Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Vi har tidenes beste manager. Det er Glazers som er skyld i våre problemer. Hvem kunne vunnet like mye med et forbruk på linje med Uniteds de siste fem årene? Ingen. Ferguson er ikke problemet, han har gjort det som kunne vært et gigantisk problem til en fantastisk periode med mange pokaler. Med en medioker manager hadde vi ikke vunnet stort siden Glazers ankomst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uenig, tvert i mot. Ferguson er tidenes beste manager og som du sier, ingen kunne gjort det bedre med stallen vi har og har hatt. Men jeg må legge hans ord (og handlinger) til grunne for mine bedømmelser og jeg er svært uenig i hans kjøpspolitikk og jeg mener det er mulig å ta United enda et steg opp på rangstigen, da ved å spille mer underholdene angrepsfotball. Her kolliderer logikken for mange, da for dem er trofér den eneste pekepinn på suksess. Jeg mener det ikke er tilfellet. Hvem husker man best av vinnerene vest-tyskland fra 74 versus Nederland med Johan Cruyff og co? Det må være en mellomting. For meg er United blitt en altfor kynisk klubb og Ferguson bruker resultatene som argument for at "det ikke er noe problem" med stallen osv. Det er i strid med Uniteds kultur og det jeg vokste opp med. Det gjør med absolutt ingenting å tape, ikke vinne titler og få juling i blant så lenge vi byr på oss selv. At vi legger oss ned på 3-0 i dag og ikke kjører videre er lite annet en svært trist i mine øyne. Samtlige utenfor United betegner oss som realtivt kjedelig å se på (perioden etter city kampen er a-typisk for våre kamper, særlig borte, de siste årene.) Og nei, det kan ikke gjøres på noen annen måte med den stallen vi har og i så måte er Ferguson urørbar for kritikk. Men det er også han som er ansvarlig for den troppen som starter sesongen og at han ikke har gjort noe med midtbanen vitner om at han er mer enn fornøyd med å cruise videre i samme stil uten å ha progresjon i det offensive spillet. Det beste som har skjedd med fotballen er Barcelona, de har nå satt en standar som har åpnet øynene til enhver fotballsupporter av andre lag. Nei, jeg mener ikke at vi skal bli som spanjolene, men at en toppklubb som United skal ha spillere med tekniske ferdigheter og et offensivt spill som overgår feks Newcastle med deres budsjett, ja det forlanger jeg.

Selvsagt vil mange være uenig med meg, men jeg mener endel av dagens Utd spillere ikke har noe som helst på dette nivået å gjøre. Det er gode fotballspillere, men altforr mange er middelmådige og når man kun kjøper fra klubber som Villa, Wigan, Blackburn osv så faller selvsagt kvaliteten i laget på sikt.

I mine øyne fremstår vi litt som en storhet på vei ned fra tronen ala Juve post 90tallet. Fotballen vi vant ligaen med i fjor (hvor det i realiteten ikke var særlig motstand, la oss være ærlig) betydde mindre for meg enn samtlige før den, selv om det var nr 19, rett å slett fordi sesongen - med visse unntak - ikke bød på noe særlig mer enn de minuttene vi fikk se laget løfte trofeet. Det er ting som Rooney brassesparket osv man sitter igjen med, ikke et "tall." Vi spilte i store perioder av sesongen defensivt og at vi tapte mot Barca var som seg hør og bør, helt fortjent og dessverre en seier for fotballen. Derfor tok jeg det heller ikke så tungt som jeg ville gjort tidligere, da hadde jeg vært utrøstbar i ukesvis. Det virker som Sir Alex desperat forsøker å finne den neste Ronaldo (jamfør Obertan type kjøp) som etterhvert ble en katalystor for vår suksess 06-09 perioden hvor klubben stod for en fantastisk fotball, men mens han leter og feiler så råtner laget på rot. 92-generasjonen som har vært der under nesten hele hans suksessrike regime er nå borte (ser bort i fra en 38 år gammel Ryan Giggs) og kjernen i laget mangler talentfulle 23-28åringer, mao det jeg kategoriserer som 1.lagsspillere. Jeg syntes i motsettning til Ferguson og andre at mixen i laget er dårlig, det for mange "for" unge og for mange "for" gamle. For få i Fletcher-åra, med både rutine og beina. Ja, Sir Alex har endret seg som en kamelon ettervis utviklingen fotball i alle år, men kan han gjøre det igjen? Nei er mitt svar. 70år og babler om talentene vi ikke har, men det som virkelig taler i mot er mangelen på en fotballfilosofi og et øye for hva folk vil se. "Erfaring" er en ingrediens som er forskjellen mellom to jevne lag i å vinne en feks EC finale, det er er ikke forskjellen på et "godt og dårlig" fotballag.Jeg syntes med hånda på hjerte, og det smerter meg å skrive det, men, jeg syntes oppriktigtalt at deler av dagens tropp ikke er ferdighetsmessig verdig å spille for en av verdens største fotballklubber. Real Madrid, Barcelona og Milan er lagene vi liker å sammenligne oss med - men de ville aldri tillatt en dynge som Darron Gibbson rikelig med spilletid, ei heller sende utpå en midtbane (den som styrer og dominerer en fotballkamp) bestående av Rafael-Park den ene uka og Giggs(38)-Carrick den andre. Sorry, men resultater er ikke alt i fotball. Ingenting her i verden foruten familiære høydepunkter gjør meg mer stolt enn å se United styre fotballkamper og være en force folk snakker om. Jeg aksepterer som kjent gladelig at vi er i en byggeprosses, men når jeg ser hva manageren har hentet inn og uttalt de siste åra så tenker jeg mitt.

