Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det aller beste:

Det som gledet meg aller mest? Antonio Valencia.

Det er nemlig bare halvannet år siden en kantspiller, med nummer 25 på ryggen, var Uniteds beste spiller den sesongen. Han hadde ikke stort finteregister, men han var fremoverrettet og direkte i stilen og han turte å utfordre. United var flinke til å spille ham opp på høyrekanten, og defensivt brukte han sin enorme styrke til å gjøre høyresiden ganske så ugjennomtrengelig.

I fjor var den samme spilleren der. Men han var likevel ikke den samme. Han turte ikke å utfordre. Han vendte nesten uten unntak innover i banen eller hjemover og mange mistet troen.

Ja, Leverkusen-kampen var bare én kamp, men jeg synes jeg så den gamle Valencia igjen.

Og selv om Wayne Rooney var Uniteds beste og andre også gjorde gode prestasjoner, så var det dette som gledet meg aller mest. Fordi det gode kantspillet vårt, det vi United-fans har fått inn med morsmelka og vokst opp med, har vært delvis fraværende den siste sesongen.

- Bra skrevet av united.no. Veldig enig i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brevet fra ledelsen i United er jo bare svada i forhold til hva de ble kritsert for?!

 

De har betalt £4-5M mer for Fellaini enn vi trengte. Om det var Fellaini vi ønsket, så skulle vi kjøpt ham før pre-season for summen han hadde i klasulen sin. Det viste vel godt nok alene at vi var i panikk. Ellers var gjentatte og avviste bud på Fabregas en merkelig runddans. Et bud som ble kastet mot Sneijder og et bud mot en venstreback 5 minutt på overtid osv.

 

Moyes har ikke bevist noe som helst i United før han kom til United og kan dermed ikke "belønnes med en 6 års kontrakt". Han ble hentet på en 6 års kontrakt fordi man ønsket en erstatter på lang sikt for Alex, ikke for å belønne Moyes for lang og tro tjeneste i Everton, håper jeg? Ellers er vi virkelig ute å kjører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere spillere er ute og prater om at intensiteten på treningen har gått opp under Moyes. Interessant. Det har jeg merket også, spillerne virker generelt i bedre form enn tidligere og har ikke blitt kjempet ut av noen kamper så langt i sesongen. Blir spennende å se hvordan det går utover sesongen, frykter det kan bli mye slitasjer og skader utover, særlig på de eldre spillerne. Moyes har hittil vært noe feig med laguttakene, særlig i forsvar. Skal seriøst Rio og Vidic spille sammen 2-3 ganger i uka fremover? Aldri i livet om de to gamle kroppene kommer til å klare det.

Lenke til kommentar

Flere spillere er ute og prater om at intensiteten på treningen har gått opp under Moyes. Interessant. Det har jeg merket også, spillerne virker generelt i bedre form enn tidligere og har ikke blitt kjempet ut av noen kamper så langt i sesongen. Blir spennende å se hvordan det går utover sesongen, frykter det kan bli mye slitasjer og skader utover, særlig på de eldre spillerne. Moyes har hittil vært noe feig med laguttakene, særlig i forsvar. Skal seriøst Rio og Vidic spille sammen 2-3 ganger i uka fremover? Aldri i livet om de to gamle kroppene kommer til å klare det.

 

Har tenkt mye på dette også. Fergie var virkelig ikke feig når det gjaldt det å starte Smalling som midtstopper selv om Vidic/Rio var tigjengelige i en Manchester derby osv. Dette må Moyes innse snart.

Lenke til kommentar

 

Har tenkt mye på dette også. Fergie var virkelig ikke feig når det gjaldt det å starte Smalling som midtstopper selv om Vidic/Rio var tigjengelige i en Manchester derby osv. Dette må Moyes innse snart.

 

Ja. I tillegg forstår jeg at han velger det trygge med tanke på at A) klubben har hatt en beinhard sesongstart og B) han er ny i CL.

 

Blir interessant å følge fortsettelsen.

 

Håper forresten på død og liv de klarer å signe Januzaj, håpløst at de største talentene skal forsvinne gang på gang pga. en gammeldags (men forsåvidt riktig) policy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...