Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg er neste helt sikker på at det hentes inn en vb i januar. Om han ikke får midtbanen til å gå rundt blir der hentet inn en sentral midtbane også. Nå får også kantene mulighet til å vise seg frem i noen måneder, og slår de ikke til så blir det utskiftninger der også i Januar.

 

Jeg synes ikke dette er så gale. De fikk spilleren de gikk etter. Herrera ble for dyr når skatt og diverse kom i tillegg, så jeg er glad han ikke ble hentet inn for overpris.

 

Vi må ikke glemme at det bare er spilt tre kamper. Alle dere som sutrer og klager kommer til å snu tvert rundt dersom United nå slår city.

Kan ikke skjønne at vi skal være ute etter Herrera. Vi ga ikke bud på Thiago som gikk for rundt £20M, men skal angivelig være villig til å sprenge banken å bruke over £30M for en som er 2-3 år eldre med dårligere fotball-CV?

 

Det er ikke snakk om en uheldig signering, som Bébé - det er snakk om å være helt i tåkeland hele transfervinduet. Om United virkelig ville ha Fellaini burde dem lagt inn bud lenge før release clausen hans gikk ut. Jeg håper for guds skyld at vi ikke henter Herrara - enten vi må ut med £25M eller £40M. Når vi ikke var interessert i Thiago eller Özil, kan jeg ikke fatte at vi skal hente en Herrera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At noen kan tenke positivt etter at "verdens største klubb" er blitt "the laughing stock" for hele verden er langt utenfor min fatteevne.

Ed Woodward, i 2spann med mr.buy-nothing-David Moyes, må være noe av det verste som har skjedd klubbfotball!

 

Ed Wooward understreket at det var store midler til rådighet.

I juni/juli på asia-turneen forlater han turneen for å "jobbe med en overgangssak".

Vi sier NEI til Özil og Thiago, og vi byr på Cesc fucking Fabregas (HAAA HAAAAA HAAAA).

 

Vi byr på Sneijder 2 dager før overgangsvinduet stenger, og vi ender opp med å kjøpe en spiller for 50 millioner mer enn overgangsklausulen hans tilsa for noen dager siden.

 

Dette er utilgivelig for en supermakt i fotballverden, og hadde resultert i sparken fra alle andre klubber.

Framtiden for denne klubben er helsvart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lime Canes, den 03 Sept 2013 - 09:41, sa:

Nå har Moyes og Woodward lært. Slapp nå for helvete av, vi har forsterket de regjerende mesterne med kanskje den ene typen spiller vi sårt behøvde. De som mener at vi behøvde en kreativ CM har ikke peiling.

Enig, tror rett og slett vi har blitt for utskjemte i denne klubben. Vi i likhet med Arsenal kjøpte inn en god spiller, City har forsterket hardcore as usual, samme med Chelsea og Tottenham, ikke sikkert de er så mye bedre for det.

Med spillerne og lønningene Chelsea har skulle de jo vært i en liga for seg selv, men ikke alltid det funker.

Lenke til kommentar

At noen kan tenke positivt etter at "verdens største klubb" er blitt "the laughing stock" for hele verden er langt utenfor min fatteevne.

 

This! Dette er pinlig på så ufattelig mange nivåer. Hva skal Moyes og ledelsen svare når spørsmålet om hvorfor vi ikke brukte utkjøpsklausulen kommer?

 

"Ehhh, han var ikke god nok da?"

 

Ikke bare har vi betalt mye mer enn vi trengte. Vi har kjøpt en ufyselig og middelmådig fotballspiller. Han passer ikke litt inn i United, og kjøpet sier altfor mye om hvilket ambisjonsnivå klubben har lagt seg på. Dette føles som tidenes mareritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva var gale med å by på Fabregas? En meget god spiller som agentene i lang tid ga uttrykk for at ønsket seg til United. Dette var nok også grunnen til at United ikke gikk for Fellaini tidligere og dermed måtte betale ekstra. Synes ikke United skal få skyld for Fabregas sitt spill, ei heller for rotet rundt Herrera da alt de gjorde der var å si nei grunnet for høy pris.

