Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Advarsel! Det kan kome ein ny vegg.

 

Det er ein ting eg er litt bekymra over, som ser ut til å ha vorte ein trend i klubben den siste tida. Finner sjølvsagt ikkje igjen blogginnlegget frå tidlegare i dag, men det var ein av dei meir aktive bloggane om United som skreiv ein artikkel om at vi har opptil fleire unge spelarar i troppen som det no kan sjå ut til at vi har problemer med å få signert nye kontrakter med. Nemnt var bl.a Pogba, Morrison, Zeki Fryers, samt ein eller to spelarar til.

 

For min del skulle ein tru at å vere i ein klubb som United, der ein har svært gode utviklingsmogelegheiter og vil få sjansar på førstelaget om du jobbar hardt nok og sjølvsagt er god nok, (Fryers har fått nokre sjansar denne sesongen, og Pogba fekk endeleg PL-debut mot Stoke).

 

Spørsmålet er då kva som gjer at desse spelarane plutselig skal vere så vanskelige å ha med å gjere når det gjelder å få dei til å signere nye kontrakter. Er det eit reint økonomisk spørsmål? For i såfall ser eg ikkje at dei vil kunne få så utruleg mykje betre avtalar andre stadar, i det minste ikkje hjå så veldig mange klubbar. Det er rett og slett ikkje naturleg å ville betale store summar i løn til spelarar som aldri har bevist noko særleg på PL-nivå.

 

Det kan sjølvsagt hende at spelarane (gjerne i samarbeid med agentar) gjer sitt for å freiste å presse opp løna si mest mogeleg, noko som forsåvidt kan vere forståeleg og som er jobben til agentar, men eg likar ikkje signala dette sender ut. Det ser plutselig ut som at klubben ikkje er så attraktiv for dei yngre spelarane og at vi må pøse ut store summar for å halde spelarar som så vidt har debutert for førstelaget i troppen.

 

Presterer du på eit høgt nok nivå, så bør du sjølvsagt få betingelsar som svarar til prestasjonane, men ein bør i det minste ha noko å vise til anna enn eit og anna innhopp i ligacup og allereie avgjorte PL-kampar. Det kan hende at mine forestillingar om lojalitet til ein klubb som har lagt mykje pengar i utviklinga av spelarane er litt forelda, men så ville eg omtrent tilbudt meg å spele gratis om United var ute etter meg. Eg skulle gjerne sett at vi slapp tull rundt kontrakter rundt dei unge spelarane våre, for det er ikkje der fokus bør ligge. Fokus skal og bør ligge rundt å utvikle seg til å verte best mogeleg, sånn at ein faktisk fortener å få lønningar som ligg nærare det øvre skiktet i klubben. Når ein spelar og trenar hjå ein av dei største klubbane i England og Europa, med kvalitet rundt seg både i spelargruppa og blant trenarane, så burde ikkje økonomien vere første prioritet, sjølv om at eg forstår at dei ynskjer noko for arbeidet som blir lagt ned.

 

Andre som har tankar rundt dette?

Lenke til kommentar

6 februar, på denne dag fant Múnchen-ulykken sted i 1958. 23 stykker døde? Konklusjon: i don't give a fuck. 32 år før jeg ble født, mennesker jeg ikke hadde noe forhold til døde, 50 000 mennesker dør hver dag, shit happens, life's a bitch osv.

 

Nesten like ynkelig som å se Pool-supportere sutre over Hillsborough eller hva faen de kaller det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

6 februar, på denne dag fant Múnchen-ulykken sted i 1958. 23 stykker døde? Konklusjon: i don't give a fuck. 32 år før jeg ble født, mennesker jeg ikke hadde noe forhold til døde, 50 000 mennesker dør hver dag, shit happens, life's a bitch osv.

 

Nesten like ynkelig som å se Pool-supportere sutre over Hillsborough eller hva faen de kaller det.

