Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du får lese hva jeg skrev en gang til.

 

Det er uansett ikke gitt at om en spiller er kåret til verdens beste i sin posisjon, så vil han passe like bra i et annet lag i en annen posisjon med en annen formasjon, er det vel? Er du uenig i at det United trengte på midten var en Fellaini type? Eller skulle vi gått for en puslete kreativ midtbane som ikke kan bidra defensivt på banen? Hadde de fått inn Herrera så hadde de fått alt i ett, en kreativ spiller med utmerket pasningsfot og god defensivt i banen.

 

Jeg leste hva du skrev og jeg konkluderte med at det var bullshit.

Å hente et talent er alltid en risk, ja, men det er mye mindre risk å hente et talent som nylig er kåret til U21 EMs beste spiller. Er vi enige i det?

 

Jeg kan selvfølgelig også snu på flisa, å si det ikke er sikkert Fellaini vil passe inn i United!?

 

Og hvorfor måtte vi på død å liv ha en defensiv midtbanespiller i dine øyne?

Har vi hatt så sinnsvake defensive problemer i det siste?

 

Tvert imot! Det er framover som har vært problemet, med verdens minst kreative midtbane!

 

En annen ting, det hadde vært et enormt bidrag til forumet om du faktisk lærte deg å bruke sitat-knappen.

Lenke til kommentar

Hvem andre skulle vi kjøpt da? vi har jo sagt nei til alle andre midtbanespillere i verden. At folk kan være så ignorante, vel, jeg trodde det bare var i Liverpool leiren det var sånn, men jeg ser det er sånn i vår leir også. herreminhatt altså.

 

Det er jo du som påstår at Fellaini er bomkjøp, så hvem ville du skulle spilt sammen med Carrick på midten i United?

 

En type som Fellaini er nøyaktig hva midtbanen til United har manglet de siste årene, det har jo vist seg i kamp etter kamp. Rooney og Kagawa er strålende spillere i posisjonen som Özil spiller i, dermed ikke noe behov for å forsterke der. Rooney hadde to målgivende i sin første kamp for sesongen, og ble BB i kampen mot Chelsea. Klart vi skulle kjøpt Özil bare for å kjøpe da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo du som påstår at Fellaini er bomkjøp, så hvem ville du skulle spilt sammen med Carrick på midten i United?

 

En type som Fellaini er nøyaktig hva midtbanen til United har manglet de siste årene, det har jo vist seg i kamp etter kamp. Rooney og Kagawa er strålende spillere i posisjonen som Özil spiller i, dermed ikke noe behov for å forsterke der. Rooney hadde to målgivende i sin første kamp for sesongen, og ble BB i kampen mot Chelsea. Klart vi skulle kjøpt Özil bare for å kjøpe da!

 

 

MEN I HERRE JEMINI DA! Hvis du er så veldig sikker på at Fellaini er DEN ENESTE SPILLEREN I HELE VERDEN som passer inn hos United, hvorfor kjøpte ikke geniene han med en jævla gang. Lavere pris og sjansen til å spille han inn i troppen? Jeg skjønner det ihvertfall ikke. Hvis vi aldri var interessert i Thiago, sa nei til Özil og alt annet, så er det bare Fabregas igjen og han var jo usannsynlig og litt til. Amatørskap kalles det. Men er man fornøyd med at verdens største klubb oppfører seg som folkene på gudbrandsdalen gutter 16 så er jo det superflott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, dra nå for faen ikke Gudbrandsdalen inn i Uniteds transfervindu, makan! Haha :D

 

Lov å være kritisk, men går ann å ta ting med måte, nå har vi iallefall fått inn en midtbanespiller og 18kg hår, som har PL erfaring og kjenner manageren.

 

Selvom det er Fellaini så er det bedre enn absolutt INGEN. Støtt klubben, klag på Woodward. Amatør messig ja, men som en nevner her så hadde ikke Moyes vært i jobben i så mange dager når klausulen gikk ut..

 

Når det er nevnt så sies det at klubben skal annonsere inntektene for forrige sesong til £350 mill, da er ikke forskjellen fra klausul til faktisk pris så fryktelig ille, selvom det er mer enn hva han er verdt i mine øyne..

Lenke til kommentar

 

Jeg leste hva du skrev og jeg konkluderte med at det var bullshit.

Å hente et talent er alltid en risk, ja, men det er mye mindre risk å hente et talent som nylig er kåret til U21 EMs beste spiller. Er vi enige i det?

 

Jeg kan selvfølgelig også snu på flisa, å si det ikke er sikkert Fellaini vil passe inn i United!?

 

Og hvorfor måtte vi på død å liv ha en defensiv midtbanespiller i dine øyne?

Har vi hatt så sinnsvake defensive problemer i det siste?

 

Tvert imot! Det er framover som har vært problemet, med verdens minst kreative midtbane!

 

En annen ting, det hadde vært et enormt bidrag til forumet om du faktisk lærte deg å bruke sitat-knappen.

 

Vi måtte ikke ha en ren defensiv midtbanespiller, men en midtbanespiller som kan bidra defensivt i form av duellspill og taklinger samtidig som han bidrar fremover. Det har Fellaini gjort i Everton, og håper han vil gjøre det i United også.

 

Å bli kåret til Golden Player under et U21 EM er ikke ensbetydende med at en blir en verdensstjerne. Finnes nok av eksempler på spillere som aldri nådde sitt potensial, på samme måte som der finnes spillere som har gjort det strålende i ettertid. To eksempler her er jo Mata som fikk prisen i 2011 og Berg som fikk den i 2009.

 

Så jeg står fortsatt fast på at det er viktigere å finne spillere som passer inn i formasjon og spillestill enn å hente talenter som ikke vil passe inn.