 

Thiago er et lovende talent, men ingen garanti for at han ville vært vår redningsmann på midten. Bud på Sneijder var litt merkelig ja, men hadde vi fått ham billig og til samme lønn han har nå så kunne det vist seg å vært ett lite genistrekk. Det får vi nok aldri vite, men at der bor mye i den mannen er det ikke tvil om.

 

Özil er en fantastisk spiller, men vi har alt to spillere i samme posisjon. Hvorfor skulle vi da svi vekk en drøss med penger for en spiller i en posisjon vi ikke trenger å forsterke? Özil er ikke kantspiller, men spiller i samme posisjon som vi har Rooney, Kagawa og ett meget lovende talent i Januzaj. Med Özil inn kunne Januzaj vinket farvel til fremtiden sin i klubben, samme med Kagawa.

 

I flere sesonger nå har det vært helt tydelig at vi har trengt en bedre spiller som kan gå inn i lag med Carrick, de har vi nå fått. Fellaini er langt bedre enn Cleverley og ustabile Anderson. Med skade på Carrick hadde midtbanen vår vært helt ubrukelig. Nå har vi en som kan spille i lag med Carrick, og som kan ta Carrick sin plass om han er skadet. Klarer Moyes i tillegg å få ut potensiale som ligger i Cleverley og Anderson så har vi en meget sterk sentral midtbane.

 

Jeg synes heller ikke United har gjort så mye anderledes dette vinduet enn hva de har gjort tidligere. De henter som oftest inn en god spiller og 2-3 lovende i tillegg til alle som går inn i akademiet. På den måten får en forsterket der det trengs mest, unge talenter får prøve seg og United er fortsatt United.

 

City, Liverpool, Chelsea og Tottenham henter alltid inn drøssevis med spillere, og blir gang på gang kåret til vinnere på overgangsmarkedet. Men det samme skjer neste hvert år, for mange spillere inn, for mange som ikke slår til, blir ikke nok samspilt, dårlig moral osv. Hvorfor skal alt plutselig være annerledes i år?

 

Sist sommer hentet de inn Kagawa og RVP av store navn, tross for at det var midtbanen som da også trengte forsterkes. I 2011 hentet de inn Young, Jones og de Gea, men også da var det behov for en sentral midtbane. de Gea var ett unikt talent, Jones ukjent for de fleste og Young var bomkjøp.

 

Altfor mange av dere er rett og slett for negativ. Moyes har vist seg som en dyktig manager i mange år, så hvorfor skulle det endre seg nå?

Endret av svortevik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg må si at det begynner å bli latterlig hvor lite som skal til før enkelte vender 180 grader om. Hva skjedde med at Moyes skulle få tid til å feile?

 

Jeg blir direkte flau av flere her inne, det er tåpelig og patetisk oppførsel. Bare begynn å let fram kart over banene i Championship siden dere er så sikre på at vi spiller der neste sesong. Støtt opp om laget selv om ting ikke ser så lyst ut nå! Det er greit å være misfornøyd, men å svartmale absolutt hvert eneste aspekt av situasjonen hører ikke hjemme noe sted.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt United i 23 år, og er strålende fornøyd med kjøpet. Fellaini er en tøffing som ikke akkurat er redd for å gå inn i dueller. At det medfører endel frispark imot er helt greit, for med hans fysikk vil vi kunne vinne mange dueller.

 

Blir spennende å se hvem som blir spillene rundt ham. Jeg er enig med sutrekoret her om at Kagawa burde få spille mer, og jeg tror de to kunne passet godt sammen.

 

Sesongen blir spennende fremover nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor får du det fra Patrick? Løse luften? Det er lov å være kritisk til Mr.Ed etter denne forestillingen. At du og andre ikke tør kritisere fordi dere tror at det gjør deg til en dårligere supporter får stå på din regning.

