Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sittet og fundert på én ting. Du skal velge Uniteds to beste spillere, du får ikke lov til å velge Vidic. Jeg vil tro at 99% ville valgt Rooney og Nani. Greit, toppnivået deres er verdensklasse og de kan utrette det mest utrolige. Men hvor ofte presterer disse spillerene egentlig? 1/3 av sesongen eller noe sånt? Spesielt Rooney.

 

Skal toppnivå avgjøre hvem som er klubbens beste spiller? Hvem er egentlig klubbens beste spiller?

 

(Utenom Vidic)

 

(Og ja, innlegget er for å synliggjøre vår ekstremt middelmådige tropp)

 

Sånn som det er per dags dato, Evra og Carick

Lenke til kommentar

Evra whattafakk? Var et ran mot Valencia at han fikk MotM mot Arsenal, men jeg syns allikevel det var svært hyggelig av den simple grunn at dette er den eneste kampen han har spilt opp mot toppnivåat sitt, sammen med Wigan-matchen. I hele år.

 

Personlig mener jeg Rooney er vår beste spiller. Form is temporary, class is permanent. Ikke at jeg vil si at Rooney er i dårlig form nå, han bølger som de fleste andre. Han har levert på toppnivå i hundre år nå. Vår beste formspiller om dagen, og i mine øyne sesongens beste/viktigste spiller er Carrick. Etter det på formspiller-lista er det utvilsomt Valencia i mine øyne.

Lenke til kommentar

Evra whattafakk? Var et ran mot Valencia at han fikk MotM mot Arsenal, men jeg syns allikevel det var svært hyggelig av den simple grunn at dette er den eneste kampen han har spilt opp mot toppnivåat sitt, sammen med Wigan-matchen. I hele år.

 

Personlig mener jeg Rooney er vår beste spiller. Form is temporary, class is permanent. Ikke at jeg vil si at Rooney er i dårlig form nå, han bølger som de fleste andre. Han har levert på toppnivå i hundre år nå. Vår beste formspiller om dagen, og i mine øyne sesongens beste/viktigste spiller er Carrick. Etter det på formspiller-lista er det utvilsomt Valencia i mine øyne.

 

Når denne sesongen nok blir regnet som svak av Rooney, sier det bare litt om hvor enormt han har prestert i de foregående årene. Likevel, Rooney har hatt noen skikkelige stinkers i år, og hadde vi hatt bedre spisser på benken ville han blitt plassert der. Min teori er at han har for mange arbeidsoppgaver, la han spille spiss, blir alt for ofte hengende langt bak på kontringer og i kombinasjonspillet vårt. Det er offensivt jeg vil se han brukt, defensivt får han ta tak når det trengs på tampen av kamper. Om vi skal måtte ofre Rooney for å fylle opp for gammelgutta sin manglende løpskapasitet på midten blir jeg forbanna.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Der er vi enige. Det er i mine øyne en liten skam at vi bruker, i mine øyne, en av verdens mest komplette spisser, i en midtbanerolle fordi manageren nekter å hente inn andre enn utrente pensjonister (sorry, Scholes :love: ). Rooney har dog bevist at han (sammen med Carrick) har klubbens beste overblikk og pasningsfot, så det har kanskje ikke vært helt uten grunn. Hvor vil jeg med dette? Aner ikke. Mener uansett at Rooney er vår beste spiller.

Lenke til kommentar

For en diskusjons teknikk du benytter Jotun. Det å gå på personer fremfor diskusjoner. Kudos.

Nei kjære lille. Eg kritiserer din måte å diskutere på, sier ingenting om din person.

 

Forøvrig gjør jo du akkurat det samme selv i dette innlegget, så ser ikke helt hva eg da gjør galt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når guttene er ferdig med å diskutere hvem som diskuterer rett - så kan vi andre sparke ball igjen.

 

Rasisme straffes visst med 8 kamper minimum. Chelsea har allerede gjort seg klar til Terry sin ban på 8 kamper.

 

Når det kommer til Uniteds beste spiller, så vil jeg plassere Rooney der, sammen med Vidic. Som en annen sa; "Form is temporary, class is permanent".

 

Nani er god, men faen så dårlig han er på cornere. Han har vel tatt cornere for oss siden 2009, og jeg kan ikke huske vi har scoret på en corner fra mannen.

Lenke til kommentar

Rooney med klar margin. Tror de fleste er misfornøyd pga sine enorme forventninger til han. Bare jobben han gjør som førsteforsvarer er veldig viktig.

 

Går for Carrick på andre. Veldig stabil og trygg spiller som balangserer midtbanen. Gjort det også bra når han måtte steppe inn som stopper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Truer med å flytte på Balotelli

 

Raiola er for øvrig agenten til Zlatan Ibrahimovic også, og er ikke ukjent med kontroverser. Tidligere har han blant annet anbefalt Barcelona-trener Pep Guardiola et opphold på mentalsykehus og uttalt at Johan Cruyff er i ferd med å bli senil.

 

Han sparer altså ikke på kruttet nå heller, og selv om Manchester City som klubb ikke har gjort noe galt, advarer Raiola om at Balotelli kan forsvinne.

 

- Jeg er bekymret, for når engelske spillere er involvert i noen alvorlige episoder, får det ingen konsekvenser. Men nå utlendinger er innblandet, som Balotelli og Kompany, får de tøffere behandling.

 

- Hvis jeg oppdager at det er er noe rart som foregår mot Balotelli, er det min plikt å beskytte ham og få ham vekk. I dette tilfellet vil jeg snakke med City, spørre om Balotellis prislapp og lete etter det beste tilgjengelige alternativet. Det er bare seks eller sju klubber han kan spille for, sier Raiola.

 

Åneeeei... :shrug:

Lenke til kommentar

Rooney er det selvsagte valget for meg også, men akkurat pr nå føler eg Carrick bidrar på en mye bedre måte. Og nå begynner han virkelig å få fram toppformen igjen.

 

Håper å se Carrick i samme form som for et par sesonger siden.

 

Utenom disse to har eg fått veldig sansen for måten Welbeck fremtrer for tiden. Bare synd at han er så ung at de ikke har kommet til offside regelen på skolen enda :p

 

Valencia kommer man heller ikke utenom. Men der er det vitterlig sine begrensninger. Han kan kun nevnes i denne sammenheng fordi han veier opp for sine svakheter med en sinnsyk innsats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...