Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg ytret misnøye når jeg så Welbeck i 11eren, men jeg skal være den første til å innrømme at jeg tok skammelig feil. Uniteds beste utespiller.

 

De Gea var litt usikker på en eller to av cornerene til United i går, hans generelt største svakhet, men var for øvrig helt fantastisk. Banens beste, utvilsomt. Di Maria var også meget god, samme var Özil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk her inne er kritiske til spillere ser jeg ikke problemet med, jeg har selv vært kritisk til en god del United-spillere de siste månedene (senest Snipes før gårsdagens kamp). Jeg er bare møkklei "eksperter" som får betalt for å sitte på den høye hesten sin. Spesielt sønnen til 'Arry som må være tidenes minst objektive "pundit". Før kampen sa han "the spotlight will be on De Gea tonight, you have to question this lads future if he has another poor display here." Heldigvis ble han satt fort på plass av Schmeichel denne gangen, og Jamie satt igjen som en idiot både før og etter kampen. Etter brøleren til Reina mot City sa han: "the defenders had a high line, they didn't really help out their goalie. But you have to give Aguero the credit, that was an incredible finish".

 

Hvilke "store tabber" har DDG gjort i år? Hører folk bruke det argumentet hele tiden, men har enda til gode å se noen eksempler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tenk for en jævla fadese det ville vært med Lindegaard i mål i går. Altså, Lindegaard er ligaens beste reservekeeper, men DDG er umenneskelig. Fint at han fikk oppturen mot Real på Santiago. Nesten litt for typisk. Angående kritikken mot han, så går det jo mest på at han får usaklig mye tyn i forhold til alle andre toppkeepere. Som burde være en overflødig diskusjon på dette tidspunkt.

 

edit. Latias har rett.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Det er jo ikke en overflødig diskusjon all den tid han har en historie av tabber. Selv om det har roet seg i det siste er han på en måte en tikkende bombe, spørsmålet er om psyken er på plass, som med alle keepere som slår igjennom i så ung alder.

 

Det er noe med ham jeg ikke er overbevist om uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er, jeg tipper han kommer til å ha en fortsatt fantastisk sesong, og muligens en til, før han begynner å gjøre tabber igjen og forsvinner ut i det store intet.

Lenke til kommentar

Nei, det gidder jeg ikke lete opp. Men alle som har fulgt Utd siden han kom inn på førstelaget vet hva jeg snakker om, selv om du i det siste intenst har forsøkt å skape en ny virkelighet. Minner meg nesten om han der prof-Arsenal-fanen som er konstant positiv til enhver Arsenal-spiller uansett hvor middelmådige de måtte være :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Er det så rart mener du? Om keeperen gjør en tabbe, som Reina gjorde mot City, så sier det seg selv at folk gir faen i hva som skjedde ellers når Reina alene ødelegger kampen for Liverpool sin del og slipper City inn i kampen igjen. Det er slik fotballen fungerer. Det er da virkelig ingen aviser som gidder å fokusere på det som skjedde rundt tabben når selve tabben faktisk var det som ble snakket mest om.

 

At de Gea er god på strek har han vist. Det er i feltarbeidet han roter noe jævlig. Mot Real og det så var han flere ganger ute og bokset ballen bak eller ett eller annet rart. I tillegg så gir han ofte returer på baller hvor de aller beste ikke gjør det. Skal man kun fokusere på det spillerne er god på og ikke gi kritikk så blir det bare meningsløst. Det burde vel dere være enig i, som har haglet ned med kritikk mot Fernando Torres de siste to årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De Gea er 22 år gammel, men har allerede spilt i en europacupfinale og har over 100 A-kamper for United og Atletico Madrid. I tilegg har han om lag 60 kamper for aldersbestemte spanske landslag.

 

Til sammenlikning. Da Peter Schmeichel var like gammel spilte han fortsatt i dansk 2. divisjon, mens Joe Hart ble leid ut til Birmingham fordi Manchester City heller skulle bruke Stuart Taylor i mål.

 

Vil ikke byttet ut de Gea med noen som helst, bare vent! Kommer til å bli Spanias neste førstekeeper om noen år.

Endret av RollsReus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...