å begrense tapene og bli kvitt så fort som mulig. Dessverre.

Endret av Stonemeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en ideel verden skulle jeg ønske Moyes fikk alt til og at han satt i 30år. MEN, han har ikke vist noe fremgang, han står for en fotbalfilosofi som gjør lag til middelhavsfarere, ikke seriemestere, og han ikke vist noe tegn til å være i nærheten av SAF når det gjelder bytter under kamper og håndtering av spillere. Hvorfor ansette en dårlig kopi av SAF? Da må det jo være bedre å gå nye veier.

Men jeg har vært kritisk i lang tid, så jeg har mitt på det rene. Sa vel også(kanskje ikke her) at dårlige resultater og bra spill vil bli tolerert over sesonger, mens dårlig spill derimot. Desverre er det ingenting som tyder på at det blir annerledes under Moyes. Det er rett og slett slik han vil at laget skal spille fotball.

Sammenlign Pool sin kampstatistikk med vår idag så ser man klart at noe er alvorlig feil.

Lenke til kommentar

Stone: Hvordan kan du påstå at han har gjort nesten alt feil?

Må vel også nevne at ingen av de andre managerene måtte erstatte en Ferguson som har vært sjef i 25 år. Det blir også feil å sammenligne med lag som har helt andre syn på pengebruk. Ny styreformann er vel også noe å nevne.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Allerede begynt å se frem til VM og neste sesong (LFC style). Bare godt av et spark bak så får vi rensket opp all dritten først som sist. Moyes må se med egne øyne hvor blod spillere som Cleverley, Welbeck, Young, Anderson, Smalling, Buttner, Fabio mfl er. Nani er vel også en av dem som har fått nok tid.

Neste sesong blir epsik, jeg spår et HELT nytt United etter VM.

Koselig med Arfa i dag btw, deiligste spilleren i PL de siste ti åra. LOL at han spiller for nitriste Newcastle og deres maskinfotball. (som ja, er bedre enn vår)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stone: Hvordan kan du påstå at han har gjort nesten alt feil?

Må vel også nevne at ingen av de andre managerene måtte erstatte en Ferguson som har vært sjef i 25 år. Det blir også feil å sammenligne med lag som har helt andre syn på pengebruk. Ny styreformann er vel også noe å nevne.

Han har gjort tre ting riktig såvidt jeg kan se. Han beholdt Rooney i sommer, han har gitt Januzaj tid, og han har gjort det greit i Europa. Annet enn det er det fint lite å putte tommelen i været for, og det blir fort vanskelig å gjenta sistnevnte neste år om vi ikke klarer å kvalifisere oss til EL engang. Liten mention til seieren mot Arsenal også, men den drukner i all middelmådigheten ellers.

På den andre siden...

- Sommervinduet var katastrofe. £27 millioner for helt feil type spiller, som ikke styrker noen av lagdelene Moyes på forhånd sa trengte forsterkninger.

- Han ga et fungerende trenerteam fyken, noe som gjør omstillingsperioden enda vanskeligere for spillerne.

- Byttene har vært ræva i omtrent hver eneste kamp.

- Intervjuene han har gitt til pressen har vært nitriste og uinsirerende. Gjøre det vanskelig for Newcastle? Seriøst?

- Han insisterer på å spille med to sentrale midtbanespillere istedenfor tre i hver kamp selv om alle lagene i hele ligaen løper ringer rundt dem og den desidert beste midtbanespilleren vår er ute med skade.

- Han insisterer på å spille med to spisser i hver kamp selv om laget bak ikke evner å skape sjanser for dem.

- Han insisterer på å spille med spillere som ikke har levert på en håndfull kamper, mens bedre spillere sliter benken.

- Han insisterer på å pumpe innlegg med vinger som har glemt hvordan man slår innlegg, på spisser som ikke evner å vinne hodedueller.

- Han velger defensiv taktikk mot mye svakere lag.

- Han har tatt 11 av 24 poeng hjemme i serien med et lag som vanligvis vinner nesten alle hjemmekampene.

- Spillerne virker å ha mistet tilliten til han.

- Og sist men ikke minst, det virker ikke som om han er villig til å endre på noe som åpenbart ikke virker i det hele tatt. "Insanity: Doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein.

Hvis du synes Moyes har gjort mye riktig vil jeg gjerne låne resepten din. Noen av tingene han gjør feil kunne enhver idiot ha gjort bedre. Det er faktisk sjokkerende hvor dårlige enkelte av avgjørelsene har vært.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har nesten rett. United-supportere, med all sin "Vi skal gi han tid, vi er ikke som Chelsea", som nå roper om Moyes sin avgang, det er de som er vitsen på alles lepper.

Det er ikke majoriteten, det er kun enkelte som har vært kritiske til Moyes siden dag 1 (dere vet hvem dere er). Nei, Moyes har ikke prestert bra og ja, han har gjort noen rare/feil valg. Det derimot ikke annet enn patetisk å mase om #Moyesout. La oss spille en hel sesong og så se hvordan ståa er.

Jeg blir så lei av å høre all den evindelige klagingen. Først gjorde vi ingen singeringer, så kjøpte vi Fellaini, en spiller mange ville ha. Det var derimot ikke godt nok fordi han var for dyr. Og når Fellaini ikke viste seg å være den spilleren man trodde så var det klaging og Moyes sin feil. Det ble klaging over at Kagawa ikke fikk spille, men når han endelig gjorde det så var det i feil posisjon. Vi har Januzaj, Rooney og Kagawa fordelt på to plasser og folk er sure fordi de kan spille samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var kanskje mange som ønsket Fellaini. Men det var også mange som ikke ønsket han.

For min del var det hovedsaklig hans spillestil og type. Aldri likt han. Etter han kom til United har eg igrunn ikke sett mye til denne siden. Men har igrunn ikke lagt mye merke til han på banen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett intervjuet der sitatet stammer fra. Det er verdt å ta høyde for at det kanskje ikke stemmer eller er tatt ut av kontekst.

Absolutt. For det der hørtes ut som en veldig dum ting å innrømme. Fyren har et gigantisk press på seg, så han skal ha applaus alene for å ikke knekke sammen, men det der vil nå bare gjøre alt verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...