Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig et så stort problem at United ønsker å hente Evertons to desidert beste fotballspillere? Det er snakk om et lag som ble nummer seks på tabellen i fjor med en særdeles middelmådig stall, BORTSETT fra Baines og Fellaini.

Carrick og Fellaini som sentrale midtbanespillere høres langt bedre uten enn Carrick-Cleverley/Anderson. Da har vi to spillere som kan avlaste Kagawa, Rooney og RvP i det defensive arbeidet, og de kan fokusere på å score mål og være kreative. Baines, Fellaini og en klasseving er drømmen - de siste dagene kan det forhåpentligvis bli en realitet.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du egentlig det er så mye som skal til for at vi skal gjøre det sterkt i CL? Får vi inn en som kan rive opp motstanderens midtbane, er mye gjort. Jeg er enig i at vi behøver en ving, men denne vingen ikke hete Bale eller Ronaldo (og av disse to ville jeg anyday valgt Ronaldo, tross alt).

Vi røk ut mot et av verdens absolutt beste lag i mars grunnet blant annet en dommertabbe - det var i hvert fall to særdeles jevne kamper som kunne vippet begge veier. Derfra og til en semifinale/finale er ikke veien uendelig lang. Med Fellaini vil vi endelig kunne bruke AMCen vår som nettopp hengende spiss istedenfor en tredje midtbanemann. Det er en av de mest irriterende trendene United har hatt de siste sesongene: Spissen blir altfor alene, mens mannen i mellomrommet må være ryddegutt.

Selvsagt hadde jeg takket ja til Bale/Ronaldo, men det er ikke tjue millioner pund i kvalitet mellom for eksempel Mesut Özil og Gareth Bale. Av disse to, prisen målt opp mot hverandre, ville jeg heller gått for Özil, om han hadde akseptert å være en vandrende ving.

Vi hadde blitt spist hel av BM, og det vil vi bli i år også om vi ikke henter noe skikkelig kvalitet. Synes det er dumt hvis ambisjonsnivået vårt skal være å spille jevnt mot et lag i kvarten, selv om det er RM. Ambisjonene må være å vinne CL, hvert eneste år. Med dagens stall er vi langt ifra det. Dagens stall+Fellaini er ikke spesielt mye nærmere.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis spillernes kvalitet som er problemet, det kan like godt være spillernes bruksområde. En bonde kan også være forskjellen i et parti sjakk. :)

Jeg tror ikke vi behøver særlig store omveltninger. Jeg tror ikke Bayern dominerer like mye i år som i fjor. Jeg tror Dortmund er svekket. Jeg tror City, Chelsea og United gjør det bedre i Europa (det skal dog ikke så veldig mye til). Jeg er som sagt enig i at vi trenger en midtbanespiller og en ving. Marouane Fellaini er en særdeles god spiller, på et særdeles middelmådig lag. Han er sterk, har bra driv, så godt som umulig å slå i lufta, har stor løpskraft, er taklingssterk og er målfarlig. Vi trenger ikke en kreativ midtbanespiller når vi har Rooney og Kagawa.

Det vi trenger, er en stridsvogn-box-to-box-motherfucker som alle frykter. Der kan vi få Fellaini for rundt £20 mill. Skulle vi sitte igjen med 50 millioner pund å bruke, så ville jeg heller betalt dyrt (men ikke altfor dyrt) for en ving. Mot Chelsea så vi ganske greit at det er vår svakeste lagdel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi for tiden ikke har vinger som fungerer så skjønner jeg ikke hvorfor vi MÅ spille med vinger i det hele tatt. Hadde forøvrig ikke fungerende vinger sist sesong heller.

Kjøp inn Fellaini og Ozil, Spill 4231 med Carrick- Fellaini dypt i banen, Kagawa, Rooney og Ozil som de tre fremme og RVP på topp.

Da vil en kunne spille smalt, samt en kan la de fremme trekke ut for å få mer bredde.

Skal en spille videre med kanter så må der inn kanter som holder mål. Young og Valencia er ikke god nok, Nani og Zaha usikker.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Young ikke er god nok, men det er ikke mer enn litt over ett år siden Valencia ble kåret til Uniteds beste spiller, og fikk plass på årets PL-lag. Problemet er at han har vært ute av form lenge, og ser ut til å ha mistet all selvtillit. De fleste vet vel hvor god Nani KAN være, nøkkelen er bare å få ham til å prestere på et jevnt nivå. Zaha er ung og lovende, og kommer helt sikkert til å imponere etterhvert. Jeg er enig med Lime Canes, om at det optimale hadde vært å fått inn en klasseving til, og en midtbane. Men jeg ser ingen grunn til å kjøpe Baines. Jeg synes det er unødvendig å kjøpe en 29-åring for å erstatte en 32-årig Evra, for såpass mye penger. Sats heller på Fabio. Om han kan bli like god som sin bror så har vi to strålende backer i mange år framover.

Lenke til kommentar

Fryers kom til oss etter å ha vært innom Liege(?).

Stridens kjerne der var vel at Ferguson anklaget Levy og Liege(?) for å ha planlagt dette på forhånd slik at Spurs slapp å betale "utdannings-klausulen" eller hva søren jeg skal oversette det til.

Kan hende det er det du tenker på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...