Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi?

HVA hadde skjedd om Bale skulle bli langtidsskadet i starten av sesongen? Hva skjer med Spurs om de ikke selger Bale, og han langtidsskades (på ordentlig) i september? Med så mye penger inne i bildet er det forstyrrende høyrisiko for én av partene uansett, og jeg ville vært fryktelig skeptisk til å hente selv Ronaldo til en slik sum. Det kan umulig være en annen utgang på den farsen enn at Bale forsvinner til Real Madrid.

Jeg kunne godt tenkt meg en superspiller à la Bale/Özil/Ronaldo, men bruk nå ikke så mye penger på dem at man har mer å tape enn å vinne på det. Da foretrekker jeg Monster-Fellaini til £20 mill og en Di Maria til rundt samme prisen. Vi behøver tross alt og likevel både et midtbanebeist og en ving.

60£+en elendig spiller(som dog vet hvor han skal stå for å bli skutt på->mål) for en av verdens beste spillere? Lett! Har vi ambisjoner i Europa, så må vi gjøre et eller annet. Troppen per nå er kanskje god nok til PL gull, men for CL er jeg fornøyd om vi kommer forbi gruppespillet. Det må forsterkes, og en Fellaini er langt fra nok.

Lenke til kommentar

Tottenham kjøper nok en klassespiller, mens Manchester United fortsatt kuker rundt med Baines og Fellaini. Er mer og mer overbevist om at klubben drives av amatører som står fast på 90-tallet. SAFs nærmeste vennekrets som speidere, som holder allsidighet og innsats foran kvalitet og finesse.

Holder Tottenham som en mer realistisk tittelutfordrer nå, det blir United, Arsenal eller Liverpool på fjerde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For noe dritt! Özil er blant mine favorittspillere og hadde lett kjørt han fra Madrid til Manchester!

Sånn ellers i forhold til Luiz ryktene. Jeg synes han er en god spiller, men er veldig usikker på hva som driver han. Jeg sitter med en følelse av at han lett hadde byttet ut Chelsea/Man Utd med enten Real, Barca eller PSG.

Glemmer feks. ikke når han kjeftet på Ancelotti etter et mål på OT etter en tabbe han var delaktig i.

http://www.youtube.com/watch?v=ESxnLZ5hV9g

Noe slikt vil jeg aldri se en United-spiller gjøre.

Lenke til kommentar

Tottenham kjøper nok en klassespiller, mens Manchester United fortsatt kuker rundt med Baines og Fellaini. Er mer og mer overbevist om at klubben drives av amatører som står fast på 90-tallet. SAFs nærmeste vennekrets som speidere, som holder allsidighet og innsats foran kvalitet og finesse.

Holder Tottenham som en mer realistisk tittelutfordrer nå, det blir United, Arsenal eller Liverpool på fjerde.

United har kuka, som du så fint kaller det, rundt med mange flere enn det denne sommeren. De har prøvd. Folk må da skjønne at United ikke er en klubb med økonomien til Barca/Real/PSG/Monaco/Chelsea/City. United drives på en eksemplarisk måte, og å si noe annet blir bare veldig feil.

Kammizez har helt rett i at allsidighet og innsats er det som i bunn og grunn har gjort United til en av verdens beste klubber + en stjernespiller eller to. Vi har RvP, Rooney, Vidic, Ferdi, Evra, Rafael, DDG. Vi har best forsvar i ligaen, og best spisspar. Vi har en av de bedre sentrale i Carrick. Resten av midten holder ikke mål, det vet alle, men jeg blir oppgitt av sløvete fans som forventer at United skal splashe 60-100 mill på én spiller. Jeg skulle godtatt det om det var Ronaldo som kom tilbake for 60 mill, men ingen andre i verden er verdt å betale så mye for når du er en klubb som drives sunt og legalt, og ikke blir drifta av pengedoping.

• Liker 1
Lenke til kommentar

60£+en elendig spiller(som dog vet hvor han skal stå for å bli skutt på->mål) for en av verdens beste spillere? Lett! Har vi ambisjoner i Europa, så må vi gjøre et eller annet. Troppen per nå er kanskje god nok til PL gull, men for CL er jeg fornøyd om vi kommer forbi gruppespillet. Det må forsterkes, og en Fellaini er langt fra nok.

Hvorfor tror du egentlig det er så mye som skal til for at vi skal gjøre det sterkt i CL? Får vi inn en som kan rive opp motstanderens midtbane, er mye gjort. Jeg er enig i at vi behøver en ving, men denne vingen ikke hete Bale eller Ronaldo (og av disse to ville jeg anyday valgt Ronaldo, tross alt).

Vi røk ut mot et av verdens absolutt beste lag i mars grunnet blant annet en dommertabbe - det var i hvert fall to særdeles jevne kamper som kunne vippet begge veier. Derfra og til en semifinale/finale er ikke veien uendelig lang. Med Fellaini vil vi endelig kunne bruke AMCen vår som nettopp hengende spiss istedenfor en tredje midtbanemann. Det er en av de mest irriterende trendene United har hatt de siste sesongene: Spissen blir altfor alene, mens mannen i mellomrommet må være ryddegutt.

Selvsagt hadde jeg takket ja til Bale/Ronaldo, men det er ikke tjue millioner pund i kvalitet mellom for eksempel Mesut Özil og Gareth Bale. Av disse to, prisen målt opp mot hverandre, ville jeg heller gått for Özil, om han hadde akseptert å være en vandrende ving.

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...