Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Liverpool-fansen fantaserer om å komme opp i 19 seriegull allerede neste år - dem er alltid Anyone but United. Chelsea har samme historie som City, og ser vel på klubben som sin "trainee" eller noe.

Spursfolket jeg kjenner er fortsatt bitter på grunn av Sheringham og Berbatov. Når vi i tillegg ønsker å returnere Berba i en byttehandel mot Mordric, koker det hos dem.

Arsenal-fansen i min omgangskrets er litt på vippen. Om City henter Van Persie også, så er de nok omvendt til neste år! :)

De 2 jeg kjenner som holder med Leeds ønsker oss alt vondt.

Forskjellen fra tidligere år er vel at jeg har et par Arsenal-fans som ikke helt klarer å rette alt sitt hat mot United denne gang.

Edit:

Skrivefeil.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Home:

Berbatov made the 6th highest number of tackles with 68. In terms of successful tackles though Rooney is low down the list in the squad, winning only 34.7% of his tackles. Even worse was Chicharito though, winning only 20% of his tackles (5). Berbatov, Owen and Macheda all won at least 50% of their tackles. Rooney attempted 4.8 tackles per game with Berbatov just edging him with 4.9. Chicharito tended to play on the last man and therefore wasn’t as involved as other strikers; this is represented by the fact he made 2.5 tackles per game

Berbatov made the most interceptions (6) and clearances (7)

Away:

Surprisingly it’s Berbatov who attempted more tackles than any other striker – 90. In the entire squad, only Nani and Vidic attempted more than him. Quite impressively, Berbatov won 50% of all his tackles!

Tilleggs-fact: Direct influences aside, goals were scored most frequently when Berbatov was on the pitch – one every 28.1 minutes. The slowest rate of goals scored was surprisingly when Chicharito played, with one every 48.5 minutes. Overall, Berbatov was the only striker who can boast that a goal was scored every time he played.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke ork til å starte dette, men vil allikevel. For å følge opp den gode diskusjonen på foregående side angående Berbatov og vårt spill, så er det en annen ting jeg har tenkt på. Forøvrig, Jørgen. Du skriver utrolig godt. Reflekterer og synser om ting bedre enn de aller aller fleste her. Du fikk meg over på "din side" selv om jeg ikke var helt enig fra starten av. Samme gjelder Hyrlen. Bare en liten pluss.

Temaet jeg tenkte på er: Jonny Evans. I fraværet av Vidic, som alle forutså kom til å bli fatalt og destruerende for hele sesongen vår, har Evans stått frem som en av våre aller beste spillere i år. Der Smalling og Jones har fått (velfortjent) skryt og ros for stopperspillet sitt, har Evans blitt noget oversett. Han leverte som alle vet en knallsesong i debuten sin, deretter en stinker, hvor han i tillegg ble hakkekylling sammen med Carrick og Berba. Hakkekyllingen vil få mer pepper enn fortjent, og når Jonny faktisk gjorde seg fortjent til kritikk, så ble det i overkant mye. "Alle" var jo sikre på at det var lost case å satse på nord-Iren, og at ham bare tok opp plass for andre spillere. Allikevel. Denne sesongen har han virkelig tatt seg opp.

Vi har sett mye positivt i media, blogger etc. om Jones. Mye om Smalling. Veldig mye om Carrick, og nevnte spillere har i mine øyne virkelig fortjent rosen og, men Evans blir av en eller annen grunn litt oversett. Når han putta mot Wolves på søndagen, så tenkte jeg at jeg (eller noen andre?) skulle få ut fingern på dette. Jeg har ingen statistikk, jeg har ingen gode artikler, jeg har ingen spesielle ting jeg vil peke på, jeg har heller ikke ork til å skrive noe langt om progresjonen eller formen hans, jeg vil bare dra i gang en lignende debatt vi hadde gående. Virkelig en av våre beste i år sammen med Carrick og Valencia.

