Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Offerløs er vel å ta det litt langt. Jeg hadde følt meg som et offer om dama og broderen hadde hatt et forhold over flere år... :)

 

Samtidig hadde nok Morrison fortsatt spilt i United om hans eneste problem her i verden var av moralsk karakter. Han kunne vært utro mot hvem han ville, bortsett fra lagkameraters koner og ekskoner.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å bry meg et fnugg om Giggs-saken, må jeg vel fortsatt få si at jeg tviler meget sterkt på at du PSV hadde tatt lett på at ei du er gift med eller elsker, hadde hatt et forhold til noen i familien din over lang tid, ei heller blitt så fornøyd med familiemedlemmet ditt.

Har jo ingenting med at broren eier dama si eller noe slikt, men faktisk ordet som var sakens kjerne, moral.

 

Jeg har ingen som helst tro på at ingen her inne hadde blitt butthurt om noe slikt hadde skjedd med de, og ihvertfall ikke blitt forbanna på de innvolverte.

Selv om vi ikke har innsikt i saken (med mindre broren slo og voldtok dama si), så kan vi faktisk våge å si at Giggs var umoralsk.

 

Var forresten Giggs gift selv eller ikke da dette skjedde?

For i såfall er det ingen unnskyldninger i det hele tatt for hva han gjorde hvis man tenker moral.

 

Med det sagt, spillerne skal få hore rundt så mye de vil på fritiden sin så lenge de holder seg unna meg og fruen min hva meg angår, men det blir litt søkt å prøve å påstå at en slik handling ikke er umoralsk, samt forsvare Giggs med at han ikke hadde et godt forhold til broren, selv om det hadde vært en vilt fremmed så hadde det vært umoralsk.

 

Som sagt, Giggs får gjøre hva han vil, men det er søkt av Manchester United-fans å på lov og død forsvare handlingene hans, samtidig som det brukes mye tid og energi på å rakke ned på andre lags spillere.

 

Er greit å si at Giggs er en god fotballspiller, men har gjort ting en drittsekk ville ha gjort.

 

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ytterst få som har forsvart utroskapet til Giggs.

 

Nå er det jo han 764352148961 som har sammenlignet Giggs med Morrison og konkludert med at SAF ikke er en flink manager når det kommer til "å få skikk" på urokråker. Og dette begrunner han med at Giggs var utro med kona til broren...

 

DET har vel blitt diskutert og vært uenighet om, ikke om det er forkastelig eller ei det han gjorde.

 

Og hvis ikke Giggs kan regnes som en fotballens gentleman så skjønner eg ingenting. Selv med det stygge svinet han har på privatskogen.

 

Hadde min kone vært utro hadde eg blitt rasende. Hadde det i tillegg vært med min egen bror hadde det nok vært enda verre.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ytterst få som har forsvart utroskapet til Giggs.

 

Nå er det jo han 764352148961 som har sammenlignet Giggs med Morrison og konkludert med at SAF ikke er en flink manager når det kommer til "å få skikk" på urokråker. Og dette begrunner han med at Giggs var utro med kona til broren...

 

DET har vel blitt diskutert og vært uenighet om, ikke om det er forkastelig eller ei det han gjorde.

 

Og hvis ikke Giggs kan regnes som en fotballens gentleman så skjønner eg ingenting. Selv med det stygge svinet han har på privatskogen.

 

Hadde min kone vært utro hadde eg blitt rasende. Hadde det i tillegg vært med min egen bror hadde det nok vært enda verre.

 

Ja jeg er klar over hvem som startet diskusjonen og forsøket på en bisarr linking, jeg har tross alt allerede deltatt der, men det var noen tendenser til å ta Giggs private eskapader i forsvar, noe som blir i mitt syn meget dumt.

 

Som sagt, Giggs er sikkert en megafyr på banen, men det betyr ikke at alle behøver å respektere han som forbilde eller noe lignende.

 

Edit:

For å utbedre, det er argumentene jeg reagerer på når det kommer til i forsvaret av Giggs, ikke at noen velger å argumentere "for hans sak", bare for å ha det på det rene.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan man ser det. Jeg respekterer ikke sidespranget hans, men jeg respekterer at han er blant de desidert mest profesjonelle fotbalspillerne som finnes.

 

Er det jeg mener, men samtidig må det kunne finnes albuerom for at noen mener han ikke er "mors beste barn" på grunn av nevnte episode.

Hva Ferguson har med dette å gjøre går meg hus forbi dog.

Lenke til kommentar

Nei. Selvsagt kan man ikke pålegge folk forbilder. Selv om Mr. Lama står for mye bra, så trenger ikke det bety at han må være et forbilde for alle verdens folk.