Mistorstå meg rett, jeg mener det ikke finnes en bedre leder enn Ferguson og det han har gjort for klubben gjør ham til en gudfar i våre korridorer. Han hersker rett å slett i United, rettmessig. Men jeg tror vi har kommet til det stadiet hvor det er på tide å "gå videre" og prøve noe nytt. Jeg dømmer om å se en "Van Basten" på topp som kan gjøre noe magisk som "gjør" sesongen for meg, ikke en Hernandez som knapt hadde fått spille for andre klubber i ligaen. Ingen kan være gode hele tiden og noen ganger må man ta et steg tilbake for å komme frem her i livet, men for å få en sånn spiller så må vi også bruke penger innimellom. Ferguson snakker om talentene vi ikke har og det å finne en ukjent perle i feks Sør Amerika er ikke så lett som en plett, slike tar tid å forme og den tiden har man ikke i United. Se på Gabriel Batistuta, han var dynge i lang tid før han fikk det til å svinge i Bocca og senere Italia. Tiden har vært modene lenge for å fornye laget, men ingenting skjer, tiltross for at både tallene og Ferguson selv hevder at vi har penger. Å handle inn Jones og Ashley Young er rett å slett ikke godt nok.

Artig med litt innputt fra ikke-United supportere (nei, ikke fra Anfield troll heller) ala Lucky Luciano eller Giallo feks om hva de mener om United de siste åra, det er av utenforstående og nøytrale man får de ærlige svarene. Av de jeg snakker med på pub og i det virkelig liv så syntes jeg 98% av de jeg snakker med er misfornøyd med a) vår tilnærming til kamp, vi ligger for dypt i press b) midtbanen og c) mangel på en offensiv plan, bevegelse og kreative evner.

Alt er ikke bare dæven, faktisk har vi en fantastisk grunnmur å bygge på. Vi har mange sinnsykt gode fotballspillere, vi har en fantastisk stadia og en av de stolteste og mest ærverdige klubbhistoriene i fotballen. Det vi trenger er å erkjenne at alt ikke bare er bra og at det er langt opp til toppen. Slik ståa er nå er nå har vi aldri vært lengre unna Real Madrid og Barcelona feks enn hva vi er. Hadde vi møtt de spanske storhetene pr i dag ville vi blitt fillerista og grisebanka noe så grusomt. Tviler på at vi hadde hatt ball i mer enn 35% toppen.

Det er faktisk lov å "kreve" litt av Man Utd, den soleklart mest-tjenende klubben i verden. Vi mister nok de yngere generasjonene (som United på 90tallet sopte inn i blant annet meg, da hadde vi typer som Cantona, Becks og co) til feks Barcelona nå. Langsiktig er det døden å spille som vi gjør hva rekruttering angår, vi vinner jo absolutt ingen unge hjerter foruten det som går i arv. Hadde jeg vært 6-7 år og "funnet" meg en klubb ville jeg defo ikke blitt Man Utd supporter og det tror jeg gjelder for mange andre her inne, særlig blant dem som ser mye fotball. Jørgen feks, han tror jeg ville vært Italia/spania-gutt ;)

