Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Delvis enig, delvis uenig. Som det har blitt påpekt mange ganger så vant vi PL i fjor med god margin til 2. plass med dagens tropp. Vi har fått inn 2 "nye" spillere sånn jeg ser det, og det er Januzaj og Zaha. Begge de tror jeg kan være medvirkende årsaker til 3 poeng både her og der rundt om i PL ila sesongen.

Vi burde selvsagt ha hatt inn en sentral midtbanespiller og muligens en ving for å kunne konkurrere med de aller beste. Men jeg har såpass troa på Moyes etter alt jeg har sett, lest og hørt om han at jeg tror han vil klare å få det aller beste ut av dette mannskapet, på samme måte som Fergie hele tiden gjorde det.

Jeg er nogle bekymra selv, men tror ærlig talt vi kan ta gull med dagens tropp. Det er litt 50/50. Blir lettere å si noe mer om dette etter 6./7. serierunde når vi har møtt alle storlagene.

Meget kjekt med 2 mål av Welbeck i åpningen, hvorav et var virkelig klasse. Vi har flere spillere som er på vei til å slå gjennom, og dette vil nok hjelpe laget gjennom sesongen. Blir det en 3. plass blir jeg ikke forbanna. Havner man derimot utenfor topp 3, da er det absolutt grunn til bekymring.

Når det gjelder spillerkjøp er jeg litt enig, det virker som folka i klubben ikke vet helt hva de holder på med. Jeg skal dog ikke kritisere noe som helst før 1. sep. Har fortsatt et ørlite håp om noen klassespillere ala Cesc, Ronaldo, Modric etc.

Endret av jonastra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  jonastra skrev (På 20.8.2013 den 21.14):

*snip*

Håper du har rett. Som sagt har vi omtrent samme tropp som i fjor, men det betyr ikke at situasjonen er den samme. Midtbanen er enda svakere i år og Rooney kan være på vei bort. Vi har også fått inn Moyes. Det er mulig at vi får se hvor viktig Fergusons evne til å bringe frem en vinnermentalitet er i år. I fjor presterte vi over evne, mens City mislykkes totalt. Det er unormalt at et lag kan slippe inn så mange mål og fortsatt hente tre poeng som vi gjorde ved alt for mange anledninger i fjor, og vi kan ikke forvente at det samme vil skje igjen i år.

I tillegg har City, Tottenham og Chelsea brukt sommeren på å forsterke stallen, i tillegg til at City og Chelsea har fått inn (i mine øyne) bedre managere, mens vi har stått og sett på fra sidelinjen. De er mer konkurransedyktige i år enn i fjor og vil nok ta flere poeng, også mot United.

Worst case scenario er at vi ikke henter noen i dette vinduet, men mister Rooney, får en langtidsskade på Carrick eller RvP og at Moyes viser seg å være på for dypt vann hos oss. Sannsynligvis skjer ikke alt det, men om det skulle skje kan du banne på at denne sesongen blir regelrett elendig i forhold til hva vi kan forvente utifra de siste seks-sju sesongene. Da er fjerdeplassen faretruende nær. Hvis ikke tror jeg realistisk sett at vi kjemper i toppen, men må nok ta til takke med andreplassen bak City, med Chelsea hakk i hæl.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eto'o til United har jeg ingen tro på. Gjør meg ingenting om Chelsea henter mannen, da slipper vi sikkert mer mas på Rooney.

Ser vi har planer om å hente Luke Shaw (venstre back, sannsynligvis Englands neste venstreback, nettopp signert ny 5 års avtale med Southampton ), samtidig som det går rykter om Monaco-interesse for Evra. Om det brenner i lommeboken til Monaco, og vi får +£15M for han, samtidig som vi henter Shaw for £10M, har vi gjort det bra. Så spørst det om vi samtidig henter Baines, eller om vi stoler på Fabio/Shaw.

Har også lest rykter om 1-års utlån av Buttner til Besiktas eller en annen tyrkisk klubb.

Lenke til kommentar
  Hansoen skrev (På 21.8.2013 den 8.57):

Ryktes at vi og Chelsea er interessert i Eto'o for 5 mill pund(og 2.7mill i ukelønn). Kjøper vi Eto'o, drar jeg personlig til England for å skjelle ut alle som synes at det var en god ide.

Om han får 2.7 mill i uken så er det noe galt med fotballen. Eto'o burde maks få 600k, med tanke på hvilke spillere som også ligger på det snittet.

Lenke til kommentar

"@CentreTransfer: Manchester United will return with an improved £35m joint bid for Everton pair Marouane Fellaini and Leighton Baines. (Daily Mirror)"

Haha jeg håper ikke dette stemmer. Moyes kommer bare til å bli husket som han som brukte en hel sommer på å by på spillere han fikk beskjed om ikke var til salgs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...