Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si at Cisse ikke er involvert i spillet vitner om fullstendig mangel på fotballforståelse.

 

Hvis Cisse ikke er der i det hele tatt når ballen kommer, ville da Evans ha satt den i eget mål? Nei. Da hadde han upresset klarert den bort eller latt den trille inn til De Gea.

 

Hvis Cisse timer løpet sitt perfekt og presser Evans til å sette kula i eget nett, er det offside da? Nei.

 

Hvis Cisse står i offside når ballen blir slått og deretter presser Evans til å ta en avgjørelse (som i dette tilfellet er å sette den i eget bur), er det offside da? Ja. For hadde ikke Cisse vært der, da hadde ikke Evans gjort det han gjorde. Ingen midtstoppere er så dårlige at de upresset tar et så dårlig valg, ikke engang Evans.

 

Bruk common sense. Jeg nekter å tro at det kan være så veldig vanskelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Egentlig ganske vanskelig å se i starten at det er Cisse som drar i Evans, for vis man tar et falkeblikk over i videoen kan det også se ut som om Evans drar i Cisse.

 

Jeg personlig mener at det burde vært et frispark å ikke mål, men hva har det med saken gjøre? Dere vant vell? :)

 

Vil heller si at dette er være dømming en det småtterie mellom Cisse og Evans.

1356541815987.gif

Lenke til kommentar

Hvordan er det relevant at vi vant til slutt? Dommerfeil blir ikke greit av den grunn. United stilte med gamlehjemmet Scholes og Giggs, elendige Valencia og et udugelig forsvar. Hendelsen førte til at Newcastle ledet 2-1, og der var det ingen garantier for en hjemmeseier.

 

Når det gjelder hendelsen i QPR-kampen så kan den diskuteres. Hvor mye skal keeperne egentlig fredes? Holder det ikke at de kan bruke henda og samtidig få store fordeler i lufta?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Siden er det er så stort fokus på dommerfeil og at sluttresultatet ikke er relevant, hva med van Persie's slag i ansiktet på Coloccini i forkant av 3-3 målet? Det skulle jo endt med frispark til Newcastle, og ikke et United-angrep med en svekket Coloccini som van Persie drar seg fra, og resulterer i mål. Tror ikke jeg har sett noen bry seg om det.

 

Nå er det selvfølgelig klart at denne dommeravgjørelsen med Cisse og Evans er mer åpenbar, og det er lov å diskutere avgjørelsen (merk dere det for de som har en lidenskap for å misforstå med vilje), men jeg sikter til de som klager på at det kan ha "framtidig konsekvenser" for United med tanke på målforskjell. Det er snakk om ett baklengsmål. 3 poeng fikk dere uansett. Strengt tatt skulle dere ikke hatt van Persie's utligning. "Men det skulle ikke dere ved 1-2 målet heller" kan dere si. Og slikt kan man diskutere fram og tilbake, om og men, hva hvis etc..

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hvordan er det relevant at vi vant til slutt? Dommerfeil blir ikke greit av den grunn.

 

Selvfølgelig er det relevant. Enig i at det ikke gjør at dommerfeil er greit, og man kan se på enkelttilfeller uten å se på resultatet, men uansett så hadde denne dommerfeilen vært så utrolig mye værre for united om det sto 1-2 ved full tid.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Egentlig ganske vanskelig å se i starten at det er Cisse som drar i Evans, for vis man tar et falkeblikk over i videoen kan det også se ut som om Evans drar i Cisse. Jeg personlig mener at det burde vært et frispark å ikke mål, men hva har det med saken gjøre? Dere vant vell? :) Vil heller si at dette er være dømming en det småtterie mellom Cisse og Evans. 1356541815987.gif

La oss slutte å diskutere.

Lenke til kommentar

Greit nok at 3p var det viktigste, men man skal ikke bagatellisere dommerfeil av den grunn. Feilen var noen få minutter unna å koste oss to livsviktige poeng. Vi hadde akkurat utlignet til 1-1 og hadde gode muligheter til å snu kampen helt. I stedet ble vi liggende under, og måtte kjempe med livet som innsats helt til slutten. Det som kunne blitt plankekjøring mot et skadeutsatt Newcastle ble i stedet en ordentlig slitekamp. Tipper det er mange av spillerne som ikke er 100 % til dagens kamp.

 

De få gangene dommeren er med oss (f.eks. på Anfield), da blir det alltid snakk om at United hele tiden har dommerflaks. Hver gang dommeren er mot oss (Spurs på OT), da er det snakk om karma og at United fortjener å ha dommeren mot seg. Eventuelt blir det sagt at United vant kampen til slutt uansett, og hele hendelsen blir skjøvet under teppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden er det er så stort fokus på dommerfeil og at sluttresultatet ikke er relevant, hva med van Persie's slag i ansiktet på Coloccini i forkant av 3-3 målet? Det skulle jo endt med frispark til Newcastle, og ikke et United-angrep med en svekket Coloccini som van Persie drar seg fra, og resulterer i mål. Tror ikke jeg har sett noen bry seg om det.

 

GIFS eller noe av situasjonen? Forundrer meg ikke om RvP er ute med albuer og slag i ansiktet enda flere ganger uten at FA snart gir han straff.

 

Nei jeg er helt enig med Latias at man ikke skal bagatellisere dommerfeil. Den verste måten å tape kamper på er at dommeren direkte ødelegger kampen

Lenke til kommentar

Det fører jo ingen vei, vis man skal få kunne presse keeperen tilbake slik at det blir vanskelig å klare ballen, ser jeg det heller ikke noe galt i å presse motstanderen til å score selvmål.

Det er ingen som sier at det ikke er greit å presse motstanderen til å score selvmål. Det her handler om man kan gjøre det mens man er Offside når ballen blir spilt, slik som i den situasjonen som diskuteres.

Lenke til kommentar

"There were rumours that the T-Shirt was a tribute to Dutch linesman Richard Nieuwenhuizen who was kicked and beaten to death while officiating a junior football game"

 

 

Forøvrig: http://vgsporten.vg.no/2012/12/29/er-united-kjedelige/

 

Latterlig "ekspert".

 

United er da vel ikke noe mer forutsigbar enn andre lag? Vi taper jo mot svakere motstand vi også som alle andre topplag. At vi vinner de fleste kamper er vel en del av det å kjempe i toppen av tabellen.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...