Endret av toppmeis
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som nostalgiker er det godt å se Scholes tilbake. Jeg tror at det er midler tilgjengelig til spillekjøp, og jeg tror SAF/klubben følger overgangsmarkedet og spillere vi er interessert i tett. Jeg er glad for at vi ser etter value i markedet. Sist jeg sjekket lå vi fortsatt godt an til å ta flere trofèer (inkludert PL), og vi har hatt viktige spillere ute med skade i lengre perioder. Det er mange ting jeg gjerne skulle sett (bla. kjøp av visse spillere), men hvis disse ikke er tilgjengelig til en fornuftig pris, så ser jeg ikke noe galt i at vi setter vår lit til at de spillerne vi har skal gjøre jobben. Januarsalget er som oftest bedre for kleskjøp enn spillerkjøp. Det blir interessant å se hvordan laget gjør det når Cleverley er tilbake igjen. Jeg har fortsatt tro på at vi står med trofè(er) på slutten av sesongen.

Edit:

Jeg ønsker fortsatt (store) endringer (slik som jeg gjorde før sesongen, og gjerne også nye spillere), og jeg synes definitivt at troppen ikke holder samme nivå som Real Madrid/Barcelona/City, men jeg mener at det er feil å handle nå i januar, hvis vi ikke kan få nok for pengene. I mine øyne spiller vi langt ifra god fotball. Vi ser ut til å mangle en klar offensiv plan, og er ofte avhengig av å være heldig i en eller annen situasjon. For meg handler fotball om å underholde. Historisk sett har det alltid vært et ønske. Spiller vi underholdende fotball nå? Det er sikkert noen som synes vi gjør det, men sett alt i alt, så synes jeg at vi jevnt over har spilt "kjedelig" fotball de tre siste sesongene. Vi mangler spillere med tekniske ferdigheter på det samme nivået som Barcelona og Real Madrid. Det skal sies at jeg var positiv etter sesongstarten vår. Anderson så ut til å blomstre i tospann med Cleverley, men etter sistnevntes skade har det vært for dårlig på midtbanen. Young begynte bra, bedre enn han var i Aston Villa, men han ser ut til å ha falt tilbake til det samme nivået. Jeg etterlyste før denne sesongen at jeg ønsket store utskiftninger. Det så vi ikke noe til. Jeg ønsker det samme etter denne sesongen. Vi har for mange "greie" fotballspillere i klubben, og de har sine styrker, men de kan ikke alle spille den fotballen vi så ut til å ønske og spille ved starten av denne sesongen. En god skuddfot eller tre lunger kan ikke gjøre opp for manglende ferdigheter med ball (pasninger og evnen til å passere en motspiller). Hvis vi skal opp på Barcelonas nivå må vi kvitte oss med dødkjøttet. Jeg tror fortsatt SAF er mannen for United, det betyr derimot ikke at jeg er enig i alle avgjørelser han tar.

Jeg hadde aldri blitt United-supporter om jeg så en United-kamp på TV i dag (og var 6-7 år). Det som gjorde at jeg forelsket meg i United først og fremst Giggs, deretter at vi spilte en fantastisk fotball. Jeg visste ikke noe annet enn det på den tiden. Premier League var dessuten det eneste tilgjengelige. I dag ser jeg at mange gutter på fotballbanen i barneskoleårene heier på Real Madrid eller Barcelona. Helt naturlig. Det er de som spiller den beste fotballen for tiden, og det er de som har de spillerne man ønsker å være som.

Edit 2:

Rykter sier at SAF peker på Pep som etterfølger. Om han tar med seg Messi, Iniesta og Xavi, så stiller jeg meg bak dette forslaget. I tillegg har vel Barca et par ungdomsslag som også består av fremtidige verdensstjerner. Antar Pep har litt innsikt i hvem som har størst potensiale av disse også.

Gud, nei. Noen som har lest Zlatan-boka her?

Ja, Guardiola virker som en fjott, hvis man utelukkende skal basere seg på hva Zlatan synes om han.

Endret av Jørgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun Zlatan bryr seg om Zlatan. Zlatan i helvete, for en tufs.

Jeg tror ikke det er noen med så dårlig hukommelse som fotballsupportere. I det ene øyeblikket elsker enkelte en spiller, uken etter forstår de ikke hvorfor han er på laget. Ferguson er en av tidenes beste trenere, om ikke den beste, han vet akkurat hva som trengs og han skaffer det.

Sir Alex Ferguson kan spillerkjøp!

