Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg er hvertfall fornøyd med Fellaini etter hvordan ting har utarta seg denne sommeren, så håper det er sannhet i dette. Er dritt lei av å se "Clevz" strø om seg med latterlige støttepasninger og generelt ikke tørre noe som helst fremover i banen. Jeg hadde kjempetrua på gutten for halvannet år siden, men det har roet seg kraftig det siste halvåret. Pdd har vi kun Carrick som er bra på midten. Giggs, Anderson og Cleverley er ikke bra nok, de kan være backup (godt stallfyll er de alle tre). Fellaini hadde forsterket midten vår kraftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han blir brukt som DM/Box-to-box burde han gå inn i førstelaget til United uten problem, men Moyes kan vel finne på å bruke han som OM igjen.. Han har forbedra passningspelet etter at Martinez kom til klubben, og har svært høg % på passningar i siste 1/3 av bana.

Surt at 25% av profitt går til Standard Liège.

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar

Surt at 25% av profitt går til Standard Liège.

Kan vel knapt nok være snakk om £1m (greit nok, det er en del mer for Everton enn United). Var ikke totalsummen inkl. tillegg som har blitt utløst cirka £19m på transfer fra Standard Liege? Isåfall er det snakk om £250k i første omgang, og så ytterligere opp til £1m totalt avhengig av tillegg.

Lenke til kommentar

Kan vel knapt nok være snakk om £1m (greit nok, det er en del mer for Everton enn United). Var ikke totalsummen inkl. tillegg som har blitt utløst cirka £19m på transfer fra Standard Liege? Isåfall er det snakk om £250k i første omgang, og så ytterligere opp til £1m totalt avhengig av tillegg.

1M er eit optimistisk årsbudsjett for Everton.

Det er, etter det eg har forstått, 25% av profitt over 15 mill.

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar

Hva er forresten greia med at mange var så fornøyd med Cleverley i går (ikke herfra, men generelt rundt om)? Opta sa han hadde 70/77 pasninger med rett adresse, noe som ga han høyest treffprosent på hele banen. Ser man nærmere på det ser man at 65-68 av de 70 var en støttepasning til en av de 4 bak. Han beveger seg mye, men han beveger seg også mye feil. Ofte ledig, men ledig i helt feil rom. Hvorfor kan han aldri utfordre mellomrommet mellom midt/forsvar hos Chelsea feks? (Mulig dette er Moyes' instrukser dog). Jeg så han ofte løpe for å få ballen fra stopperne/backene, og noen ganger var han bakerste mann på laget for å plukke opp ballen. Noen ganger fikk han den, men den ble bare slått rett tilbake i støtte. Gutten har null kreativitet og tør ikke å ta en eneste sjanse fremover. Pasningsfoten hans er ok+, skuddfoten hans er ganske ræv og kreativitet har han dessverre ikke. Det passer dårlig på sentral midtbane i en av verdens største klubber.

Han fikk også skryt for oppofringa si og den heltemodige innsatsen, og det er helt greit, kudos for det. Jeg synes fortsatt han er alt for veik, og det er ikke nok. Det er uansett ikke den spiller han skal være. Jobbinga hans gir oss ikke noe særlig ifht det jobben til feks Fellaini ville gjort.

Som sagt, alltid likt fyren, men jeg synes han prøver for mye å leke Paul Scholes der han løper rundt og feiler totalt. Jeg vil at han skal bli i klubben og utvikle seg i mange år fremover og for alltid være en bra stallspiller, men han er da virkelig ikke bra nok per nå.

For 2 år siden tenkte jeg Cleverley var vårt største lokale talent klart foran Welbeck. Nå er det helt klart motsatt for min del hvertfall. Gleder meg til å se mer av Welbeck, og gjerne litt mindre av Cleverley!

Hilsen en "småirritert-på-Cleverley"-jonastra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg. Katastrofe med de to sammen. Heller mot Anderson fra start (evt. Fella) neste match. Jeg leste hvertfall enkelte reaksjoner etter matchen om at "Cleverley gjorde en god kamp". Spesielt når dette kommer fra "øverste" hold på United.no:

"Tom Cleverley: Jeg synes han gjorde en fremragende jobb, og det var hans beste kamp på ganske så lenge. Han kriget, vant dueller, var viktig i gjenvinningen og traff også med pasningene, selv om han sjelden slapp seg altfor langt frem på banen."

Fremragende, virkelig? Beste kamp på lenge? Nja, mulig, men da sier det hvertfall mest om "Clevz" selv. Traff med pasningene? Den har jeg allerede sagt nok om. Kriget? Krigen til Cleverley er ikke det vi ser etter. Han er ingen krigespiller. Han skal være en playmaker, noe han er fryktelig dårlig på. Det siste punktet om at han slapp seg lite fremover er helt korrekt, og det kan selvfølgelig være at Moyes ba han "holde fortet". Likevel blir jeg ikke imponert.