Jeg er like rød som deg, selv om jeg ser at vi er latterliggjort og sier det, mens du lever i fornektelse.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på det å kritisere og det å være negativ over absolutt hvert eneste aspekt.

Moyes skal få tid til å feile? Jøss, det var ikke mye tid han fikk. Jeg er helt enig, spark Moyes etter tre kamper, Fellaini er og blir en flopp (selv om han ikke har vært så mye som et sekund på trening ennå) og United blir aldri i verden å komme innom topp 4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot at Moyes ønsker Fellaini, det er måten vi har opptredt på i sommer som har vært helt forferdelig.

 

For å sitere meg selv:

 

Det verste er hvordan de går frem med bud.

 

Fellaini og Baines:

Rykter fra før det ble klart at Moyes ble ny manager for United. I tillegg til rykter om Coleman. Det blir ikke gjort noe her. Fellaini har en "sinsyk" buyout clause på £22M.

 

Thiago:

Rykter hele sommeren. United går ikke ut og avkrefter ryktene - Thiago tror jo faen han skal dit selv, ref. diverse twitter-meldinger fra ham selv.. Så ender han plutselig opp hos Bayern. Man Utd har ikke lagt inn et eneste jævla bud hele sommeren. ETTER at vi har brukt 2 mnd på å lure på om vi skal by på Thiago, legger vi inn et bud på £26M på Fabregas.

 

Fabregas:

Den offensive spilleren i Barcelona med mest spilletid bortsett fra Messi sist sesong (dobbelsjekk gjerne dette - ut fra hukommelse). Barcelona kjøper et talent fra Brasil for £50M, og antar de selger en av sine mest betrodde spillere for halve prisen, etter de alt har solgt en midtbanespiller. Vi finner ut at det er litt lavt, og hever til £30M. Begge budene blir avslått med følgende beskjed: Han er ikke til salgs. Fabregas går selv ut og sier han ønsker å spille i Barca. Woody tror dette betyr "Vi ønsker mer penger", og slenger inn et bud på £40M. Det blir igjen avslått.

Shit, hvem skal vi nå by på?

 

Moyes går ut og sier vi ser kun etter de beste spillerne.

 

Vi slenger inn et bud av ukjent størrelse på Sneijder - en spiller vi kunne fått billig for 1 år siden.

Vi slenger inn et bud på Mata.

Vi slenger inn et bud på gud vet hvem - .

 

Helvette.

 

Siden ingen kjøpte Fellaini til £23M, så er han ikke verdt £23M. Vi byr £15. Everton ler av oss. Vi legger inn bud på £20. Everton sier han ikke er til salgs. Vi legger inn bud på £25M. Det blir igjen avvist. Det ender til slutt opp med at Fellaini må be om overgang for å bli solgt for £27,5M.

 

Når vi slenger inn bud på Herrera, Sneijder, Mata, Fabregas, så er vi tydeligvis interessert i offensive, kreative midtbanespillere. Har vi misset på noen av disse som faktisk har meldt overgang denne sommeren? En eller annen Thiago - spansk landslagsspiller, gikk for rundt £20M. Özil er også en ok spiller - gikk for £41M?

 

Jeg ser vi fortsatt er i forhandlinger for å sprenge banken for Herrera. Jeg har sett alt for lite av mannen til å skjønne hvorfor vi ligger langflate etter ham. Jeg har sett akkurat nok av Thiago til å forundre meg over vi ikke gikk etter ham.

 

Edit:

Jeg kan ikke huske å ha lest mange troverdige steder at Fabregas ønsket seg en overgang til United. Han gikk vel ut før viduet åpnet og sa han ville spille i Barcelona. Det har han stort sett repetert hele sommeren. Thiago har derimot åpenbart flørtet med United.

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Thiago er ikke spesielt målfarlig, ei heller taklingssterk eller god i dueller. Han er god teknisk, gode passninger og god fremover på banen. United spiller med to sentrale "sittende" midtbaner, og da vil ikke Thiago passe inn som en av de.