Bare prøv å nevn Bebe og jeg viser mødrene deres hva det å gå i "bakrom" betyr!

post-172997-0-86474000-1326063687_thumb.jpg

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

På hvilken måte strider det jeg nå skriver mot det jeg har skrevet i lang tid? Hvordan finner du svigninger i min materie over tid da? Syntes ikke du bør ta deg friheter til å diskutere mitt "humør" og om du skal kommentere min post, så får du analysere innholdet og argumentere for og i mot, ikke slenge ut en tåpelig "bipolar" kommentar som retter fokus vekk fra sakens kjerne og grenser til et personangrep. Har ikke jeg rett til å bli glad og skryte når vi gjør en god kamp, eller har en god periode, selv om jeg på genrell basis har et mer negativt syn på fotballen vi har stått for de siste åra? Det er klart jeg ble fra meg av glede over sesonginnledningen, jeg ønsker jo tross alt det beste for klubben og blir lykkelig når vi spiller god fotball. Syntes det er vel så deprimerende med supportere som skyver alt av kritikk under teppet og spiser lykkepiller til frokost, lunsj, middag og kvelds. Vi er alle enig om at det ikke er fælt å være oss, vi gjør det meget skarpt og vinner tittler med jevne mellomrom. Men det må være lov å være kritisk når vi ikke bare spiller jevnt over trist fotball, men ryker mot B-laget til Crystal Palace i cupen, taper 1-6 hjemme for City, 3-2 hjemme for jumbolaget B'burn og påfølgende 3-0 mot Newcastle. Eller hva med exit i gruppespill mot Otetlul, Basel og Benfica. Dette er ikke bare arbeidsuhell, er du enig i det?

Jeg er forøvrig enig i at det ikke er noe poeng i å kjøpe stort nå i Januar, det må gjøres til sommeren. Men det må skje.

At noen mener jeg er unyansert og sneversynt kan jeg fint leve med, men det jeg opplever som nedlatende kommentarer om mitt humør setter jeg ikke pris på. Sånn FYI :)

Lenke til kommentar

Beklager at du tok deg nær av det. Det var på ingen måte ment som noen psykologisk observasjon, men heller som en liten karikatur av deg, Points og egentlig alle andre (til tross for at jeg ikke nevnte andre ved brukernavn). Du har etter min mening til tider har en tendens til å virke positiv til laget, for å så, når vi får en formdupp e.l. kommer med kritikk til de(t) samme du muligens roste en kort tid tilbake. Jeg ser at jeg bommet der, og tar selvfølgelig selvkritikk for det. Jeg setter stor pris på dine meninger, og er i aller høyeste grad enig med deg i store deler av kritikken du kommer med. Du er en av de brukerne jeg har aller størst respekt for her på forumet, og etter min mening, den i United-leiren som bidrar aller mest, og som jeg har lært mest av (ifht. United) og tent gnisten til å sette meg enda mer inn i historie/fotballøkonomi osv. Innlegget ble for øvrig skrevet samtidig som du skrev ditt, og ditt innlegg var derfor heller ikke tatt i betraktning når jeg skrev det originale innlegget (Se edit). Jeg er enig i at de dårlige resultatene ikke kan skrives ned som arbeidsuhell. Vi er ikke like gode som vi har vært tidligere, og vi har bare oss selv å takke for det. Som jeg skriver i editen min, så ønsker jeg forandringer. Hvis vi skal kjempe blant de aller beste klubbene er det nødvendig.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt hårsårt å reagere med et slikt svar, men ville skifte fokus vekk fra skribenten og over på innholdet. Sånn forøvrig hadde jeg neppe skrevet her lengre (dog mindre og mindre aktiv, forumet har mistet sin appell i mine øyne, til Lunatics og andres glede) hadde det ikke vært for blant andre dine bidrag. Jeg er smertelig klar over mine begrensninger som forumdebattant (særlig iht at jeg tenderer til å "hisse meg" opp når jeg blir møtt med kvass kritikk) og jeg har godt av å ta til meg din innsikt i ny og ne. Det er også en av grunnene til at jeg reposter endel av det jeg skriver andre plasser her, for litt feedback fra en knipe brukere hvis jeg oppriktig respekterer sine synspunker. Nå er det sjeldent noen svarer med noe annet en "tunge" lengre, det var derfor jeg ble litt irritert ovenfor da jeg ønsket litt mer enn en flåsete personlig karikatur. Det er vel ingentvil om at du og endel andre (av de jeg kategoriserer som faglig tunge) er endel mer nøkterne og nyanserte i deres analyser enn meg, men fra mitt ståsted så oppfattes også endel som noget "feigt". (ikke rettet mot deg Jørgen) Det er veldig lett å alltid være enig med Fergie og vise til resultater, men ikke se bak tallene. For meg er det litt som å si at Scholes var gudommelig i dag med sine 97% pass kvalitet, mens han i realiteten ikke bidro med noe særlig.

