Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket finaletap er det dere irriterer dere mest over? Jeg må si det er Arsenal i 05. Barca i 09 og 11 var bare "meh, vi ble satt på plass av et bedre lag". Arsenal-kampen derimot var tidenes ran. Skulle nesten hatt omkamp fordi vi fortjente å vinne 99,9 % av finalen. Det tapet svir fortsatt den dag i dag.

 

FA-cupen har bare vært et eneste stort mareritt siden vi slo Millwall i 04. Alt har gått galt siden. Drittlag som City, Chelsea, Liverpool og Leeds har slått oss ut de seneste sesongene. Legg til Arsenal og konkursrammede Pompey som har stått for de to største ranene fotballhistorien noensinne har sett, så er lista komplett. Det hviler en forbannelse over oss.

 

Føler meg litt scouser når jeg kan ramse opp høydepunktene de siste åtte årene, og alle de høydepunktene viser seg å være enkeltkamper. 4-0 mot Arsenal med Nani-show, 2-0 mot Arsenal i en kamp vi startet med ti defensive spillere, 1-0 mot Liverpool der Gerrard ble utvist og lekestuen mot City i førsteomgang i fjor (tre mål, Kompany utvist).

 

Faen, Fergie. Ta oss til Wembley for fucks sake. Vinn FA-cupen 2013.

Lenke til kommentar

Jeg synes tapene mot Barca var de verste. Ikke fordi vi på noen måte fortjente å vinne, men fordi jeg hater Barca mer enn de fleste lag der ute.

 

Greit nok det, men det var vel ingen andre enn de mest optimistiske som trodde at vi skulle dra i land de kampene? I 09 tør jeg å påstå at vi hadde vært på høyde med dem om ikke Fletch feilaktig hadde blitt utvist kampen før. Han var enorm i den perioden. Ja, det råeste hadde vært å ta revansje i 11, men let's face it, vi har vært flere lysår dårligere spillemessig de siste sesongene enn Barca.

 

Det er vel på tide med en ny Barca-United finale nå? 09, 11, 13…

Lenke til kommentar

Jeg liker selv ikke barca, mye av grunnen er at jeg kjenner flere som bare sier; barca er best, United suger, når du f.eks. nevner United. Går rett og slett ikke ann å diskutere med slike folk. De hadde muligens en mental alder på 6 år, men de var ungdommer. Da lærte jeg meg å ikke like barca.

 

I tillegg til det Apox skriver, hvorfor sier folk at barca spiller den peneste fotballen?? Det er 95% støttepasninger fram og tilbake og 5% angrep i løpet av 90 minutter. Hvordan er det underholdning?

De sentrer ballen fram og tilbake som gjør det vanskelig for motstanderen å få tak i den. Hvis du har spilt FIFA og spiller med en som bare gir sikre pasninger så blir du pissed fordi det er umulig å få tak i ballen, dette er feighet på et veldig høyt nivå i FIFA, og det samme gjelder i virkeligheten.

Jepp, synes barca er feige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

United-supporter her.

 

En gang på 90-tallet så jeg noen kamper med Ronaldo (R9) som var helt rå. Nå scorer riktig nok Messi og CR7 mer mål, men R9 var magisk på den tiden.

 

Ut på 2000-tallet har jeg sett langt færre kamper fra La Liga (piratkort og parabol hadde jeg ikke tilgang til som student). Likte lenge å se Barcelona spille fotball. Xavi, Iniesta, Ronaldinho var jo drømmetrioen, selv for en United-supporter. Ronaldinho var "in the bag", før Barca stjal ham fra oss. Vi kjøpte floppen Kleberson i stedet, og resten er historie...

 

Til poenget.

Rundt midten av 2000-tallet startet "nedturen" med Barca for meg. Det kunne være en god kamp, Barca ledet 2-0 og uret viste 80 minutter. Barca begynte å trille ballen mellom seg - uten framdrift. Publikum jublet for hver pasning. Spillerne ble oppildnet, treneren klappet frem flere pasninger uten annet mål enn å holde ballen borte fra motstanderen. Tiki-taka var født. (Mulig dette skjedde før. Jeg husker det først fra midten av 2000-tallet. Tidligere skjedde det gjerne fra det 90. minutt og varte i 2-3 minutt.)

 

Da Pep ble trener kjørte man denne stilen fra kampstart. Tilsynelatende uten noe plan om å komme frem på banen for å score mål. For en nøytral supporter har det blitt uutholdelig å se Barcelona spille kamper mot lag jeg ikke bryr meg om. Barca kan vinne en fotballkamp 5-0, og likevel har det vært en kjedelig fotballkamp. Det er helt sprøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, trodde jeg var en få som faktisk syntes det var kjedelig.

 

Synes egentlig all fotball er bedre enn spillestilen til barca, de burde stenge seg inne i et rom med en stor TV-skjerm, med en av deres egne tidligere kamper hvor hver spiller i gjennomsnitt har flere 100 pasninger og en Dortmund kamp.

 

La oss si at de hadde glemt hvilken kamp de hadde spilt, men hadde sett på både sin egen og Dortmund kampen 1 gang, så hadde det vært spennende å se hva valget ble og hvorfor/hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...