Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valg av ny manager i ein slik situasjon vil uansett vere vanskeleg. Det er himla mange faktorar med i biletet og det finst ingen garantiar for at det valet ein ender opp med å ta vil fungere.

 

Når det gjeld det at SAF delvis vil vere ein del av klubben, så ser eg på det som ganske naturleg, sjølv om at eg forstår at ikkje alle meiner det er like lurt i forhold til ein ny manager. Den som skal ta over vil uansett måtte sjå seg over skuldra ved kvar anledning sidan han vil overta for tidenes beste manager og det vil kreve ein del styrke å gjere ting på sin måte.

 

Men om ein skulle kasta ut SAF no etter alt han har gjort, så kunne ein like gjerne tatt livet av han. Eg tippar at han kjem til å eldast mykje raskare i dei nærmaste åra enn han har gjort i det siste, for mannen lever og åndar for fotball og United. Når han ikkje lenger er så imperativ for drifta av klubben så vil det gå ut over han også, og uten å ha noko særleg å gjere i forhold til klubben, så trur eg dette ville gått endå raskare feil veg. Eg trur heller ikkje at han kjem til å ha mykje å seie for kva som skjer i klubben. Eg trur han vil vere meir ambassadør enn noko anna og at han som Sir Bobby vil representere klubben der det er naturleg. Eg tvilar sterkt på at han i noko særleg grad vil ha mogelegheita til å blande seg inn i det som den nye manageren held på med.

 

Men når det er sagt så trur eg det er viktig at den nye manageren er mann nok til å gjere ting på sin eigen måte. At han tør å ta tak i det som må gjerast noko med og gjerne distansere seg litt frå nokre av aspekta ved United som er fullstendig SAF. Der er eg litt usikker på om Moyes vil klare seg. Eg er usikker på om han har nok ved seg til at han kan gjere United til noko eige, men at han kanskje heller vil prøve å holde fram i SAF sitt spor og då truleg feile, fordi ingen igjen vil vere som SAF.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.goal.com/en/news/9/england/2013/05/08/3963140/its-moyes-manchester-united-to-name-sir-alex-successor?source=breakingnews&ICID=HP_BN_1

 

Håper ikke på Moyes. Men ser ut som det kanskje er der vi ender opp. Blir uansett spennende å se, og kommer til å støtte den som setter seg i stolen.

 

Blir litt spennede å se hvordan United fansen(meg selv inkludert) takler en ny manager. Kommer vi til å skrike etter ny manager hvis resultatene slår feil vei, eller kommer vi til å være mer tålmodige enn andre fans. Ny situasjon dette her for mange, og for de som har vært der, så begynner det jo å bli en stund siden. Skal bli interessant.

Lenke til kommentar

Gill skal visstnok ha sagt at personen skal ha europeisk erfaring. Er skottland nok europeisk erfaring, eller vil det seie at Moyes er utelukka?

 

Moyes har tatt Everton til CL-kvalifisering og til UEFA-cupen to ganger, så det er ikke feil å si at han har bittelitt europeisk erfaring.

 

Personlig driter jeg i om han har CL-erfaring eller ikke. Alle managere må begynne et sted.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på at Fergurson gikk av frivillig, men heller som en konsekvens av fifa`s fairplay regler. Dette vil igjen medføre at andre lag har en sjanse til å leke i øvre del av ligaen ;)

 

Spøk til side. Dette er en veldig veldig trist dag :/

Lenke til kommentar

For å utdype mitt tidligere innlegg (ble hasteinnkalt til jobb):

 

Det blir utrolig rart å se engelsk fotball, mer konkrèt Manchester United, vel vitende om at Alex Ferguson ikke lenger er der.

 

Man kan elske eller hate "Fergie", men faktum er at han er den manageren som har gjort mest for engelsk fotball de seneste tiårene med tanke på publisitèt, populæritèt og nivå-økning (vet noen her vil vise til at Manchester United alene sørget for pengedopingens inntog, men kan man klandre Manchester for å utnytte suksessen de hadde på lik linje med RBK hjemme i Norge?).