Jeg har forresten fått humørsvigning-kortet før så det er helt sikkert noe i det du skriver, selv om jeg ikke liker å innse det. Sanningen svir som de sier. Men jeg føler også at jeg har fått mye rett i endel av "svartmalingen" jeg har typet på disse sider tidligere, særlig om Uniteds midtbane som det ikke var mange som kritiserte før meg og jeg føler at mine kritikker derfor ikke er helt ubrettighetet da jeg i mine øyne ser en klar stringens i Uniteds sviktende offensive spill. At jeg har kritisert Ferguson såpass de siste to åra er med bismak, fordi jeg også ser saken fra deres ståsted. Hvordan kan man kritisere mannen som har gjort gull av gråstein og som vinner alt som er? Men jeg har gjort meg opp en mening om hva som jeg mener er best for klubben langsiktig (alle internettwarriors tror de vet best, sant?) og skriver derfor utifra hva jeg mener er den rette visjonen for klubben. Som jeg har skrevet tusen ganger, jeg ønsker ikke at Ferguson skal få sparken (hehe) eller slutte på dagen, men jeg hadde ikke vært i mot å få inn en offensiv visjonær som tør å bruke litt mer penger inn portene på Old Trafford en gang om ikke altfor lenge.

God natta, nå er det noen timer søvn for jobb i morgen :)

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på å ville sparke Fergie og å ville at Fergie skal gi seg?

Jeg skal ikke si så mye om innholdet i visse inlegg denne gangen. Jeg mener det samme som jeg har sagt før selvfølgelig Alle har rett på sin egen mening, men det var posetivt å se gjensidig respekt mellom supportere.

Lenke til kommentar

Idiotiske United-"supportere" vil sparke SAF fordi han ikke vinner serien som dem selv gjør i FM.

Supportere av ABU ønsker at SAF skal gi seg slik at deres klubb også har en sjanse uten å pøse mrd på spillerkjøp.

Det er forskjellen, enkelt og greit.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Liverpool ber rasismeoffer om unnskyldning

- Uansett hva etterforskningen fører fram til, er det beklagelig det som er skjedd, skriver klubben.

Liverpool har lovet at all form for rasisme er uakseptabelt, og at supportere vil bli utestengt fra Anfield hvis dette forekommer.

Ja jøss. Sist noen bedrev rasisme i denne klubben ble han heiet fram av supportere, spillere og manager. Det ble til og med trykket opp t-skjorter til ære for innsatsen hans for rasisme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Idiotiske United-"supportere" vil sparke SAF fordi han ikke vinner serien som dem selv gjør i FM.

Supportere av ABU ønsker at SAF skal gi seg slik at deres klubb også har en sjanse uten å pøse mrd på spillerkjøp.

Det var vel ikke helt svar på spørsmålet mitt. En del sier at det er på tide å gi seg men nekter for at de vil sparke han. Jeg lurer på hva de mener er forskjellen. Er det bare for å pakke det inn i bummull

Ellers helt enig

Lenke til kommentar

Noe av det dummeste jeg har hørt på lang tid. Forskjellen er at man ikke vil ha SAF sparket av respekt for det han har gjort for klubben de siste 25 årene. Han har bygget opp klubben til det den er nå og vi ville aldri vært der uten han. Men så er det en gang slik at noen av oss ønsker at vi fortsatt skal være med i toppen. Vi vil nok fortsatt en god stund være med å kjempe om topp 4 i Premier League, men jeg vil at vi skal være en av klubbene som blir nevnt når det blir diskutert hvem som er verdens beste fotballklubb. I øyeblikket er vi milevis unna.

På samme måte som toppmeis ønsker jeg ikke at Ferguson skal sparkes. Men jeg håper at han selv innser at tiden er inne for å kaste inn håndkleet og overlevere stafettpinnen til neste mann. Grunnen til dette er ikke det at SAF har blitt en dårligere manager, tvert imot, men fotballen har utviklet seg. Fotballen har utviklet seg til et spill om penger, et spill der det handler om å mønstre flest verdensklassespillere i samtlige posisjoner hver kamp. Der er vi ikke i nærheten. Den eneste grunnen til at vi "henger med" er fordi SAF er en slu rev som kan dra det beste ut av det han har tilgjengelig.