For å dra en sammenligning kan et sitat fra en post fra Arsenal-delen av forumet her dras opp. Koschielny - Ligaens mest undervurderte spiller/stopper (husker ikke). Jeg har sett mye av Koschielny og situasjonen med fraværet av Vermalen er til en viss grad sammenlignbar med vår angående Vidic. Allikevel står jeg på at Evans' prestasjoner er hestehoder over Kos' denne sesongen. Skader, situasjon etc tatt i betrakning. Garantert noen som er enige/uenige. Gleder meg til å høre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Takk, niko. Det varmer.

Jeg er enig når det kommer til Evans. Han har hatt en god sesong. Usikker på hvor jeg ville rangert han blant årets spillere, men han er definitivt i toppen hos meg òg. Jeg rangerer prestasjonene hans over Koscielny sine, men er rimelig sikker på at det er flere Arsenal-supportere her på forumet som er uenige der. Jeg har ikke lyst til å kvele Evans-diskusjonen før den har begynt, men tillater meg allikevel å stille et spørsmål til deg/alle. Hva synes du om Rooney i år? I forhold til tidligere sesonger føler jeg at det har vært lite skrevet rundt Rooney, til tross for at han ligger an til å gjøre en av sine beste sesonger som målscorer.

Lenke til kommentar

En liten artikkel som omhandler Evans.

Of course Johnny Evans will ‘do a job’ against the Wolves, Wigans and Aston Villa’s of this world – but against a Barcelona, Real Madrid or Bayern Munich – no chance. It will simply be a step to far for the man from Northern Ireland.

Ganske enig egentlig, Evans er god, men ikke SÅ god. Han kan bli en finfin backup, men han er ikke såpass god at han burde spille fast på et lag som Man Utd. Men, hvem vet, neste sesong kan det hende jeg biter de ordene i meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig. Hva holder han tilbake? Hva er forskjellen fra han og Rio, som ble omtalt som verdens beste stopper på sitt beste? I mine øyne, ikke mye annet enn merittliste og det dårlige ryktet Evans har etter

han var en lost case. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at han er på samme nivå som Ferdinand var på sitt aller beste, men hvordan skal man overbevise noen om det ikke går ann etter sin første (nærmest) fulle sesong med stødige prestasjoner uke inn og uke ut?

Setningen "han er ikke såpass god at han burde spille fast på et lag som Man Utd. Men, hvem vet, neste sesong kan det hende jeg biter de ordene i meg." faller jo på sin egen urimelighet. Han har spilt fast i år. Har han ikke vært god nok? Jo.

Lenke til kommentar

Evans, Koscielny og Skrtel. Tre stoppere som alle har blitt stemplet som utter wank av sine egne supportere, men som virkelig har overbevist fansen denne sesongen. Ingen snakker lenger om at man må finne en makker til Agger i Liverpool lenger (og jeg var blant de som ropte høyest om det i sommer!) - vi har Agger + Skrtel, med Carra som rutinert backup og Coates som ung backup. Kanskje får vi skikk på Wilson også til neste sesong, og Kelly får vel samme karrierevei som Carra (som også startet som høyreback). Lett å dra paralleller til Man Utds stoppere her. Vidic, Rio, Jones, Smalling. En verdensklassestopper, en rutinert snart-over-the-top, et talent og en som ikke gjør seg bort like ofte som tidligere, men viser mer og mer rutine og ro i spillet sitt.

(I Arsenal er det en litt annen historie, det er vel rimelig panikk når Vermaelen/Koscielny er ute?)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Mertesacker er jeg egentlig ganske så fornøyd med, og har troa på at han blir enda bedre neste år med tanke på tilpassningsperioden. Kos har jeg alltid stått bak, kanskje fordi jeg enda husker debutten hans på Anfield og hvordan han dominerte i den kampen og hvordan han kledde av Torres. (Når en ser tilbake så er kanskje ikke den siste der så imponerende) og kampene hans mot Barca.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...