Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er flaut her, er måten supporterne her inne reagerer. Vi trenger ikke te oss som 12 år gamle, bortskjemte unger som fikk en svindyr sykkel i bursdagsgave med bare 21 gir i stedet for 24.

 

Det er lov å være skuffet, men slik klynking lukter det Anfield og Emirates av.

Det er ikke sykkelen som er problemet. Det er alt det andre.

 

Klubben har aldri fremstått så uprofesjonell som i sommer. Ingenting har blitt gjort riktig, absolutt ingenting. Når klubben blir gjort til latter på grunn av total inkompetanse på overgangsmarkedet er det helt legitimt å ytre sin misnøye.

 

Med tanke på det som skjer på banen tror jeg fortsatt folk har tålmodighet til å vente en stund. Vi har tross alt bare spilt fire kamper og mye kan skje fremover. Litt irritasjon rettet mot laguttakene er par for the course og var ikke noe annerledes under Fergie. Transfervinduet er derimot stengt, og klubben har vist at de ikke evner å gjøre det de skal gjøre på riktig måte. Vi så på de riktige spillerne og la inn bud, men klarte på et eller annet vis å fitte til hver eneste handel. Til og med den som gikk i boks. Vi kunne tross alt fått spilleren mye billigere og tidligere om vi hadde vært klar på at han skulle inn uansett hva som skjer.

 

Om du synes klubben har fremstått på en bra måte i sommer får du bare ha det så godt. Resten av fotballverden ler av oss og lurer på hva i helvete som skjer bak kulissene. Under Fergie og Gill fremsto vi i hvert fall som profesjonelle selv om vi ikke kjøpte alle de beste spillerne og det var greit. Ingen så på oss som noen vits. Det gjør de nå, og når det går så langt er det personer i klubben som har mye å svare for. Jeg har aldri sett en klubb fremstå så amatørmessig på overgangsvinduet, ikke engang en klubb ledet av Harry Redknapp, og det bør en klubb som United holde seg for god for. Det er ikke akseptabelt og supporterne bør si klart ifra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Özil er en bedre spiller enn Fellaini, men Fellaini er en bedre signering for United.

 

Helt rett. Nesten ingen spillere i verden er bedre enn Özil i form. Men vi har en japaner som kan måle seg med han likevel.

 

Så er spørsmålet mitt (til andre enn niko): Skal man da hente inn en AMC som pr. nu er terningkast 6 istedenfor en vi har som er terningkast 5, og skrinlegge planene om en motor/kriger på midten? Hvis noen her inne mener at det er mer verdt å erstatte Kagawa/Rooney enn Cleverley/Anderson, så er dere TOTALT på luggeføre, beklager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser rett og slett ingen annen løsning enn å si opp Moyes og Woodward, og ansette Hansoen. Han er tydeligvis en fantastisk fotballkjenner som dessverre har gått under radaren til alle klubber :-(

 

Vil legge til at det er fint at folk engasjerer seg, men det er rett og slett trist å se på hvordan folk svartmaler situasjonen. Verken Woodward eller Moyes ville vært der de er i dag hvis de ikke var svært gode til å gjøre det de gjør. At folk ikke forstår det er for meg et mysterium.

Tror jeg enkelt skulle klart å utløse en utkjøpsklausul. United klarte det ikke, klarte ikke hente de spillerne de tydeligvis ville hente og måtte ta til takke med 3-4-5 valget på midten til en mye høyere pris uten sjansen for å spille han i laget. Det er amatørmessig, og at du ikke forstår det er for meg et mysterium.

Lenke til kommentar

Vil legge til at det er fint at folk engasjerer seg, men det er rett og slett trist å se på hvordan folk svartmaler situasjonen. Verken Woodward eller Moyes ville vært der de er i dag hvis de ikke var svært gode til å gjøre det de gjør. At folk ikke forstår det er for meg et mysterium.

Du kan da virkelig ikke påstå at Woodward er god i det han liksom skal gjøre?

Lenke til kommentar

Hvor sikre er vi på dette?

Virker å være opplest og vedtatt i media at han hadde en utkjøpsklausul som løp ut før vi fikk gjort noe, så jeg velger å tro på det.

 

Summen vi betalte for Fellaini til slutt var også hele £0,5 millioner lavere enn det opprinnelige combo-budet på Baines/Fellaini (som riktignok var altfor lavt), så det er ganske tydelig at vi betalte grov overpris på grunn av panikk og mangel på tid.