 

Men, når det er sagt, så blir det helt feil å angripe folk som gir uttrykk for høy anseelse av Giggs. For det har veldig mange veldig mange gode grunner til å gjøre :)

Lenke til kommentar

 

Jeg snakker ikke om moralsk ansvarlighet. Ansvarlighet var det du som nevnte. Verken Fergie, (eller i ditt nevnte tilfelle, arbeidsgiver) må stå til ansvar for noe, men at de ikke har klart å utøve sin moral på Giggs (eller i ditt tilfelle, meg), er klart. Derav har verken Fergie (eller i ditt tilfelle, arbeidsgiver) påvirket verken Giggs (eller i ditt tilfelle, meg) til å opptre som et anstendig menneske med respekt for familieverdier.

 

En trener har ikke ansvar for at sine spillere opptrer eksemplarisk på fotballbanen, det ansvaret ligger hos spilleren. Men man kan allikevel si trenerne ikke har fått skikk på spillerne...

 

Og det er du som bestemmer hva som er "familieverdier" da eller? Eller hva som er god moral for den saks skyld? Javell. Må være kult å være deg.

 

Eh? Det er vel rimelig akseptert i (det vestlige) samfunnet generelt at det å pule kona til broren i åtte år stemmer rimelig dårlig overens med god moral og sunne familieverdier? Herregud dere Utd-fans minner om Chelsea-fansen noen ganger, skal på død og liv forsvare deres egne spillere uansett hva galt de har gjort. Går det ikke bare å akseptere at en spiller kan være god på fotballbanen og en fullstendig drittsekk utenfor?

 

Jo det går an å godta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg snakker ikke om moralsk ansvarlighet. Ansvarlighet var det du som nevnte. Verken Fergie, (eller i ditt nevnte tilfelle, arbeidsgiver) må stå til ansvar for noe, men at de ikke har klart å utøve sin moral på Giggs (eller i ditt tilfelle, meg), er klart. Derav har verken Fergie (eller i ditt tilfelle, arbeidsgiver) påvirket verken Giggs (eller i ditt tilfelle, meg) til å opptre som et anstendig menneske med respekt for familieverdier.

 

En trener har ikke ansvar for at sine spillere opptrer eksemplarisk på fotballbanen, det ansvaret ligger hos spilleren. Men man kan allikevel si trenerne ikke har fått skikk på spillerne...

 

Og det er du som bestemmer hva som er "familieverdier" da eller? Eller hva som er god moral for den saks skyld? Javell. Må være kult å være deg.

 

Eh? Det er vel rimelig akseptert i (det vestlige) samfunnet generelt at det å pule kona til broren i åtte år stemmer rimelig dårlig overens med god moral og sunne familieverdier? Herregud dere Utd-fans minner om Chelsea-fansen noen ganger, skal på død og liv forsvare deres egne spillere uansett hva galt de har gjort. Går det ikke bare å akseptere at en spiller kan være god på fotballbanen og en fullstendig drittsekk utenfor?

 

Litt enig med det du skriver, bortsett fra at du som vanlig går i generaliseringsfella og skjærer alle over en kam. Typisk bitre og baksåre Tottenham-fans ;)

 

En ting som "alle" velger å ignorere, enten med vilje eller pga. mangel på innsikt, er at Giggs og broren aldri har hatt et "broderlig" forhold i det hele tatt (Kilde: Giggs selvbiografi). Det er selvsagt greit det at utroskap er en litt på cunten (tihi) greie, men at det er så pokkers mye verre fordi dama tilfeldigvis er gift med en kar du ikke har noe som helst forhold til (men som tilfeldigvis er broren din) gjør ikke saken noe verre enn et vanlig utroskapsforhold imo.

 

Må jo det hvis det skal bli litt fyr her ;)

Lenke til kommentar

Eh? Det er vel rimelig akseptert i (det vestlige) samfunnet generelt at det å pule kona til broren i åtte år stemmer rimelig dårlig overens med god moral og sunne familieverdier? Herregud dere Utd-fans minner om Chelsea-fansen noen ganger, skal på død og liv forsvare deres egne spillere uansett hva galt de har gjort. Går det ikke bare å akseptere at en spiller kan være god på fotballbanen og en fullstendig drittsekk utenfor?

 

Jo det går an å godta.

Enig med Emils her. Ikke meningen og kuppe tråden eller noe, men føler allikevel at jeg må gi et svar. Ser jo at Terry har gjort usmakelige ting, som å være utro med sin kone, knee Alexis i ryggen osv. Grunnen til at det er lett å få den oppfatningen av at vi beskytter han på død og liv i det siste, tror jeg er på grunn av at Anton Ferdinand saken har vært en komplisert sak, der nesten ingen supportere er nøytrale. Skal ikke dra opp hele den igjen, men det blir uenigheter på grunn av at det er en uklar sak.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Eneste positive er at vi kanskje får se King fra start. Han har virket frisk de gangene jeg har sett ham, hvor langt tror dere han kan nå?

 

Tror det bare er et tidsspørsmål før han går til Molde. Tydeligvis ikke god nok for United. Skadeplaget og dårlige avslutninger, men veldig spennende ellers. Ryktes at Newcastle er interessert. Egentlig en typisk spiss for de, stor, primitiv og ateltisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...