Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AnewZ, slapp av litt da? Jeg sier jo at det skulle bli annullert. Men som alle vet, en vinkel kan bedra. Alle husker vel episoden før 2-1 mellom Norge og Brasil i VM98. I dét på en gif, derfor vil jeg gjerne ha en video.

 

Jeg sier ikke at jeg tviler, men at jeg vil være 100% sikker.

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gramham Poll er vel tidligere toppdommer og kan vel reglene inn og ut. Bedre enn vi iallefall ville klart om vi så pugget dommer reglementet.

Dommerreglementet tar deg vel mindre enn en time å pugge, men denne regelen er jo skjønnsbasert. I teorien skal det dømmes for offside her, men i praksis unnlater man ofte å dømme i slike situasjoner.

 

Jeg er vet ikke hvorfor så mange eksperter mener det er korrekt dømt.

 

Gang på gang viser "ekspertene" at de ikke har lest igjennom reglene. Man skulle kanskje tro at det var noe man kunne tenke seg å gjøre når man sitter i studio én gang i uka, og uttaler seg om dommersituasjoner, men som vi har sett flere ganger de siste årene, så er ikke det tilfellet.

Lenke til kommentar

Dommerreglementet tar deg vel mindre enn en time å pugge, men denne regelen er jo skjønnsbasert. I teorien skal det dømmes for offside her, men i praksis unnlater man ofte å dømme i slike situasjoner.

 

 

 

Gang på gang viser "ekspertene" at de ikke har lest igjennom reglene. Man skulle kanskje tro at det var noe man kunne tenke seg å gjøre når man sitter i studio én gang i uka, og uttaler seg om dommersituasjoner, men som vi har sett flere ganger de siste årene, så er ikke det tilfellet.

 

Ingen tvil om at disse avgjørelsene taes på skjønn. Det er tydelig at dommeren mener Evans kløner det mye til for seg selv og at Ba nødvendigvis ikke gjør stort for å få Evans til å sette ballen i eget nett. Uten at jeg har sett nok vinkler på hva som skjer.

 

Ekspertene tar selvfølgelig feil, men de har uansett en mer objektiv og grundig analyse av situasjonene enn mange andre. Og derfor så er også svaret dem kommer med bedre begrunnet.

Lenke til kommentar

Aaaaah, jammen det forandrer jo saken. Allmektig Poll har som vanlig den store fasit.

 

 

 

Begynte vel med at jeg sa at på radio og tv-sendinger her i England så ble det sagt at det var riktig å la målet bli godkjent.

 

Det betyr ikke at de kan reglene for offside. Om man ser på regelen, så er det offside. Ikke fordi han forstyrrer keeper. Men han forstyrrer Evans.

Lenke til kommentar

Don't shoot the messenger, det eneste jeg har sagt er vel at avgjørelsen ikke kunne være horribelt feil hvis det er "eksperter" og eks-dommere over her som er uenige med noen på et norsk forum.

 

Er det jo noe som er sikkert på forum, er det jo at man støtter eksperter kun når man er enige med de, men sår tvil over kunnskapen deres når man er uenige, samme gjelder bruk av statistikk og tolkningen av regler.

 

IKKE at jeg mener det er typisk for akkurat denne diskusjonen, men det er uansett et fenomen.

Lenke til kommentar

4 av 4 i tv2 pl sitt studio mente det skulle vært offside i alle fall. Samme var vel tonen i avisene..så hva er dette snakket om mange eksperter som mente det var rett dømt?

 

 

Alle i MoTD på BBC mente det var rett dømt, samme med ekspertene på SSN.

Det første målet til Saha her er vel heller ikke offside da?

 

Ser ikke hvordan det er relevant, ballen rører aldri Cisse der den derimot gjør det til Saha.

 

Jeg ser at det kan blåses om Cisse forstyrer Evans, men ut i fra bildene vises det at det er Evans som drar i Cisse, ikke omvendt, da er det helt korrekt av dommer da han ikke er delaktig i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...