Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Kagawa startet helt forferdelig i går. 1. omgang var han nesten like dårlig som Young. Etterhvert hever han spillet, og når rotasjonen mellom han, Rooney og Nani endelig ser ut til å fungere utmerket, så blir Kagawa tatt av banen. Kagawa ser ikke sliten ut, trenger kamptrening, og har spilt seg kraftig opp i løpet av kampen.

 

Ellers godt å se at Smalling og Jones holder nivået til tross for en spiller i feil possisjon til daglig, og en spiller i feil possisjon på dagen.

 

Rafael viser at han er klasse. Synd jeg ikke så kampen med Liverpool-kompisene mine, som har skrytt uhemmet av Sakho og hans fysikk - og mannen blir knust av lille Rafael i to hodedueller. Rafael har en sinsyk spenst. Husker han slo Carroll i omtrent hver hodeduell i en kamp mot Liverpool for et par år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er i hvertfall ikke det jeg har ment med det jeg har sagt. Jeg også har vært kritisk til laguttakene hans. Likevel er det forskjell på å være kritisk og det å hetse fyren.

 

Jeg tror og håper på gull, men er fornøyd med topp 4. Havner vi utenfor topp 4 mener jeg Moyes har gjort en dårlig jobb.

 

Jeg er synes det er å overdrive å si at City har en "latterlig mye bedre stall". Så du innlegget til Lime Canes(?) her? United har den bredeste og sterkeste stallen i PL by far, om du spør meg. Da tenker jeg ikke på individualister, men som lagspillere som faktisk kan bidra med noe konstruktivt i form av lagånd og vinenrmentalitet.

Lenke til kommentar

Synes dere har en tendens til å undervurdere egen stall. Dere har bl.a to av verdens fire-fem beste spisser, det samme med midtstopperne. Resten av troppen oser klasse den også, deres andrelag er godt nok til en topp-fireplassering. Jeg kan forstå at man vil gi en ny manager tid, og er det noen som burde ha tålmodighet til det så er det vel nettopp Utd-fansen.

 

Jeg synes faktisk Moyes har en ekstremt vanskelig jobb nettopp pga styrken i troppen deres, alt annet enn trofeer med det spillermaterialet er jo strengt tatt en mislykket sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan ikke ta gull pga. olja til City som du selv nevner.

Synes det er synd at fotballen har blitt slik. Vi har jo FFP, men den er jo sikkert full av smutthull. Burde være regler for eierskap. Kan jo hende de sjeikene også har sine favorittlag og vil eie klubben sin (jeg ville nok ha gjort det om jeg var sjeik), men å spytte inn masse penger skjønner ikke hvordan de fortsatt tillater i dagens fotball. Alle ser jo hvordan det ødelegger den europeiske fotballen, men likevel sitter bare UEFA og FIFA på ræva og tror at FFP kommer til ordne opp i det.

 

Er litt usikker, men er det ikke slik at i MLS er de ganske strenge på økonomi i klubbene og sånt? Eller i noen andre sporter?

Lenke til kommentar

Vi kan fint ta gull selv om noen lag driver med pengedoping. Det beviste Fergie gang på gang ved å fjerne både City og Chelsea fra tronen.

Forskjellen der var Fergie selv mener nå jeg. Vi har en bra stall, men vi har ikke en stall fullspekket med dyre stjerner fra alle verdens kanter slik som City. Og med en ny manager vil det ta tid tid til vi er tilbake på topp. Men Liverpool slet jo med Brendan i starten og nå har det kommet seg for dem så jeg har trua. Det viser at det handler om tid.

Lenke til kommentar

Sant, det var litt ensidig. United har også alltid spedd på en relativt gjennomsnittlig tropp med et par-tre stjerner. Det har fungert alle år under Fergie, og jeg ser ingen grunn til at den formulaen ikke skal fortsette å gi suksess, så godt rusta klubben United er nå.

 

Forøvrig liker jeg dette veldig godt, fra det første(?) intervjuet som United-manager:

 

 

What’s the one thing someone said to you since taking the job, that’s stuck with you?

