Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake fra en fantastisk tur, kunne vel ikke valgt en bedre kamp i år. Fy faen for et rabalder det var, og stemningen var helt rå til tider, selv om Liverpoolfansen ikke bidro stort. Det var rett og slett skuffende det som kom fra hjørnet deres, hadde håpet på mer fra den kanten når man tenker på oppbyggningen til denne kampen.

Uansett, strålende kamp, strålende etterspill. Suarez og "King Kenny" på knærne, et helt England som fordømmer dem. Kan vel ikke si annet enn at enn slik seier knapt kan smake bedre.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Dagens kuriositet:

Ryan Giggs har nå 899 kamper for klubben. For å sette det i perspektiv hadde legenden Paolo Maldini 902 for Milan.

Og ikke et eneste rødt kort for oss heller.

Hyll hyll. Tenkte at han måtte begynne å nerme seg snart. 900 kamper. 11 ligatitler. Fy flate for en fyr

Han har 12, men det vet du jo egentlig.

Det Giggs har gjort for Manchester United er uten sidestykke. Jeg er blant de som smiler fra øre til øre hver gang han skriver under på en ny kontrakt.

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett man skal være forsiktig før man legger all skyld på det medisinske apparatet. Det hadde vært interessant å se hvordan treningsprogrammet i pre-season og under sesongen så ut sammenlignet opp mot f.eks. City, Arsenal, Chelsea og Tottenham. Når det er sagt kan det hende vi driver rovdrift; spillere kommer ofte tilbake forholdsvis tidlig fra skadene.

Lenke til kommentar
Cleverley vs Ajax: Traff på 45 av 46 pasninger (97,8 %). Én nøkkelpasning og 100% treffprosent på den siste tredjedelen av (16/16).

Hadde gledet meg veldig til å se Cleverley i dag for å studere hans påvirkning på laget. Nå var det ikke en stor prestasjon av gutta som helhet, men jeg rakk å bli imponert over den godeste TC.

1. Hvilke posisjoner ville han oppta i banen og hvilke valg ville han ta med ball. Slenger med overblikk her.

2. Utførelse og kvalitet

3. Ponuds.

pkt 1: Det var tydelig at at Cleverley manglet endel på kampformen (tempoet) og at det nok vil ta noen kamper før selvtilliten er på samme nivå som før han ble skadd. Han var noe rusten (dvs usynlig) i sin Scholes rolle. Han la seg dybere i banen enn vanligvis og tok på seg rolle som ballfordeler, noe som ikke var særlig gunstig med Carrick som partner. Den biten funker nok bedre med Anderson som makker. Valgene han tok derimot var sjeldent eller aldri "gale" - selv om få var utslagsgivende/konstruktive for vårt offensive spill i siste tredjedel. Men alle (som jeg registrerte) var til rett mann iht bevegelse, det sier noe om fotballforståelse og overblikk i min bok. Merk at gutten til enhver tid alltid var rolig med ballen og orientert om hvor med -motspillere befant seg.

2. Ved minst fire anledninger så jeg Cleverley slå det jeg vil kalle vanskelige pasninger i press, samt to stikkere hvor det burde vært utført bedre arbeid av mottaker i neste trekk. Han slo stort sett enkelt og greit, gav ikke bort ballen og vridde spillet når det var nødvendig - uten å overdrive det, slik Rooney og Scholes har for vane når de er onfire.

3. Mangel på pondus. Trenger mer kjennskap til egen fysikk og ferdigheter til å sno seg ut av trange situasjoner uten å ha noen å slå ball til. Jamfør Iniesta og Xavi som begge er dyktige til å bl.a skjerme ball.

Gutten har et enormt potensiale og dersom han tar de rette stegene kan han bli en world-beater av de sjeldne. Men han må bli "tøffere" og ha mer edge i spillet sitt, ikke alt handler om 100% pass stats. Litt mer trøkk og finesse med kula (forsere spillere feks) så er vi der. Det kommer dog, med både selvtillit å spilletid. Jeg frykter at han har litt av den samme mentale kapasiteten som Carrick - en bedre makker enn han er fører - men gudameg, vi kan fåm mye morro ut av Clevez med åra som kommer

Og ps: niko, vi gir oss selv en klapp på skuldra for å ha identifisert talentet hans før resten av saueflokken herpå.

Endret av toppmeis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...