Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slik jeg ser det to måter å slå slike lag på.

 

1. Kjemp like hardt som de

2. Spill de ut

 

Punkt 1 kunne vi nok klart med litt andre spillertyper, f.eks med Fletcher og en Park i god form. Punkt 2 klarte vi for 3-4 år siden, men dessverre ikke nå lenger. Synd at det har kommet til det, men mangler vitterlig ikke mer enn et par ballsikre spillere på midten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge deg.

 

Det er vel også flere "nøytrale" grunner som bygge opp under hvorfor CL er viktigere enn PL, penger og prestisje er ihvertfall to vil jeg tørre å påstå.

 

Så klart er det ingenting man får gjort med noens personale preferanser, men jeg våger å tro at klubber ser på det å vinne CL som en større gevinst enn f.eks BPL, grunnet statusen man får som Europa's beste klubb, iallefall hvis man klarer å hevde seg i sluttspillet flere år på rad, som jo også gjør at man blir mer attraktiv for større fotball-navn.

 

Uansett uheldig (og kanskje litt udyktighet) at dere røk ut i dag, men om det er noen trøst virker det som om Manchester-lagene er innbitt på å følge hverandre helt til dørstokken i år, selv om Manchester City hadde et (virket det som iallefall, siden jeg kun fikk skåringene på mobilen) godt comeback på tampen av kampen.

Lenke til kommentar

SAF har vel så vidt eg erindret uttalt ganske klart at PL er viktigst, men at når man har vunnet PL så mange ganger som han har, så blir det jo litt spennende med CL :)

 

PL setter eg høyere, men man skal allikevel ikke undergrave viktigheten av å prestere i Europa. Da CL.

 

EL er pynteturnering for de som ikke nådde helt opp. Som United...

Lenke til kommentar

Hvordan er det et generasjonskifte? Giggs og Scholes spiller som aldri før, Rio er også strålende. Det eneste som har forsvunnet ut døra er backup og daukjøtt samt VDS. Kan ikke bruke det som unnskyldning for elendige resultater i Europa.

 

Skal vi rope på kjøp er det backer vi trenger først og fremst, vi har ikke en som holder mål foruten Jones. Noe jeg ser på som waste of talent å matche han der. Dernest er det midtbanen som må gjøres noe med, Anderson og Park ut, inn med nytt og flott. Kan si mye pent om Park, men teller på årene og uansett hvordan man snur og vender på det; aldri mer enn en backup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stort sett enig, Hyrlen. Problemet er bare at SAF aldri ser ut til å miste tilliten til vår dessidert dårligste faste spiller, nemlig Evra. Hvis vi kunne kvittet oss med han og fått inn en kvalitetsback som Baines, ville det alene løftet oss betraktelig. Rafael og Fabio bør få litt mer tid på seg, de kan fortsatt bli veldig gode, spesielt Rafael.

 

Jeg er også enig i at vi trenger en midtbanespiller. Vi mangler en kreativ stjerne sentralt på banen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Har vi en tropp som vi med god samvittighet kan si at SKAL kjempe øverst i PL?

 

Føler ikke helt det. Det handler ikke om hvem som har forsvunnet ut og inn.

Vi er avhengige av Scholes og Giggs.

Vi har nettopp byttet keeper fra en av verdens beste og mest erfarne til noe annet...

Vi har et forsvar som er aldrende eller veldig ungt. Uten Vidic som jo tross alt er bitte litt god. De unge gjør tidvis en god jobb, men se på Bilbao trille ball. Det er mangel på både erfaring og egenskaper. Ferdinand er nok en aldrende mann vi nesten er avhengige av.

 

Midten må det gjøres noe med.

 

Føler dette godt kan kalles et generasjonsskifte, da vi strengt tatt har mange "løse kanoner" vi ikke er helt sikre på hvordan vil takle de neste årene. Mange "aldrende talenter" om du forstår min dårlige forklaring.

 

Det at United leder PL mot et City som omtrent bare består av stjerner er egentlig utrolig imponerende.