Kunne skrevet mye, mye mer om akkurat dette, men har akkurat stått opp og er fortsatt litt i drømmeland, samtidig som jeg ikke helt ser hvor jeg skal med dette innlegget. Poenget mitt er uansett at fotballen har utviklet seg og kommer til å utvikle seg i negativ retning. En sta skotte er ikke rett mann for å lede dette United-laget videre. SAF kommer aldri til å svelge stoltheten sin og cashe ut for de nødvendige spillerne. Dette kommer United som klubb til å tape på.

Jeg er supporter av Manchester United, ikke SAF. Jeg ønsker det beste for klubben, ikke for SAF.

Endret av Ranur™
Lenke til kommentar

Kan du tenke deg mulighten for at vi kan gjøre det dårligere og at det er netopp Fergie som gjør at vi kjemper i toppen?

Og nei. Jeg ser ingen respekt økning i å mene han blr trekke seg kontra å sparke han. Muligens er det mere respektløst siden dere ikke tør å si sannhten

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Men jeg tror ikke vi vil blande oss inn i diskusjonen om hvem som er verdens beste klubblag under Ferguson. Ikke at Ferguson mangler ferdighetene, men han er for sta.

Så du ofrer det vi har nå for en mulighet for å gjøre det bedre. Har du noen klar mening om hvem som skal ta over og hva han skal gjøre. Eller er det bare "en bedre mann" som kjøper "de rette spillerene"

Lenke til kommentar

Noe av det dummeste jeg har hørt på lang tid. Forskjellen er at man ikke vil ha SAF sparket av respekt for det han har gjort for klubben de siste 25 årene. Han har bygget opp klubben til det den er nå og vi ville aldri vært der uten han. Men så er det en gang slik at noen av oss ønsker at vi fortsatt skal være med i toppen. Vi vil nok fortsatt en god stund være med å kjempe om topp 4 i Premier League, men jeg vil at vi skal være en av klubbene som blir nevnt når det blir diskutert hvem som er verdens beste fotballklubb. I øyeblikket er vi milevis unna.

På samme måte som toppmeis ønsker jeg ikke at Ferguson skal sparkes. Men jeg håper at han selv innser at tiden er inne for å kaste inn håndkleet og overlevere stafettpinnen til neste mann. Grunnen til dette er ikke det at SAF har blitt en dårligere manager, tvert imot, men fotballen har utviklet seg. Fotballen har utviklet seg til et spill om penger, et spill der det handler om å mønstre flest verdensklassespillere i samtlige posisjoner hver kamp. Der er vi ikke i nærheten. Den eneste grunnen til at vi "henger med" er fordi SAF er en slu rev som kan dra det beste ut av det han har tilgjengelig.

Kunne skrevet mye, mye mer om akkurat dette, men har akkurat stått opp og er fortsatt litt i drømmeland, samtidig som jeg ikke helt ser hvor jeg skal med dette innlegget. Poenget mitt er uansett at fotballen har utviklet seg og kommer til å utvikle seg i negativ retning. En sta skotte er ikke rett mann for å lede dette United-laget videre. SAF kommer aldri til å svelge stoltheten sin og cashe ut for de nødvendige spillerne. Dette kommer United som klubb til å tape på.

Jeg er supporter av Manchester United, ikke SAF. Jeg ønsker det beste for klubben, ikke for SAF.

Det dummeste du har lest på lang tid, også følger du opp med dette?

La meg kort oppsummere hva jeg får ut av det du skriver:

Du vil ikke sparke Ferguson av respekt for hva han har gjort for klubben, samtidig som du mener han er feil man for å holde klubben i toppen. Så avslutter du med med at du ønsker det beste for klubben, ikke for SAF.

Jeg slenger meg også på spørsmålet til Limbeck - hvem er rett mann når SAF åpenbart er feil i dine øyne? Jeg føler vi er tilbake i FM-land.

Lenke til kommentar

Jeg synes dte er direkte latterlig at noen sier at SAF er feil mann for jobben og burde gi seg nå. Folkens, vi ligger på 2. plass, 3 poeng bak serielederen! Greit nok, ting gikk litt skeis i Europa, men hvem vant serien i fjor? Hvem slo ut City i går?

Jeg føler at mange her er den typen supportere som kan gå fra å hate en spiller den ene kampen, mens den neste uken er han den beste spilleren i verden. Det er det samme med managere; en seier og han er verdens beste, ett tap og har bør gi seg.

Legger ved et høyst relevant bilde.

post-172997-0-85405600-1326128053_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...