Lenke til kommentar

Kommer an på definisjonen av overpris. Spurs har gjort det ekstremt bra i forhold til de andre klubbene i år. Soldado er den jeg mener er dyrest i forhold til nivå og potensiale, men han er også spilleren Spurs trengte mest av dem som er handlet inn.

 

Spurs er soleklare vinnere av overgangsmarkedet og fortjener ikke kritikk for noe som helst. Det mest spennende prosjektet i Premier League pr. nå. De vinner kanskje serien før Chelsea gjør det igjen.

Lenke til kommentar

Spurs er soleklare vinnere av overgangsmarkedet og fortjener ikke kritikk for noe som helst. Det mest spennende prosjektet i Premier League pr. nå. De vinner kanskje serien før Chelsea gjør det igjen.

Komplett uenig. Spurs har i år (som i fjor) kvittet seg med en verdensklassespiller. Eller for å si det slik: De har hatt to verdensklassespillere siden Jürgen Klinsmann, og begge har blitt solgt til Real Madrid i løpet av det siste året.

 

Ikke faen om de kommer til å klare å erstatte Bale ved å hente inn Lamela, Chadli og Eriksen. Soldado er et bra kjøp, though, men har ikke bevist noe annet enn å trille inn to straffer i starten av sesongen.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor Spurs kan se seg fornøyd med å miste den beste spilleren de har hatt noen sinne (kanskje).

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett uenig. Spurs har i år (som i fjor) kvittet seg med en verdensklassespiller. Eller for å si det slik: De har hatt to verdensklassespillere siden Jürgen Klinsmann, og begge har blitt solgt til Real Madrid i løpet av det siste året.

 

Ikke faen om de kommer til å klare å erstatte Bale ved å hente inn Lamela, Chadli og Eriksen. Soldado er et bra kjøp, though, men har ikke bevist noe annet enn å trille inn to straffer i starten av sesongen.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor Spurs kan se seg fornøyd med å miste den beste spilleren de har hatt noen sinne (kanskje).

Vi har kvittet oss med en verdensklasse-spiller, ja, men hvis man prøver å ikke tenke som en supporter av verdens største fotball-klubb så må du tenke over følgende:

 

Hva hadde vi å tilby Bale som ikke Real Madrid har?

Hvor gunstig er det for en klubb som vil oppover på tabellen å si nei til £85m?

Hvor gunstig er det for en klubb med en spiller som Bale, å tviholde på han mot sin vilje og lønne han mye høyere enn de andre på laget?

 

Er vi fornøyde med at vi må selge Bale?

Nei.

Er vi dog i en posisjon hvor vi kan nekte Bale å dra til Real, og samtidig komme styrket ut av det som et lag?

Tvilsomt.

 

Med en Bale på laget har man en spiller alle andre på laget ser til når de står og stanger, vi er avhengige av at Bale har en god dag på jobb når spille-planen ikke funker.

For meg som en supporter av en klubb og ikke en spiller, er det et uheldig utgangspunkt:

Nå har vi spillere som skjønner at verdensstjernen er borte, og at det nå er opp til de å ta ansvar, Andros Townsend har allerede sagt at "Han vil bli den nye Bale", og selv om han aldri vil kunne bli det, så sier det mye om hvor positivt det kan være at man ikke har EN enkelt verdensklasse-spiller i troppen.

 

Vi mister ansiktet vårt utad, ja, men vi tjener også ved at vi forsterker samtlige ledd på banen foruten høyre og venstre-back.

Vi sprenger også overgangs-rekorden vår 3, TRE ganger i samme vindu, for oss som er supportere av Spurs er det helt uhørt med tanke på hvem som sitter på pengene, men det har skjedd.

For meg viser det minst like mye, om ikke mer ambisjoner enn å tviholde på en spiller mot sin vilje.

 

 

Jeg synes også det er bemerkelsesverdig hvordan du mener at 3 spillere seg i mellom ikke kan erstatte Bale, Eriksen kan faktisk bidra med noe Spurs har manglet siden Modric dro, en som er i stand til å åpne forsvar.

Eriksen skapte i fjor 138 sjanser for Ajax, mer enn noen annen spiller i de 5 største ligaene, og han er 21 år gammel.

PL-proven?

Nei, men en etablert stjerne i Nederland siden en alder av 18.

 

Lamela sies å være et av verdens største talenter, og Roma-supporterne er i harnisk over at de måtte selge han.

Bedre teknikk enn Bale, ikke like stor fart som jo var Bales særegne styrke ved siden av avslutningsferdighetene, og yngre.