Lenke til kommentar

 

Sier bare at Fellaini er overpriset til tusen. Og ja, özil hadde vært et bedre kjøp enn Fellaini. Men nå har vi kjøpt han, så da satser vi på at han vokser som spiller. Men sjansen for at Moyes bruker Fellaini i den offensive midtbanerollen anser jeg som 50-50.

 

Jeg håper ikke han gjør det. Og jeg føler meg ganske sikker på at han ikke gjør det heller. Fellaini er selvsagt en nødløsning på slutten av kamper når vi må pumpe langt, men inntil videre er både Kagawa og også Rooney langt foran Fellaini i den rollen. Moyes vet hvor vi trengte forsterkninger - det var først og fremst på plassen ved siden av Carrick. Alt annet kom i andre rekke. Carrick har ikke hatt en god nok makker siden Scholes var kjempegod. Nå har vi en motor, en dynamo, som er god på det meste. Det er mange som beskriver han som uteknisk, men det er svada; Fellaini er teknisk god.

 

Vi er ikke vante til å handle i januar, men det kan fort komme inn en forsterkning eller to da også, formodentlig på vingplass og i midtforsvaret, som er det to neste områdene som må forsterkes. Midtbanen vår fikk en kraftig boost i natt, og vi har endelig fått det villdyret vi har manglet siden Keane.

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Carrick ikke har hatt en som har vært god ved siden av seg siden Scholes, hvorfor henter vi en spiller som er helt forskjellig? özil ved siden av Carrick, med kagawa foran hadde funka mye bedre tror jeg.

 

MEN: Nå dropper ihvertfall jeg snakk om Özil, Thiago alt sånt. VI har drete oss loddrett ut for en hel verden, men vi fikk den spilleren Moyes ønsket og da satser vi på at han slår til.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Jeg ser rett og slett ingen annen løsning enn å si opp Moyes og Woodward, og ansette Hansoen. Han er tydeligvis en fantastisk fotballkjenner som dessverre har gått under radaren til alle klubber :-(

 

Vil legge til at det er fint at folk engasjerer seg, men det er rett og slett trist å se på hvordan folk svartmaler situasjonen. Verken Woodward eller Moyes ville vært der de er i dag hvis de ikke var svært gode til å gjøre det de gjør. At folk ikke forstår det er for meg et mysterium.

Endret av melvin1907
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Özil har like mange defensive fibre som immunforsvaret til Thor Hushovd. Carrick ville vært enda mer blottlagt med han som makker.

 

Ser ingen grunn til at Kagawa, Özil og Rooney ikke kunne spilt sammen i en offensiv treer bak van Persie, hvor alle har frie roller og bytter posisjon avhengig av hverandre. Det er ikke nødvendig å tvilholde på innleggsfilosofien som har gjennomsyret klubben i årtier.

Lenke til kommentar

 

Uniteds ti dyreste kjøp.

  1. £ 30.75 mill: Dimitar Berbatov fra Tottenham (2008)

  2. £ 29,30 mill: Rio Ferdinand fra Leeds (2002)

£ 28,10 mill: Juan Sebastian Veron fra Lazio (2001)

£ 27,50 mill: Marouane Fellaini fra Everton (2013)

£ 27,00 mill: Wayne Rooney fra Everton (2004)

£ 24,00 mill: Robin van Persie fra Arsenal (2012)

£ 20,40 mill: Anderson fra Porto (2007)

£ 19,00 mill: Ruud van Nistelrooy fra PSV (2001)

£ 18,90 mill: David de Gea fra Atletico Madrid (2011)

£ 18,60 mill: Michael Carrick fra Tottenham (2006)

Lenke til kommentar

Nei, det som er flaut er hvordan United har opptrådt i dette overgangsvinduet. Kjøpe en spiller på overtid av overtiden til en pris godt over hva utkjøpsklausulen var for kort tid siden. Hvorfor? Var han ikke god nok da? Eller var det fordi vi, Manchester United, feilet i å hente andre nevneverdige gode fotballspillere og derfor slukøret måtte ta til takke med en spiller fra andre/tredje hylle.

 

Personlig er jeg svært lite fan av Fellaini, men det er ikke spillerkjøpet i seg selv som er kritikkverdig. Det er måten det er gjort på. For det er ikke til å stikke under en stol at ledelsen og klubben United har dritte seg skikkelig ut dette overgangsvinduet.

Lenke til kommentar

Uniteds ti dyreste kjøp.

  1. £ 30.75 mill: Dimitar Berbatov fra Tottenham (2008)
  2. £ 29,30 mill: Rio Ferdinand fra Leeds (2002)
  3. £ 28,10 mill: Juan Sebastian Veron fra Lazio (2001)
  4. £ 27,50 mill: Marouane Fellaini fra Everton (2013)
  5. £ 27,00 mill: Wayne Rooney fra Everton (2004)
  6. £ 24,00 mill: Robin van Persie fra Arsenal (2012)
  7. £ 20,40 mill: Anderson fra Porto (2007)
  8. £ 19,00 mill: Ruud van Nistelrooy fra PSV (2001)
  9. £ 18,90 mill: David de Gea fra Atletico Madrid (2011)
  10. £ 18,60 mill: Michael Carrick fra Tottenham (2006)

 

Den listen tar jeg så vidt jeg kan se hverken høyde for inflasjon eller endringer i valutakurs (DDG ble f.eks kjøpt i Euro). Med andre ord gir den tilnærmet null verdi. Med tanke på dagens marked synes jeg ikke prisen på Fellaini er alt for høy. En av de beste i sin kategori i PL, målfarlig og relativt ung. Selvsagt koster han penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...