Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som har blitt kjedeligere med United er at det ikke er like mye hurtig og fixt angrepsspill som de har hatt tidligere. Itillegg til å ville score mange mål i løpet av en kamp. Ikke legge seg så bakpå som de til tider gjør i dag. Ingen hemmelighet at andre lag spiller mer underholdende fotball, men det betyr strengt tatt lite når man vinner.

Lenke til kommentar

Vel, jeg må si meg enig.

 

ManU har blitt et kjedelig lag å se på, for to år siden så jeg faktisk mye på ManUs kampene. Noe som førte til at mange anklager meg for å være "skap"supporter for ManU. For det var så underholdende og mye spenning, iforhold til nå. Nå vinner ManU bare uten å spille skikkelig fotball. Men det kan også sies om mitt eget lag, jeg synes at Arsenal er helt forferdelig å se på. De kjeder meg i hjel på de fleste kampene.

 

Litt pinlig å si det, men Chelsea spiller litt mer spennende nå enn før. Før var de dønnkjedelige!

 

 

 

OG forresten, ingen slår Barcelona!!! De er det mest kjedelige lag som finnes.

Endret av Fox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For et par år siden var United kjedelige fordi vi vant 1-0 hele tiden. Nå er vi kjedelige for den nøytrale tilskueren, selv om stort sett alle lag vi har møtt til nå har hatt en real sjanse til å stikke av med poeng. Selve spillet er ikke så mye å skryte av, men ikke kom å si at det ikke er spenning i kampene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

spenning i kampene og spenning i deres eget spill, det er to forskjellige ting ;)

 

Men for all del, det er bare flott for dere å få disse 3-poengene uansett. Arsenal har også sin down-periode og har ikke klart å samle inn disse 3-poengene like mye som ManU gjør, det misunner jeg dere for. Det er et bra egenskap å ha selv om dere spiller kanskje ikke så spennende så langt i denne sesongen, men dere har i det minste gode nok til å samle nok poeng til å holde førsteplass så langt.

Lenke til kommentar

Forstår jo egentlig ikke hvorfor folk synes at Barca spiller så mye pen fotball. De har trent på å gi presise pasninger og det er nesten det eneste de gjør på banen. Sentrer fram og tilbake og beveger seg rolig oppover og av og til noe pent veggspill, men det er liksom 90% kjedelig pasningsfotball og 10% underholdning.

Litt av grunnen til at jeg heller vil ha Murinho, men bare hvis han ikke blir lei og mister lysten etter ett trofe. Klopp kanskje? Men da gambler vi vel litt?

 

Tviler uansett på at pasningspillet til ville ha funket bra i Engelsk fotball. Men da håper jeg ikke at Pep blir "sliten" (hvis det var grunnen) etter 4 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

spenning i kampene og spenning i deres eget spill, det er to forskjellige ting ;)

 

United blir alltid kritisert for spillestilen uansett, nesten uten unntak. Hadde vi spilt drømmefotball ut av en annen verden ville fortsatt ABUene kommet med kritikk fordi United hadde vært for dominerende. Lært å leve med det, samme med klagingen på Ferguson, som har vært "over the top" i over 10-år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjærer alle over kam og bruker kritikk fra flere sider som en side, det er feil. Den ene synes at sånt og sånt er best, den andre synes at ditt og datt er bedre og tilslutt synes den tredje at begge førstenevnte tar feil og en helt annen vei er best.

 

En ting har jeg merket, noen av dere innen tråden er veldig overfølsomme når det gjelder sånt. Men husk at det er flere sider og perspektiver fra ulike grupper. Det er ikke bare sort og hvit. Når det gjelder min sak, regner jeg med at mesteparten er uenige med meg når det kommer til smaken min. So what? Who cares?

 

Jeg synes ihvertfall at ManU spilte sykt spennende i denne tiden for 2-3år siden, før de kom til 1-0 kampene deretter denne sesongen. Alle har sine up og down perioder. Deal with it.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at united var mer spennende å se på når ronaldo og van nistelrooy puttet i bøtter og spann (ikke bare pga av de 2, men pga angrepsfotballen som ble spilt i hele laget til tider). Men det skal vel også sies at fotballen blir mer og mer kynisk for hvert år som går, der fokuset på å vinne kamper blir større og større koste hva det koste vil. Har på følelsen dette går litt utover underholdningen, iallefall er dette min lille personlige teori uten at jeg har noen bevis på det.

 

Ikke ta dette som en klage, jeg elsker united, og elsker fotball, og kommer til å se så mange kamper i PL og CL som jeg overhodet har mulighet til, samme hva som skjer.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns jo det var mye morsommere å se på United når Ronaldo fortsatt var der. Ikke bare på grunn av han, men fordi laget var langt mer spennende da. 7eren har ikke vært svakere enn nå, det er mye klabb og babb, og van Persie - en allerede "ferdigutviklet" spiller før han kom til United - er det største tiltrekningsmomentet.

 

Men, jeg koser meg fortsatt når jeg ser United-kamper. Disse krempasningene Cleverley varter opp med av og til får meg til å tenke tilbake på Beckham i rød drakt, og scoringene til van Persie ser så naturlig ut at man skulle nesten tro mannen var en profesjonell ... Ferguson er fortsatt unik, og jeg gleder meg til å se resten av sesongen, selv om (eller kanskje fordi) jeg vet at det er flere lag som fortsatt kjemper om gullet.

 

Edit: Apox klarte å ninjaposte nesten et kvarter før meg (jeg skylder på for mye tsjekkisk brygg i kveld), men siden vi er så godt som 100% enig (første setning er skremmende lik), er det egentlig heeelt greit.

Endret av OML/Skavold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt nyttår suckers!

 

Tenk for noen tapere vi egentlig eg. Tilbringer tiden vår på å krangle og sutre med andre tapere her inne som tilfeldigvis holder med en annen klubb enn oss, og ergo sum er enda større tapere enn oss.

 

Tenk så takknemlige vi skal være som faktisk kunne vært enda større tapere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem krangler, hvis du er for følsom til det. Så logg av, det er et diskusjonforum hvor der man diskuterer. Og jeg anser at de fleste prøver ikke å si "hvor elendig ManU er", det er en påstand som vi diskuterer fra Foppall fra VG.

 

Godt nytt år til alle og ManU er et meget godt lag som fortjener å lede tabellen så langt, men dog vi må innrømme at ManU har mistet litt av sjarmen sin i spillet. Det kan vi bare håpe at de vil finne den tilbake i 2013 :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...