 

Chadli er også "up-and-coming", og skapte før denne runden flest clear-cut chances sammen med et par andre spillere (3), ikke like rask som Bale, men som Lamela kan også han variere mellom å kysse hvitstripa og legge innlegg til en poacher som Soldado, og å skjære innover og skyte.

 

Gi guttene mer enn 3 kamper før du er bombastisk, tok Bale tross alt flere år før han var i nærheten av den spilleren han er nå.

 

 

Vi mister en av de beste spillerne vi har, en spiller som ville til favoritt-klubben (sorry Giggs), men vi etter min mening utvilsomt igjen som et sterkere lag, og er ikke fotball nettopp det?

Et lagspill?.

 

 

 

Forøvrig skal det sies at vi hentet Eriksen for £11.5m, i fjor var han verdt ca £25m.

Snakk om overpris.

 

 

Edit:

Tok forøvrig også en god stund før man skjønte at Modric var "spesiell", ting tar tid, selv i fotball.

 

 

 

 

Endret av Captain Butthurt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enten overvurderer du hva Bale fikk til i fjor eller så undervurderer du Lamela, Eriksen og Chadli noe veldig. Sier det her og nå, om Lamela og Eriksen finner tonen kommer Soldado til å runde 30 mål i alle konkurranser i år, så lenge han er skadefri. Ja, det er mer enn Bale klarte i fjor.

 

Lamela og Eriksen kommer også til å snuse på tosifret antall scoringer.

 

Spurs har så mye offensiv kraft nå at de kommer til å score for moro skyld, og nå slipper de å være avhengige av at Bale tryller frem en scoring i det 89. minutt av hver slitekamp. Det er bedre å ha flere gode spillere enn en grisegod spiller.

 

Spurs klarer topp fire i år og Real Madrid blir sett på som den store taperen i Bale-overgangen. Mark my words.

Endret av Stonemeister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler mange her bør ta seg en titt innom www.united.no idag.

Bare så det er nevnt, jeg har aldri sett united.no så negative til egen klubb, som idag.

 

I quote ans. red. Dag Langerød:

Det verste med overgangsvinduet var imidlertid ikke de vi ikke fikk.

 

Det er at vi satte oss selv i en posisjon hvor andre lags supportere, fotballelskere,journalister og også mange United-fans mener vi var latterlige.

 

Jeg orker egentlig ikke å gå gjennom hele den farsen i detalj enda en gang, for det har vært en farse. Alt fra Ed Woodwards viktige tur hjem for å ta seg av «business» som vi aldri så noe av, den offentlige og mislykkede jakten på Fabregas, skambudene på Fellaini og Baines og nå til slutt hvor vi plutselig ble gjerrige da Ander Herrera siklet etter å komme til oss – alt det har bidratt til å skade Uniteds rykte. Det har skadet Moyes, men ikke minst har Ed Woodward kommet særdeles dårlig ut av det.

 

Det misliker jeg sterkt.

 

United skal ikke være en sånn klubb. I alle fall ikke i mine øyne.

 

 

Link: http://www.united.no/nyhetsarkiv/det-verste-var-ikke-de-vi-ikke-kjopte/

 

I tillegg har di denne artikkelen: http://www.united.no/nyhetsarkiv/totalslaktes-avisene/

 

Der blant annet, disse kommer fram:

 

Tony Barrett, The Times:

- Everton offentliggjør overgangssummen. United gjør det ikke. Det forteller deg alt du trenger å vite om hvem som fikk den beste avtalen. Ved å umiddelbart offentliggjøre overgangssummen, var det som om Everton heiste opp Ed Woodwards underbukser i flagget på Goodison Park for å feire seieren.

 

The Telegraph, Mark Ogden:

- Ydmykelse for United når Ed Woodward lærer på den tøffe måten.

- United forsøkte seg som de burde på Cristiano Ronaldo, de håpet også på Cesc Fabregas og de lekte også med ideen om å hente Robert Lewandowski fra Dortmund. Men overgangsvinduet stengte med ydmykelsen det er å mislykkes i å hente nesten alle spillerne de ønsket.

 

- Woodward insisterte på at United var en av de mektigste klubbene i verden, og at det ikke var grenser for hva slags budsjetter de hadde til rådighet, men han manglet kontaktene og kredibiliteten som var nødvendig for å levere.

- Moyes sa nei til å hente Thiago Alcantara fra Barcelona, og fikk vite at det ikke var nødvendig å jakte på Luka Modric – siden det var fremgang i mange andre overganger, og at kjøp kom til å bli gjort.

 

Langt innlegg, men følte det måtte bli sagt.

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...