Stefan_B Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Men han er langt fra den bautaen han ble hauset opp til å være når han kom? Majoriteten av Arsenal fans ser faktisk på Mertesacker som førstevalg og Koscielny/Vermaelen som en av makkerene hans. Grunnen er roen han har og måten han dirigerer de andre på. Heldigvis har Koscielny og Vermaelen partnerskapet tatt seg opp litt, men kontra Mertesacker så er det veldig mye sjansespill der fremfor taktikk. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Pogba, Cleverley, Fabio, Smalling og Jones fra start for reservene mot Aston Villa nå. MUTV. Endret 22. mars 2012 av niko. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Men han er langt fra den bautaen han ble hauset opp til å være når han kom? Majoriteten av Arsenal fans ser faktisk på Mertesacker som førstevalg og Koscielny/Vermaelen som en av makkerene hans. Grunnen er roen han har og måten han dirigerer de andre på. Heldigvis har Koscielny og Vermaelen partnerskapet tatt seg opp litt, men kontra Mertesacker så er det veldig mye sjansespill der fremfor taktikk. Det der er bare rør. Alle, inkludert Arsenal supportere, anser Vermalen som sjefen det bygges rundt. Mertesacker har vært en gedigen bøtte med bæsj. Koscielny har jeg alltid hatt sansen for, men han er som Evans, det bor en tabbelur i fyren. Vermalen - Merstesacker/Kman. Takk for praten. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Pogba, Cleverley, Fabio, Smalling og Jones fra start for reservene mot Aston Villa nå. MUTV. Hadde tenkt til å se denne kampen, men tydeligvis går den ikke på Viaplay (iom. at Viasat har rettighetene, var jeg sikker på at den gjorde det).. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Men han er langt fra den bautaen han ble hauset opp til å være når han kom? Majoriteten av Arsenal fans ser faktisk på Mertesacker som førstevalg og Koscielny/Vermaelen som en av makkerene hans. Grunnen er roen han har og måten han dirigerer de andre på. Heldigvis har Koscielny og Vermaelen partnerskapet tatt seg opp litt, men kontra Mertesacker så er det veldig mye sjansespill der fremfor taktikk. Det der er bare rør. Alle, inkludert Arsenal supportere, anser Vermalen som sjefen det bygges rundt. Mertesacker har vært en gedigen bøtte med bæsj. Koscielny har jeg alltid hatt sansen for, men han er som Evans, det bor en tabbelur i fyren. Vermalen - Merstesacker/Kman. Takk for praten. Åja. Helt klart. Det er vel bare jeg som har fått inntrykk av dette som er en Arsenal supporter som faktisk er innom 4 forskjellige forumer som omhandler Arsenal? Vermaelen har fått MYE kritikk denne sesongen og på et tidspunkt så mente mange han var vårt svakeste ledd i forsvaret. En mega fan av Vermaelen selv, men mye av kritikken har vært berettighet og som Touré og Koscielny så er han tidvis en hodeløs kylling som løper rundt der. Dermed anser de fleste av oss som faktisk følger med på Arsenal at Mertesacker er den viktigste brikken i forsvaret og at han dermed er førstevalget. At du føler han er en "gedigen bøtte med bæsj" sier vel bare alt om hva du vet om hvordan Mertesacker etterhvert tilpasset seg England og Arsenal. Var en av hovedgrunnene til at Koscielny var såpass god og at han falt i kvalitet det øyeblikket Mertesacker ble skadet (og vi shippet 4 mål mot Milan, 2 mot Sunderland øyeblikkelig etter at Mertesacker ble skadet). Men, du vet vel kanskje mer om Arsenal og våre spillere. Hva vet vel jeg? Er ikke som om jeg følger med på mitt eget lag.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Jeg har alltid trodd Vermaelen var hjernen bak og Mertesacker/Kos var hans makker. Kan ikke forstå hvorfor Mertesacker er førstevalget deres da han er treig og klønete til tider. Dog er han flink til å lese spillet og takk for det ellers hadde det vært virkelig ille. Jeg ser på Vermaelen som en mer komplett spiller og derfor for en viktigere spiller. Men det skal sies at jeg ikke studerer dem og derfor ikke vet hvem som faktisk fungerer best på papiret. Endret 22. mars 2012 av Emils. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg har alltid trodd Vermaelen var hjernen bak og Mertesacker/Kos var hans makker. Kan ikke forstå hvorfor Mertesacker er førstevalget deres da han er treig og klønete til tider. Dog er han flink til å lese spillet og takk for det ellers hadde det vært virkelig ille. Jeg ser på Vermaelen som en mer komplett spiller og derfor for en viktigere spiller. Men det skal sies at jeg ikke studerer dem og derfor ikke vet hvem som faktisk fungerer best på papiret. Vermaelen er nok ikke hjernen. Drivkraften, styrken og aggressiviteten har han, men Mertesacker er hjernen og dirigenten. Leser spillet ufattelig bra og posisjonerer seg deretter. Er også veldig god til å organisere offsidefellene kontra Vermaelen og Koscielny som oftest kun virker å gamble på offside eller ikke og samtidig er suspekte på