Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Niko: Hvorfor er det "naturligvis" helt uaktuelt å bruke Fabio på høyreback? Det lurer jeg veldig på. Du snakker faktisk om en brasilianer som spilte høyreback mot Barcelona i Champions League finalen i 2010.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Nå gjorde Phil Jones en kjempejobb som back mot Chelsea - jeg ser ikke helt problemet med å satse på det sikre i bakre firer mot en såpass sterk motstander. Om Fabio på død og liv måtte spille, ville jeg før hatt han på høyre midtbane. Han har litt defensive fibre, og han kan bruke begge bena.

Valencia var sinsykt forutsigbar. Cashley trakk 1 meter bakover, og sperret enhver fornuftig mulighet for Valencia til å rykke forbi med høyrefoten. Ronaldo og Nani ville nok takket for rommet med å trekke inn i banen for så å blåse avgårde en kule med venstre, men Valencia tok stort sett en piruett, før han slo en støttepasning.

Lenke til kommentar

Valencia var sinsykt forutsigbar. Cashley trakk 1 meter bakover, og sperret enhver fornuftig mulighet for Valencia til å rykke forbi med høyrefoten. Ronaldo og Nani ville nok takket for rommet med å trekke inn i banen for så å blåse avgårde en kule med venstre, men Valencia tok stort sett en piruett, før han slo en støttepasning.

En ting som slo meg når jeg leste dette, var et intervju med RvP nå i vår.

Der fortalte han hvor viktig Meleunsteen (eller hvordan det blir stavet) sitt bidrag til det taktiske var, og et av eksemplene var Chelsea.

Chelsea var/er svake på lave innlegg, spesielt ifra høyre.

Hvor mange lave innlegg fra høyre fikk vi iløpet av kampen?

Jeg tipper 0, og så kom Young innpå og hadde 2-3 ok høye innlegg.

Så der ser vi 1 ting som allerede er glemt ifra Rene sin tid.

Lenke til kommentar

Stemmer veldig godt. Ivanovic spesielt var helt på bærtur med innleggene sine.

Jeg tror du misforstod, da jeg mente deres forsvar, var/er sårbare fra lave innlegg fra vår høyrekant.

Slik vi så på Stamford Bridge ifjor, da 2(3?) mål kom ifra lave innlegg på høyrekanten.

Men ja, Ivanovic er pøkring på innlegg :p

Lenke til kommentar

niko: Ikke krangle for å krangle. Jeg prøver å skape diskusjon, da jeg synes det er litt labert her til tider. :-)

Helt enig i alt du sier ang. Phil. Jeg syns også å riske med Fabio ville vært dumt i denne matchen. Jeg ordla meg litt feil. Jeg synes uansett Fabio burde begynne å få mer spilletid (han kan spille hjemme mot middels lag). Syns det er litt dumt at Phil og muligens Smalling er foran han i køen på høyreback. Ingen av de sistnevnte er backer i det hele tatt, og da er det dumt at de setter en lovende back helt ut av laget.

Når det gjelder Cleverley var det kanskje åpenbart at han var satt til å løse defensive oppgaver i denne kampen, men likevel syns jeg han bør tørre mye mer enn det han gjør. De 91% riktige pasningene var nesten bare støttepasninger, så den statistikken får jeg ikke så mye ut av. Interceptions/taklinger som du sikter til er absolutt bra, men det er likevel ikke den type spiller han skal/bør være (mener nå jeg).

Back-up til Ferdinand? Hmm, nei. Vi har 2 lovende stoppere + en ganske så rutinert mann i Jonny Evans. Sistnevnte er etter min mening knallgod, og snart bedre enn både Vidic og Rio. Jeg vil gjerne se noen kamper denne sesongen hvor vi har Evans/Jones som stoppere, vårt fremtidige par.

Lenke til kommentar

Andy Mitten skriver at vi ble tilbudt Bale for 60mill£+hernandez og vi takket nei. Hvis det stemmer blir jeg helt sliten.

Fordi?

HVA hadde skjedd om Bale skulle bli langtidsskadet i starten av sesongen? Hva skjer med Spurs om de ikke selger Bale, og han langtidsskades (på ordentlig) i september? Med så mye penger inne i bildet er det forstyrrende høyrisiko for én av partene uansett, og jeg ville vært fryktelig skeptisk til å hente selv Ronaldo til en slik sum. Det kan umulig være en annen utgang på den farsen enn at Bale forsvinner til Real Madrid.

Jeg kunne godt tenkt meg en superspiller à la Bale/Özil/Ronaldo, men bruk nå ikke så mye penger på dem at man har mer å tape enn å vinne på det. Da foretrekker jeg Monster-Fellaini til £20 mill og en Di Maria til rundt samme prisen. Vi behøver tross alt og likevel både et midtbanebeist og en ving.

Endret av Lime Canes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...