Ta det litt piano a' påsan. Enig i essensen av det du skriver, det er cringeworthy med utenforstående som tar dette som en personlig tragedie, men det er tross alt hendelser som har farget klubbene og som har i stor grad formet kulturen vi ser i dag. United mistet mange E-cuper bla, om du velger å se det kyniske i hendelsen. Setter pris på respekten fra LFC'ern ovenfor her jeg, jeg tar det som en positiv gjenbør på vår oppførsel ved Hillsborough markeringer. Syntes det handler vel så mye om det egentlig, gjensidig respekt. Jeg syntes også det er blodharry med norske LFC fans som tenner stearinlys og sipper over Hillsborough, men det får være dems sak. For meg handler det mer om å markere at menneskeliv og tragedier betyr mer enn rivaleri i fotball. Har forøvrig gjentatte ganger skrevet krigstyper om offerrollen og hykleriet til LFC (jamfør Heysel) så er defo ikke redd for å tråkke folk på beina, men det er en helt annen diskusjon. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes man aldri skal glemme sin historie. Man skal minnes at det er ting som er viktigere enn fotball. Samtidig så påvirker sånne ulykker forholdene i rundt seg. Det blir et samlingspungt for fansen og klubben. Det er flott av Liverpool supporteren å vise sin respekt på denne dagen og jeg synes vi alle burde gjøre det, samme hvilken klubb vi tilhører

 

Klubber er definert av historien som så mange ting her i verden. Og vi er formet av hendelsene 6 februar 58. På samme måte som storhetsperioder, konkurser og andre viktige hendelser i historien

 

Hyll the Busby Babes og alle andre som døde i ulykken. Glem aldri det laget av ungdommer som spilte fotball på lik linje med voksne menn og hvordan de ble revet bort fra fotballbanen og fra livet

 

 

The Flowers Of Manchester

One cold and bitter Thursday in Munich, Germany,

Eight great football stalwarts conceded victory,

Eight men will never play again who met destruction there,

The flowers of English football, the flowers of Manchester

 

Matt Busby’s boys were flying, returning from Belgrade,

This great United family, all masters of their trade,

The pilot of the aircraft, the skipper Captain Thain,

Three times they tried to take off and twice turned back again.

 

The third time down the runaway disaster followed close,

There was slush upon that runaway and the aircraft never rose,

It ploughed into the marshy ground, it broke, it overturned.

And eight of the team were killed as the blazing wreckage burned.

 

Roger Byrne and Tommy Taylor who were capped for England’s side.

And Ireland’s Billy Whelan and England’s Geoff Bent died,

Mark Jones and Eddie Colman, and David Pegg also,

They all lost their lives as it ploughed on through the snow.

 

Big Duncan he went too, with an injury to his brain,

And Ireland’s brave Jack Blanchflower will never play again,

The great Matt Busby lay there, the father of his team

Three long months passed by before he saw his team again.

 

The trainer, coach and secretary, and a member of the crew,

Also eight sporting journalists who with United flew,

and one of them Big Swifty, who we will ne’er forget,

the finest English ‘keeper that ever graced the net.

 

Oh, England’s finest football team its record truly great,

its proud successes mocked by a cruel turn of fate.

Eight men will never play again, who met destruction there,

the flowers of English football, the flowers of Manchester

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest US idag og jeg må si at det gjør inntrykk å lese de personlige historiene til de spillerne som var igjen. Det sportslige tapet er trist, både for United som klubb og England som nasjon, men det tapet de andre spillerne og de pårørende opplevde er bare direkte tragisk. Er ikke ofte jeg får en klump i halsen, men når jeg leste om Roger Byrne og at han ikke engang levde lenge nok til å få vite at kona venta barn og at hunden hans døde av hjertesorg, nei, det virker bare utrolig meningsløst og tragisk.

 

Never forget!

Lenke til kommentar

Daily Mirror om buinga til Chelsea:

- Faktum er nemlig dette: Ferdinand ble hetset mot Chelsea rett og slett fordi han er boren til Anton Ferdinand, det mulige offeret for rasisme fra Chelseas John Terry. Rio Ferdinand ble buet på selv om broren hans ikke en gang selv var den som klaget så det endte med en sak mot John Terry. Han ble buet på fordi han hadde snakket på tv om emnet. Selv om han snakket veloverveid og grundig. Han ble buet på fordi han turte å gjøre enda et forsøk på å motarbeide de rasistiske holdningene som finnes i dette landet.

 

- Det er altså nok å være broren til noen som er i sentrum i en rasistisk sak for at man selv skal bli hetset. John Terry kjemper for å renvaske navnet sitt, men etter oppførsel som den i går (søndag) så får engelsk fotball en tøff kamp for å klare det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...