 

Eg skylder egentlig ikke på noen ting, men tror at disse yngre kreftene i laget, sammen med to-tre gode kjøp i sommer, kommer til å bli rammen i et United lag som nok en gang kommer til å dominere både i PL og i Europa igjen. Det laget vi har pr. dags dato er ikke godt nok til å dominere noe som helst ute på kontinentet.

 

Backer er eg helt enig i. Evra skulle eg gjerne sett fikk litt konkurranse. Han er kaptein med klippekort på laget. Og det fortjener han overhodet ikke slik han spiller for tiden.

Lenke til kommentar

For tiden har vel Evra ikke vært så ille. Dog merker jeg meg at det første målet til Bilbao i går minner meg veldig om målet til Kuyt i FA-cupen. Felles? Lang ball bak forsvarslinja på venstresiden hvor det manglet en back. Hvor vår kjære negrito var aner jeg ikke. Noe urettferdig å legge Bilbao-målet på Evra sin kappe da Rio var overraskende passiv, men er man venstreback er det nettopp venstresiden man har som ansvar å forsvare.

 

Ellers enig med Hyrlen. United har ikke hatt en rendyrket høyreback siden Neville. Men jeg vil ikke legge skylden på forsvaret for Europa-fadesen. Hadde vi hatt en mer løpssterk og ballsikker midtbane hadde aldri Bilbao fått holde på som de gjorde.

Lenke til kommentar

Svak stall? Stallen er da veldig, veldig sterk sett i forhold til andre lag i ligaen. I Europa er den for svak. Men jeg mener SAF undervurderte gruppen vi var i kraftig.

 

To gode keepere.

Flust av forsvarsspillere med kvalitet.

Litt tynt på midtbanen, men der burde/skal det forsterkes til sommeren

Greit dekt på kantene og i angrep har vi flere alternativ. Selv om vi kanskje til tider kan være avhengige av Rooney.

 

Første-elleveren er ikke god nok slik den er i dag.

 

Ut med Evra, og tapet av Vidic er merkbart selvfølgelig, samme med Fletcher. Vi burde rendyrke en av spillerne på høyreback, men denne sesongen har det vært umulig mtp skader. Rafael og Fabio er som et par kjeks og Smalling og Jones burde rendyrkes i en annen rolle. Kjøp?

Lenke til kommentar

Flust av forsvarsspillere? Har du i det hele tatt sett på konstellasjonene våre?

 

Vi sliter som faen i forsvaret. Vi har vel hatt noe slikt som 22 forskjellige konstellasjoner hittil i år. Der vi ikke har brukt samme backfirer mer enn fem kamper totalt. Dette er absurd, og nesten uverdig, og ikke rart vi mildt sagt er til tider fraværende defensivt. Legg til at vi byttet keeper nærmest annenhver uke helt til Lindegaard ble skadet så skjønner man fort at det mangler kontinuitet/stabilitet der bak.

 

Og flust? Forklar meg da hvorfor Valencia ved fem anledninger har spilt høyreback, samt at Carrick har spilt midtstopper noen kamper. Dette er spillere som kan bidra i mye større grad andre steder på banen. Kanskje vi har flust med spillere, men vi har iallefall ikke flust med spillere tilgjengelig til hver kamp. Enten har vi en gjeng med krøplinger, eller så suger det medisinske teamet vårt.

 

Rydd opp! :scared:

Lenke til kommentar

Venstrebacken er eneste krise for min del. Har troa på at midtforsvaret og høyrebacken har råmaterialet som skal til for å holde i minst tre-fire sesonger. Det er bare et spørsmål om å finne ut hvem av ungguttene som skal spille hvor.

 

Evra, derimot, er fullstendig hårreisende og har vært det lenge. Han har heller ingen annen enn kjeksen Fabio til å utfordre han og Fabio virker for meg å være bedre på høyreback uansett. Om Evra pakker sekken i sommer eller mister sin faste plass til en nysignering blir jeg ikke videre skuffet. Han har vært uromomentet i forsvaret i to-tre sesonger nå. Det sier sitt at den mest suspekte spilleren i en forsvarsfirer som alltid rulleres og fikles med er den som omtrent spiller på samme plass i kamp etter kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...