Lenke til kommentar

Jeg er forresten den dude'n som ofte slakter og er forbanna på egne spillere. Denna har alltid høye forventninger til alle på United, get used to it.

Når man først er i gang; Phil... Phil, Phil, Phil. Jeg takler ikke å se han på høyreback. Han er så tilbakestående offensivt i banen. Det virker som Moyes fører tradisjonen med offensive backer videre fra Fergie, men da må han "ASAP ZULU" (som man sier) slutte å bruke godeste Phil på høyreback. Phil er en knallgod duellspiller, og innehar en bra spilleforståelse. Han er dog ikke laget av offensivt krutt, som vi vel alle ser? Han bommer på de enkleste pasninger, og støttepasninger forekommer ikke akkurat sjeldent. Innleggene hans kan vel egentlig ikke kalles innlegg? I tillegg hender det at han ligner litt på en spiller ved navn Mohamed Sissoko som spilte i rødt i nabobyen for noen år tilbake. Jeg pleide å si at hans andretouch alltid var en takling. Vel, noen ganger er det sånn med Phil også (nå tar jeg litt i).

Jeg ser at det ikke er mange alternativer. Det eneste reelle (nei, ikke Smalling, han er da enda verre oppe i banen) er vel Fabio. Og da begynner jeg å skjønne hvorfor Phil starter. Likevel, jeg håper Rafael kommer kjapt tilbake, og Fabio blir like god som bror sin etterhvert.

Bli forbanna på min slakting og diskutér. Håper noen er er enige hvertfall.

Hilsen "Phil-er-stopper-og-that's-it-jonastra"

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Sjekk onsdagens fotballrykter: – Manchester United vil raide Chelsea for Luiz

Ville gjerne hatt han på laget, det jeg har sett av Chelsea kampene er han helt syk å jobbe over alt på banen. Men hvorfor Chelsea skulle solgt til United etter Rooney sagaen er en annen ting.

Ingen tvil om at Ferdinand begynner å bli treig og gammel.

Endret av Cortese
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar at Cleverly hadde fått greie instrukser om å holde seg lavt i banen. Rollen han hadde i sist kamp var garantert å krige på midten sammen med Carrick, noe han klarte bra. All fokus var på å unngå baklengs i denne kampen, noe vi også klarte.

Phil gjorde en strålene jobb på back, tok Hazard helt ut av kampen. Jeg er mer skeptisk til byttene som ble tatt i kampen. På slutten burde der vært bedre å få inn Zaha og Kagawa fremfor Giggs og Young.

Synes United må få inn noen nye kanter. Valencia, Young og Giggs holder ikke mål på kantene lengre, og Zaha vet en ikke hvordan vil slå til. Moyes var vel heller ikke spesielt kjent for å satse på ungdommen i Everton, og frykter det vil bli det samme i United.

Min ønskeliste før vinduet stenger er en kantspiller og en sentral midtbane, da mye heller Modric enn Fellaini. Fellaini har null kreativitet, og vil ikke kunne være den som sprer rundt seg med gode passninger fremover.

Håper også at Kagawa og Anderson får prøve seg fremover, har tro på de begge om de blir brukt i riktig posisjon og holder seg skadefri.

Lenke til kommentar
toppmeis, den 28 Aug 2013 - 12:55, sa:

Traurig med 12t skift hele uka, så fyfaen jeg gleder meg til supersøndag!

Tar turen på LPool puben med United drakt. Gjorde det samme når de spilte mot Stoke, da fikk jeg kommentaren: Vi må hjelpe dem som sliter også.

Hva faen.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

jonastra: Krangle for krangelens skyld? Å dra opp "Jones er ikke back" etter denne kampen er fåfengt, og det vet du åpenbart selv også ettersom du (som alle andre) er klar over skadesituasjonen nå. Å bruke Fabio på høyre mot Chelsea er naturligvis helt uaktuelt. Hadde alle spillerene vært match-klare ville Rafael spilt der, ferdig med den saken. Når det er sagt så hadde Jones full kontroll på en av de beste offensive spillerene i ligaen, så bortsett fra noen håpløse innleggsforsøk så gjorde han en mer enn god nok kamp.

Jeg er forresten en av de som syns Cleverley gjorde en fremragende jobb på mandag uten at det frister noe særlig å diskutere videre hvis du ikke anerkjenner "at han kriger" når det helt åpenbart var arbeidsoppgavene hans på mandag. Og ifølge statistikken til Squawka (vant 100% av taklingene, gjorde 5 interceptions og hadde en treffprosent på 91% på pasningene) klarte han det mer enn godt nok. At du ikke "liker" han, eller syns vi bør få inn en annen midtbanespiller bør ikke ha noe å si. Cleverley spilte en bra kamp.

Ingen tvil om at Ferdinand begynner å bli treig og gammel.

Aka ligaens beste stopper i fjor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...