Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Nei. I år har de dommeren mot seg. Spesielt stakkars Suarez som aldri får noe av dommeren. Hadde han fått alle straffesparkene han fortjener, ville de ha ledet PL med klar margin.

 

Bare å glede seg til neste år. Lurer på hvilken unnskyldning de har på lur da. "Urutinert trener trenger tid", "bygger lag for framtiden, resultatene kommer ikke før neste år" osv.

 

Hvorfor i denne tråden?

 

Latias og Hoff: Jeg har ingen unnskyldning. Vi er for dårlige og stallen er ikke i nærheten av topp 4-kvalitet. De fleste er enig med meg i det.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Og hva slags avgjørelser er det som gjør at vi er på toppen av den tabellen?

Hadde vært litt mer saklig om man faktisk la situasjonene man tok til grunne frem.

 

Er det en ting som er sikkert, så er det at ikke alle er enige om en situasjon.

 

http://www.debatable...ons-so-far-1213

 

Tottenham Hotspur

 

For

Morrison penalty shout not awarded against Norwich.

Kyle Walker handball in area not awarded as a penalty against Reading.

Nani penalty shout not awarded against Man Utd.

Sandro handball in area not awarded as a penalty against Man Utd.

Gallas handball in area not awarded as a penalty against Man City.

Zabaleta penalty shout not awarded against Man City.

Free kick awarded incorrectly that led to goal against Liverpool.

Suarez penalty shout not awarded against Liveprool.

 

Against

Huddlestone red card incorrectly awarded against Norwich.

Sigurdsson penalty shout not awarded against QPR.

Adebayor penalty shout not awarded against Man City.

Lenke til kommentar

Var ikke flink nok til å finne det selv nei..

 

Uansett, det er flere på den listen der som er veldig diskutable og som ble diskutert da de skjedde og er derfor på ingen måte soleklare.

 

Har aldri brydd meg om debatable decisions listene, men finner det meget besynderlig at vi skal ha fått såpass mye hjelp av dommeren.

 

Å vel.

 

 

Edit:

Og bare så det er sagt, så sier jeg det ikke kun fordi Spurs er på toppen av lista (at jeg egentlig ikke bryr meg om den), hadde jeg giddet skulle jeg dratt frem sitater jeg har skrevet tidligere om at jeg prøver å unngå å diskutere dommere og lignende, da det er absolutt poengløst i mine øyne.

 

Ikke alltid at jeg er flink til å følge det, men jeg prøver.

Uansett føler jeg slike lister er alt for preget av subjektive meninger, og derfor meningløst for alt annet enn å skape branner på diskusjonsfora.

Endret av Snurreleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke flink nok til å finne det selv nei..

 

Uansett, det er flere på den listen der som er veldig diskutable og som ble diskutert da de skjedde og er derfor på ingen måte soleklare.

 

Har aldri brydd meg om debatable decisions listene, men finner det meget besynderlig at vi skal ha fått såpass mye hjelp av dommeren.

 

Å vel.

 

Er vel fem forskjellige supportere som "diskuterer", man kan selvfølgelig ikke se bort ifra den lille sannsynligheten at de fem til tross for forskjellige favorittlag alle misliker Spurs sterkt, men det burde vel gi en viss pekepinn. Jeg er stort sett enig i det de kommer frem til, spesielt ang. United.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Den debatable decisions lista ville jeg også tatt med en klype salt. Da den i fjor utelot avgjørelser som var soleklare. Og når de ikke tar med avgjørelser som til og med ekspertene mener er feil så sier det seg selv at listen er svært lite pålitelig. Da får man heller bedre svar her inne når man diskuterer og finner videoer av situasjonen.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som trur at ein skal stole hundre prosent på sida heller, men at den gir ein peikepinn på kva lag som har fått mest avgjerslar mot seg er det vel liten tvil om. Ja, det er gode mogelegheiter for at det er ein del feilmarginare og går, men det er det blant ekspertane også. Det er f.eks vanskelig å argumentere mot at Evans blir hindra i situasjonen med sjølvmålet i går, og NUFC-spelaren er såleis klart involvert i situasjonen, noko som betyr at det skal dømmast offside, men ein "ekspert" som Graham Poll klarar ikkje å sjå det.

Lenke til kommentar

Gramham Poll er vel tidligere toppdommer og kan vel reglene inn og ut. Bedre enn vi iallefall ville klart om vi så pugget dommer reglementet.

 

Jeg er vet ikke hvorfor så mange eksperter mener det er korrekt dømt. Tydeligvis at det tolkes forskjellig og at Evans mer kløner det til for seg selv. Men som sagt så vet ikke jeg hvorfor det er så bred uenighet om det.