Someone said: 'You’ll do it easy'. But I’m not saying who it was. I don’t take that as a given, because I know it’s going to be really hard at Manchester United. I know that.

Jeg tror det var Fergie som sa det til han.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Det er ikke plass til Rooney OG Kagawa i en og samme rolle. Hadde Kagawa fått OMS-plassen og Rooney blitt dyttet i en annen posisjon, så vedder jeg på at det hadde blitt klaging andre veien.

 

Folk her klager på alt Moyes foretar seg, uansett. Det er helt latterlig å lese.

 

Kagawa spiller forresten venstrekant på Japan, og pisser. Så han kan fint håndtere den rollen også. Han er bare ikke i kampform.

 

Må også legge til at jeg digger Kagawa og skulle gjerne sett han spille mer. Når det er sagt, så har han ikke imponert nok i United-trøya så langt til å være en automatisk starter. Om han er så god som alle skal ha det til, så bør han klare å finne et godt toppnivå på venstrekant også.

Å spille venstrekant for Japan er definitivt ikke det samme som å spille venstrekant for United. Jeg tar glatt Rooney på venstrekanten fremfor Kagawa, og mot Liverpool hadde Moyes muligheten til å spille han bak spissen. Jeg stiller meg med Klopp her; det er trist å se Kagawa spille på venstrekanten til United. Kagawa er blant verdens aller, aller beste spillere i den rollen han spilte i Dortmund, og han har aldri fått en ordentlig sjanse i sin naturlige rolle siden han kom til klubben. SAF håndterte den situasjonen like dårlig. Jeg ser problemet nå som Rooney har funnet formen, og muligens ikke ønsker å spille på kant, men det er bak mål og be en spiller heve nivået sitt når han spiller ute av posisjon, og dessuten tilfører laget mer enn mannen som har startet sesongen der. Alle kommentarer om Kagawa så langt (jf. "Everyone keeps telling me how good he is.") tyder på at Moyes ikke ser det både supporterne og Klopp ser i han.

 

Det er ingen her som skriker om at Moyes skal ut, men det må være lov til å stille spørsmålstegn ved det taktiske. Han har valgt å gå for det "trygge", og det har ikke gitt de resultatene man har forventet. Småsutringen i media om en slags kampoppsett-konspirasjon er også lite kledelig. Jeg støtter Moyes. Han var ikke på toppen av min ønskeliste (Hei, Klopp), men jeg har troen på at han kan gjøre en god jobb i ligaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klopp var ønskemanageren for min del. Gull med mindre resurser i Tyskland - CL finale med lite resurser i forhold til veldig mange andre lag i cupen. Attraktiv angrepsfotball hadde heller ikke vært å forakte.

Moyes har laget fine steiner av gråstein i Everton.. Samtidig forstår jeg at man ønsker en manager som har kjennskap til PL, samt har vist at han ikke lager kontroverser i media hver uke (Mourinho). Nå har jeg aldri tenkt på Everton som et fintspillende lag under Moyes, og jeg hører det kan ha vært på grunn av spillermateriellet. Samtidig ser man et lag som Swansea klarer å spille såkalt attraktiv fotball, men tilsynelatende dårligere spillere.

 

Så til det taktiske. United møter City - med disse på midtbanen: Carrick, Fellaini, Young og Valencia. Kan slenge inn Rooney i midtbanekomposisjonen også. City stiller med Touré, Fernandinho, Navas, Nasri (og Agüero). Nå er det lett å virke etterpåklok, men før kampstart fryktet jeg at vi skulle bli overløpt. Fellanini + Carrick flytter ikke bena raskt nok. Young + Evra på venstrekant = motorvei for Navas (som takker og bukker).

Rio hadde en kjempesesong i fjor, men han har vist flere ganger at raske motspillere ikke er hans sterkeste side. Når han i tillegg taper fysiske dueller med Negredo, blir han rett og slett et feil valg i denne kampen for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...