 

Det blir rart å se at "Kongen av mind-games" ikke lengre uttaler seg kontroversielt etter en kamp for å enten beskytte sine spillere, eller for å si det som det er.

 

Samtidig blir det utrolig spennende å se hvordan engelsk fotball vil utvikle seg uten "Fergie", Manchester United tror jeg (på samme måte som RBK her hjemme) vil variere stort spillemessig de neste årene, så jeg tror Manchester United-supporterne gjør klokt i å smøre et tykt lag med tålmodighet på seg selv, tro meg, jeg har selv vært der med RBK.

 

Jeg personlig mener Manchester United burde ansette en langsiktig løsning først og fremst, men samtidig vil jobben bringe med seg et ufattelig press som kun et fåtall managere kan takle, en av de er ikke akkurat kjent for langsiktighet (kanskje Manchester United er jobben som kan få han til å slå seg til ro?).

 

Jeg advarer Manchester United supporterne, det kan bli meget tøft de neste årene, og uansett hvem som ansettes burde dere gi han 110% støtte og tid.

Ikke en gang "Fergie" fikk suksess umiddelbart, og selv om dere er en langt større klubb nå enn før han tok over så gjelder de samme reglene.

Ting tar tid, og en ny manager må få lov til å sette sitt preg på Manchester United, på godt eller vondt.

 

Det er derfor jeg er litt midt-på-trèet om at Ferguson fortsetter i klubben, for i verste fall kan det bli nok en "Eggen vs Brakka" sak, med engelske proporsjoner, men samtidig kan man ikke la være å tilby en slik figur en videre rolle i klubben.

 

Moyes eller Mourinho.

Solskjær eller Klopp.

 

Det blir meget nervepirrende og spennende å være Manchester United supporter i årene fremover, kanskje mer enn noensinn, det kan jeg nesten garantere dere.

 

All heder og ære til Sir Alex Ferguson, og takk for at du farget hverdagen til engelsk fotball, selv om mange nok er glade for å se deg dra (som om lagene deres automatisk skulle tjene på at Ferguson drar :wee: ).

Ble kanskje et uryddig innlegg, men dette kommer rett fra levra og ut til fingertuppene, så..

 

 

Pensjoner deg med god samvittighet Sir Alex Ferguson, det har du vitterlig fortjent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rafa til United hadde vært hysterisk, men de har litt mer vett enn oss der oppe i nord. Ser ut til at noen her fikk det som de ville, uten tvil spennende å følge United fremover nå. Tviler på at Mourinho er så gira spesielt etter Chelsea-rentboy sangene på ot. Men aldri si aldri. Er jo en grunn til at han ikke har utelukket det. Moyes hadde vært kjempespennende. Lykke til i sommer. Ingenting er som spekulasjoner rundt ny manager. Tro meg. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Spent på hvor mange som viser seg å være medgangssupportere av mine kompiser, og generelt ute i den store verden, hvis det skulle begynne å bli en tørke i antall ligagull framover og dårlige prestasjoner på banen med ny manager. Mange bortskjemte supportere der ute. Men selvsagt, mye mulig United fortsetter der de slapp og vinner hvert år framover.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Spent på hvor mange som viser seg å være medgangssupportere av mine kompiser, og generelt ute i den store verden, hvis det skulle begynne å bli en tørke i antall ligagull framover og dårlige prestasjoner på banen med ny manager. Mange bortskjemte supportere der ute. Men selvsagt, mye mulig United fortsetter der de slapp og vinner hvert år framover.

 

Samme problematikk RBK fikk, men på en måte er det veldig digg da man luker ut de verste "JEG STØTTER RBK FORDI DE ER PÅ TOPPEN AV TABELLEN" typene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...