Lenke til kommentar

Frå regelverket til NFF: En spiller i offside posisjon skal kun straffes for offside hvis

han, i det øyeblikket ballen berøres eller spilles av medspiller, etter dommerens oppfatning, deltar i aktivt område ved at han :

• blander seg inn i spillet, eller

forstyrrer en motspiller, eller

• oppnår en fordel av sin offside posisjon.

 

Med tanke på at Evans blir holdt og har ein motspelar i kroppen gjennom situasjonen før sjølvmålet så kan ikkje eg fatte å begripe at det ikkje skal vere offside. Ein kan faktisk argumentere med at situasjonen oppfyller alle tre krava.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som trur at ein skal stole hundre prosent på sida heller, men at den gir ein peikepinn på kva lag som har fått mest avgjerslar mot seg er det vel liten tvil om. Ja, det er gode mogelegheiter for at det er ein del feilmarginare og går, men det er det blant ekspertane også. Det er f.eks vanskelig å argumentere mot at Evans blir hindra i situasjonen med sjølvmålet i går, og NUFC-spelaren er såleis klart involvert i situasjonen, noko som betyr at det skal dømmast offside, men ein "ekspert" som Graham Poll klarar ikkje å sjå det.

 

Men forskjellen på 5 supportere, sofaslitere, og "eksperter" er vel nettopp det at eksperter har mer "pondus" (erfaring) og kunnskap enn gjennomsnittet.

 

Ingen er ufeilbarige, og jeg kan skjønne at mange vil bruke en slik side som en pekepinn, men personlig mener jeg den kun bidrar til flere unødvendige (nå er vel strengt talt alle diskusjoner i fotball unødvendige, men jeg tror du tar poenget mitt) diskusjoner som ikke bidrar med noe positivt.

 

At Graham Poll kan (og mest sannsynlig tar feil) ta feil er ingen umulighet, og uten å mene at hans ord bør følges blindt, bør fortsatt hans ord veie mer enn de fleste, med mindre andre dommere kommer på banen og mener han tar feil.

Lenke til kommentar

Graham Poll har vel fått ein del kritikk for å ta feil forholdsvis ofte og gjerne meine ein del ting som ikkje nødvendigvis henger fullstendig på greip. Dette er også eit diskusjonsforum,som strengt tatt lever av unødvendige diskusjonar, så sånn sett er dei ikkje nødvendigvis fullstendig unødvendige likevel. Problemet med ein del ekspertar/kommentatorar og liknande er at det ser ut som at dei ikkje har sett seg godt nok inn i reglane eller ikkje tenker seg godt nok om før dei snakkar, sjå berre på bakerste-mann mantraet som blir gjenntatt så lenge at halve Noreg trur det at det er slik reglane beskriver det.

 

Det ser ikkje ut som at Poll har sett så nøye på situasjonen før han uttaler seg. Enten det eller så har han valgt å ikkje sjå at Evans blir hindra, og fokuserer kun på at De Gea ikkje blir hindra.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Gramham Poll er vel tidligere toppdommer og kan vel reglene inn og ut. Bedre enn vi iallefall ville klart om vi så pugget dommer reglementet.

 

Jeg er vet ikke hvorfor så mange eksperter mener det er korrekt dømt. Tydeligvis at det tolkes forskjellig og at Evans mer kløner det til for seg selv. Men som sagt så vet ikke jeg hvorfor det er så bred uenighet om det.

 

Graham Poll vet ikke engang at to gule gir rødt kort.

Lenke til kommentar

Hehehe.... At Poll i det hele tatt blir omtalt som ekspert er fantastisk.

 

Han kunne ikke reglene når han dømte selv. Legg til noen år og en del alzheimers (som begynte tidlig hos han, ref to gule --> Vent på det tredje) og man har alt annet enn en ekspert.

 

Dessuten er hans uttalelser kun ment for å støtte dommerne i 99% av tilfellene. Har til gode å se han uttale seg om noe en dommer har gjort feil? Rett meg gjerne.

Lenke til kommentar

Det verste med den situasjonen der i mine øyne er at han såvidt jeg husker først dømte offside, også etter litt betenkningstid så omgjorde han det og dømte mål.

 

Hadde han dømt mål; greit, har sett værre dommeravgjørelser

Hadde han dømt offside; også greit, da det viser seg i ettertid at dette kanskje er korrekt.

 

Men når han endrer avgjørelsen sin i kampens hete, og den nye viser seg (ifølge ganske mange) å være feil, ja da blir det litt drøyt.

 

Men uansett, jeg ser ikke grunn til å diskutere dette så altfor grundig siden det heldigvis ikke fikk noen konsekvens for kamputfallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...