 

Du skjønner at en ikke bare kjøper spillere for å kjøpe, de må passe inn i systemet som brukes i laget, eller skal en gjøre om på alt så snart en god spiller er tilgjengelig?

 

Er en ovenpå fordi en sier det er viktig å støtte klubben fremover når ikke alt har gått på skinner i sommer?

 

Jeg ville også sett flere spiller inn i sommer, men da spillere vi trenger og som passer inn i laget. Det kryr av folk her som vil vi skal kjøpe den ene og den andre uavhengig av om vi trenger forsterkninger i den posisjonen eller om de passer inn i spillestilen. Hvor skulle Thiago spilt? Skulle Thiago, Özil, Kagawa og Rooney alle kjempet om samme plass på banen?

 

Rooney sitt bidrag defensivt i kamper er ekstremt undervurdert. Er så mange ganger han i ene øyblikket er bak å takler i forsvar, for så rett etterpå være bidragsyter til ett mønsterangrep. Jeg tror også at nå som vi får mer duellstyrke på mindten med Fellaini og Carrick så vil Kagawa få spille mer da vi ikke er like avhengig av Rooney sine bidrag bakover i banen lengre.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

United er latterliggjort, men folk synes det er greit, så lenge vi fikk inn en middelmådig spiller som også er rimelig kvalm. Snart er vi det laget som drømmer om gull, men ender opp midt på tabellen.

Fortell meg hva som, foruten en manager vi ikke kunne holde på i evig tid, er svakere kontra fjoråret. Jeg ser bare en mann ekstra på midten, som attpåtil er langt bedre enn Cleverley og Anderson.

 

Så, hva er det som tilsier at United skal havne utenfor Champions League i år?

 

Spurs sitt overgangshysteri er jævlig oppskrytt, jeg anser de som svekket totalt sett de siste to år. Tapet av Modric og Bale har ikke blitt erstattet med noe jevnbyrdig bra. Arsenal? De behøvde Fellaini langt mer enn de behøvde Özil. Liverpool er etter min mening de største vinnerne på transfermarkedet i England. Beholdt Suarez og hentet en keeper som er dobbelt så god som Reina, pluss Kolo Touré. Men de er ikke i nærheten av å utfordre til gull uansett.

 

Så da står vi igjen med United, Chelsea og City, som alle tre har fått et bedre lag enn de hadde i mai.

Lenke til kommentar

Så da er det bedre å si "jeg vil ha den spilleren" vente til utkjøpsklausulen har gått ut, også kjøpe for en høyere pris?

 

Hadde vi fått inn Fellaini for 2 måneder siden, så hadde det vært greit. Ikke overlykkelig, men ok, men dette her stinker av amatørskap på et så høyt nivå at en liten unge kunne gjort det bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da er det bedre å si "jeg vil ha den spilleren" vente til utkjøpsklausulen har gått ut, også kjøpe for en høyere pris?

 

Hadde vi fått inn Fellaini for 2 måneder siden, så hadde det vært greit. Ikke overlykkelig, men ok, men dette her stinker av amatørskap på et så høyt nivå at en liten unge kunne gjort det bedre.

 

Dette er jeg enig med deg i. Måten vi har håndtert Fellaini-situasjon er direkte talentløs. Men det er Woodward som skal kritiseres for det. LAGET er ikke svekket, det er styrket fra i mai. Jeg regner med at Kagawa snart spiller regelmessig igjen også, og at Nani (som var god mot Liverpool) blomstrer. At Moyes velger å ikke gå etter en ving tolker jeg dithen at portugiseren får tillit, sammen med Rooney og Kagawa bak RvP. Men det er også dette som gjør meg mest nervøs fremover: Jeg vil se mindre til Young, Giggs og Welbeck, og mer til Kagawa, Rooney og Nani.

 

Dersom Moyes oppfyller ønsket mitt, så skal jeg gi faen i å svartmale noe som helst, for da er førsteelleveren mer enn god nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...