posisjoneringen sin. At Mertesacker har mangler i spillet sitt er helt klart (fart, mye bein og lite kropp og litt svak tross størrelsen), men allikevel er han en meget god midtstopper. Er også en god pasningsspiller som både Koscielny og Vermaelen og er også en forholdsvis stor trussel på dødball. Har vel hatt 3-4 forsøk reddet på strek denne sesongen og en megabom på åpent mål. Samtlige Arsenal supportere (og ikke Arsenal supportere) har ment at Arsenal har trengt en "stor" og en "liten" stopper. I Mertesacker og Vermaelen/Koscielny så har vi nettopp dette. Dog er det fortsatt tilfeller hvor Mertesacker blir avslørt på fart og det var derfor han ikke var mitt førstevalg akkurat, men han har ikke blitt særlig avslørt på dette allikevel grunnet posisjoneringen sin som nevnt tidligere. 1 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Men han er langt fra den bautaen han ble hauset opp til å være når han kom? Majoriteten av Arsenal fans ser faktisk på Mertesacker som førstevalg og Koscielny/Vermaelen som en av makkerene hans. Grunnen er roen han har og måten han dirigerer de andre på. Heldigvis har Koscielny og Vermaelen partnerskapet tatt seg opp litt, men kontra Mertesacker så er det veldig mye sjansespill der fremfor taktikk. Det der er bare rør. Alle, inkludert Arsenal supportere, anser Vermalen som sjefen det bygges rundt. Mertesacker har vært en gedigen bøtte med bæsj. Koscielny har jeg alltid hatt sansen for, men han er som Evans, det bor en tabbelur i fyren. Vermalen - Merstesacker/Kman. Takk for praten. Åja. Helt klart. Det er vel bare jeg som har fått inntrykk av dette som er en Arsenal supporter som faktisk er innom 4 forskjellige forumer som omhandler Arsenal? Vermaelen har fått MYE kritikk denne sesongen og på et tidspunkt så mente mange han var vårt svakeste ledd i forsvaret. En mega fan av Vermaelen selv, men mye av kritikken har vært berettighet og som Touré og Koscielny så er han tidvis en hodeløs kylling som løper rundt der. Dermed anser de fleste av oss som faktisk følger med på Arsenal at Mertesacker er den viktigste brikken i forsvaret og at han dermed er førstevalget. Og hvilke forum er nå dette om jeg tør spørre? For dette er bare tull. Vermaelen var et hett kepteinsemne første sesongen, var sårt savnet i fjor og har i år igjen vært veldig god, selv om Koscielny kanskje har vært bedre. Mertesacker hadde en skranglete første halvdel etter sesongen, tok seg opp den siste tiden før skaden, men er på ingen måte vår midtstopper #1. Verken i Wengers øyne eller i fansens. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Er jeg i Arsenal-tråden? Ser at Evans fikk (velfortjent) skryt av sjefen på dagens pressekonferanse! SAF hadde også noen herlige motsvar til Vieira! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ja, Arsenal er så desperate etter et trofe at de har kuppet tråden til det laget som har vunnet mest de siste årene 1 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Samtlige Arsenal supportere (og ikke Arsenal supportere) har ment at Arsenal har trengt en "stor" og en "liten" stopper. Jeg skal ikke lage en stor krangel, men jeg har ikke ment det. Med det sagt mener jeg at Mertesacker fort kom seg opp på akseptabelt nivå, men med Vermaelen tilbake i midtforsvaret er jeg ikke tvil om hvem som er klubbens beste midtstopper. Endret 23. mars 2012 av Atald Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Tja, vis jeg forstår Stefan rett så mener han ikke nødvendigvis at Mertesacker er bedre enn verken Vermaelen eller Kos, noe han ikke er, men at han kan passe bedre inn i midtforsvaret sammen med en av de istedenfor Verm og Kos sammen. Noe jeg forsåvidt er enig i, selv om det har gått bedre i det siste mangler vi litt ro der bak når begge spiller. Kos har klart rollen som sweeper stopperen ganske bra i det siste, men jeg mener Mertesacker er mye bedre der enn både Vermaelen og Kos er for øyeblikket. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Har jeg havnet i feil tråd? Jeg ser Champions of England i emne, men ser bare Arsenal-stuff? Hmm.... 4 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Prøvde meg med en spydighet tilbake, men fikk ikke dreis på den Du vinner. Endret 23. mars 2012 av Hegland Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Haha, man må virkelig kjenne sin besøkelsestid med slike vitser. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Enda et Norwood-mål, dette liker vi Endret 24. mars 2012 av The Red Knight Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Sykt mål av Crouch. Stoke leder 1-0 over City :-) 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Om vi vinner serien så syns jeg vi skal la Crouch være med på lagbildet! 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Han får isåfall stå øverst og bakerst, så slipper vi å se det stygge trynet hans. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå