olehenri Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Felt 411 ble det her gitt! Ser likebra uansett hvor man er hen er min erfaring Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvem hadde ikke betalt 700,- for å se Manchester United om du er supporter. Hadde ikke vært en vurderingssak for meg om det hadde vært Arsenal. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 For meg (som attpåtil er sunnmøring) er 700 kroner nærmest svindel, spesielt siden det ikke er for "the real thing", men grunnene til dette er både det at det uansett påløper reise og oppholdsutgifter for min del og at jeg har både tid og anledning til å dra til England opptil noen helger i året. Men jeg ser helt klart poenget til de som ikke har det, og at de dermed ser på dette som en fin anledning til å få sett United, samt at de som "bare kan stikke bort" ser på dette som en helt grei måte å utnytte dagen. 2 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Bor i Oslo, men sparer heller litt lenger og tar turen over. Men det er meg da:) 2 Lenke til kommentar
""" Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Det som er kjipt med denne typen priser er at folk er idioter og kjøpter billetter uansett, og siden folk kjøper finnes det ingen grunn til at det skal være billigere. Latterlige priser. 1 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvem hadde ikke betalt 700,- for å se Manchester United om du er supporter. Hadde ikke vært en vurderingssak for meg om det hadde vært Arsenal. Så hvis man ikke har råd til å kjøpe billetter til en kamp, så er man ikke en supporter, eller en dårlig supporter? Dummeste jeg har hørt på ganske lenge. 2 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvorfor ta alt så bokstavelig? Alle forstår jo at det ikke er det Creedence mener. 2 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Er ganske vanskelig å ikke ta det bokstavelig, når det ikke kommer klart frem at det er ironi(jeg ser det hvertfall ikke). Det blir tross alt skrevet, og det er ganske vanskelig å se tonefall i 2 setninger som blir skrevet på et forum. Hvis man mener noe ironisk og det kommer dårlig frem, anbefaler jeg et par [/irony] bokser før og etter. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jesus Kristus. Trenger det å være ironisk? Nei. Var det Creedence skrev ironisk? Nei. Men en trenger ikke ta det så bokstavelig for det. Tror du han mener at folk som ikke har råd til en kamp ikke er supportere? Nei. Tror du han mener at folk som bor i f.eks Tromsø/Stavanger osv som ikke kan ta seg råd til det ikke er skikkelig supportere? Nei. Er ikke rart det er krig i verden så bokstavelig alle skal ta ting. Nå var det litt tilfeldig at det gikk ut over deg, men dette er noe jeg har irritert meg over en god stund nå. I nesten alle fotballtråder her inne så går folk i strupen på hverandre med en gang noen sier noe og ikke gjør seg 100% klar på hva en mener. Så skal en person angripe å skrive ting som "dummeste jeg har hørt i år" osv. Er dette noe som først kom etter plusser? Svare frekkest mulig tilbake mot en som ikke er supporter av ditt eget lag å håpe at resten av ens medsupportere skal gi pluss? /RantOver Jeg er forøvrig helt enig med han, ja - 700,- er mye penger for å se en treningskamp - men hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg lett gjort det. Alt handler om prioriteriner, og jeg hadde lett droppa en kveld på byen for å se United, selv om det bare er en treningskamp. 3 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Er dette noe som først kom etter plusser? Ja. 1 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jesus Kristus. Trenger det å være ironisk? Nei. Var det Creedence skrev ironisk? Nei. Men en trenger ikke ta det så bokstavelig for det. Tror du han mener at folk som ikke har råd til en kamp ikke er supportere? Nei. Tror du han mener at folk som bor i f.eks Tromsø/Stavanger osv som ikke kan ta seg råd til det ikke er skikkelig supportere? Nei. Er ikke rart det er krig i verden så bokstavelig alle skal ta ting. Nå var det litt tilfeldig at det gikk ut over deg, men dette er noe jeg har irritert meg over en god stund nå. I nesten alle fotballtråder her inne så går folk i strupen på hverandre med en gang noen sier noe og ikke gjør seg 100% klar på hva en mener. Så skal en person angripe å skrive ting som "dummeste jeg har hørt i år" osv. Er dette noe som først kom etter plusser? Svare frekkest mulig tilbake mot en som ikke er supporter av ditt eget lag å håpe at resten av ens medsupportere skal gi pluss? /RantOver Jeg er forøvrig helt enig med han, ja - 700,- er mye penger for å se en treningskamp - men hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg lett gjort det. Alt handler om prioriteriner, og jeg hadde lett droppa en kveld på byen for å se United, selv om det bare er en treningskamp. Unnskyld meg, men for meg høres det ut som at han sier at de som ikke vil eller gidder bruke 700kr på å se laget sitt, ikke er (gode) supportere. Det er dumt i mine øyne. Og nei, det er ikke rart det er krig i verden når man ser hvordan du reagerer. Jeg synes det er flåsete sagt, rett og slett fordi det ikke er alle som kan ta seg råd til slikt, selv om man bor i Oslo. 700 kr er faktisk ganske mye penger, og for noen er det ikke bare å "droppe en tur på byen" som du så fint sier. Fint om ditt budsjett er sånn, men det er jo lov å sette seg inn i andres situasjoner også? Og for the record: Jeg bryr meg ikke om plusser og skjønner ikke helt vitsen med det systemet. Jeg må få lov å si min mening uten at du skal beskylde meg for å være ute etter plusser. Det er en dårlig diskusjonmetode spør du meg. 5 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ** Unnskyld meg, men for meg høres det ut som at han sier at de som ikke vil eller gidder bruke 700kr på å se laget sitt, ikke er (gode) supportere. Det er dumt i mine øyne. Og nei, det er ikke rart det er krig i verden når man ser hvordan du reagerer. Jeg synes det er flåsete sagt, rett og slett fordi det ikke er alle som kan ta seg råd til slikt, selv om man bor i Oslo. 700 kr er faktisk ganske mye penger, og for noen er det ikke bare å "droppe en tur på byen" som du så fint sier. Fint om ditt budsjett er sånn, men det er jo lov å sette seg inn i andres situasjoner også? Og for the record: Jeg bryr meg ikke om plusser og skjønner ikke helt vitsen med det systemet. Jeg må få lov å si min mening uten at du skal beskylde meg for å være ute etter plusser. Det er en dårlig diskusjonmetode spør du meg. Skjønner ikke helt hvordan du klarer å tolke det utifra det han skriver, men det får være så. Hvordan jeg reagerer? Som jeg sa, denne typen svar er noe som har irritert meg over lengre tid, og nå følte jeg for å si i fra. Syns det er idiotisk å ta absolutt alt så ekstremt boksavelig. Om en person som bor i Oslo er United supporter og ikke har råd til å se kampen, så er det vel fair det? Trenger ikke være dårlig supporter selv om man har dårlig råd. Er ingen som sier noe annet. Det jeg nevnte var bare et eksempel, det er andre måter å prioritere på også. Det du nevner minner mer om ekstremtilfeller enn det som er normalen i Norge. De aller fleste i Norge kan ta seg råd til å bruke 700,- på en fotballkamp om de vil det med litt planlegging. Om en sliter med økonomien og ikke klarer å rettferdigjøre å bruke 700,- på en kamp, så har da alle forståelse for det? Når jeg sa det om plusser mente jeg ikke deg personlig, mer holdningen til forumet etter at plussene ble introdusert. 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 700,- for en treningskamp er i mine øyne en horribel pris uansett hvilke lag som kommer, så jeg har full forståelse for at folk ikke har råd eller rett og slett ikke føler det er verd det. Eneste muligheten for at jeg hadde punget ut med så mye for en fotballkamp er hvis pengene går til et godt formål og man er sikret lekne verdensstjerner på begge lag. Lurer på hvor mange som dukker opp i ny Uniteddrakt og et green and gold-skjerf! 2 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ** ** Skjønner ikke helt hvordan du klarer å tolke det utifra det han skriver, men det får være så. Hvordan jeg reagerer? Som jeg sa, denne typen svar er noe som har irritert meg over lengre tid, og nå følte jeg for å si i fra. Syns det er idiotisk å ta absolutt alt så ekstremt boksavelig. Om en person som bor i Oslo er United supporter og ikke har råd til å se kampen, så er det vel fair det? Trenger ikke være dårlig supporter selv om man har dårlig råd. Er ingen som sier noe annet. Det jeg nevnte var bare et eksempel, det er andre måter å prioritere på også. Det du nevner minner mer om ekstremtilfeller enn det som er normalen i Norge. De aller fleste i Norge kan ta seg råd til å bruke 700,- på en fotballkamp om de vil det med litt planlegging. Om en sliter med økonomien og ikke klarer å rettferdigjøre å bruke 700,- på en kamp, så har da alle forståelse for det? Når jeg sa det om plusser mente jeg ikke deg personlig, mer holdningen til forumet etter at plussene ble introdusert. Jeg tolker det dithen. "hvilken supportere hadde ikke betalt..." en dårlig supporter da eller? Men da får vi være enige om å være uenige. Og bare sånn for å ha sagt det; Det finnes folk i Norge som ikke har råd til å gå på fotballkamp til 700kr billetten. Skal du da ha med unga i tillegg sitter du fort der med en utgift på 2000+ kr. Fint for de som har vokst opp med nok av penger og fortsatt har det(jeg er en av de sjøl), men jeg har stor forståelse for den situasjonen og kjenner en del som er i den situasjonen.For noen er det ikke å droppe en bytur, men å droppe ordentlig middag, eller tøy til ungene. Derfor tenner jeg kanskje litt ekstra når sånne uttalelser kommer. Så jeg beklager hvis det kommer ut litt krasst. 2 Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes også at 700kr er mye, men når jeg først er i Oslo på det tidspunktet, så følte jeg at jeg måtte benytte meg av sjansen til å se favorittlaget mitt spille. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Det som er kjipt med denne typen priser er at folk er idioter og kjøpter billetter uansett, og siden folk kjøper finnes det ingen grunn til at det skal være billigere. Latterlige priser. Vålerenga er avhengige av å selge 21.000 billetter (Ullevaal rommer litt over 25.000) for å gå i null. Det koster å ta imot United, og det er en grunn til at prisene blir som de blir både i år, og som i fjor mot Barcelona. Jeg har vanskeligheter for å se at man kan senke prisene, hvis man har et ørlite håp om å få inn litt kroner i kassa også. Det er ikke aktuelt for VIF å tape penger på det her. For øvrig tolket jeg Creedence sitt innlegg som at han selv hadde dratt, hvis det var Arsenal. Folk lager storm i vannglass. Jeg får antagelig en gratisbillett selv, så det blir gøy. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Småpenger for enhver nordmann. Men dyrt okke som. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Det er jo 2 fulle måneder med fotball på TV'n. Uansett, synes det er verdt det når det skjer så sjelden... Hadde det vært en slik kamp annenhver helg så hadde det blitt dyrt Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvor mange måneder er det med fotball på tv'n for å reise til england og se kamp? Man vurderer hva ting koster uavhengig. Det som er dyrt for deg er sikkert ikke like dyrt for meg. Det har med hva man prioriterer og hva man har av penger. En båt til 4 mill synest eg er dyrt. Men det gjør tydeligvis ikke svigerfar som vil ha en enda dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå