Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det selv. Deprimerende saker. Jeg hadde gledet meg til å se han tilbake i aksjon.

 

Bra reservekamp i går. Spesielt deilig å se Keane-brødrene, Pogba og Ravel.

 

 

Noen som kan svaret på denne? Vet det er noen som er drevne i United-historie her. Toppmeis?

Noen som vet hvor mye vi signerte Charlie Roberts for i 1904? Jeg har lest både £600 og £400, men vet ikke hva som stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg har lest ulike ting i The Official Illustrated History of Manchester United 1878 - 2010: The Full Story and Complete Record og Manchester United: The Biography. I tillegg til at det på ulike nettsider ser ut til å være en god blanding av £600 og £400, men det er vel kanskje £400 som virker mest sannsynlig. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne få vite det helt sikkert. Ikke det at det er så viktig, men det har blitt et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Siden dette var en overgangs rekord. Er det mulig å finne ut hva den tidligere rekorden var. Var den over 400?

 

edit

 

Magefølelsen sier 600

 

Vi signerte Roberts i 03/04 ? I 1910 signerte vi Leslie Hofton for 1000 pund. Hoppet fra 400 til 1000 på 6-7 år er for stort synes jeg så jeg tror det er 600 vi ga for Roberts.

 

http://cantheyscore.com/every-manchester-united-transfer-in-the-clubs-history/every-manchester-united-transfer-from-1910-to-1919/

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

For meg er det en trøst om de skulle slå oss. Jeg er stolt av at det bare er pengedopa klubber som har slått oss i det siste (Chelsea). Og det samme kommer til å gjelde om det er City. For meg er det ikke City som ligger foran oss på tabellen. City døde da sjeiken tok over på samme måte som at Chelsea døde da Roman tok over. Eller når de pengedopa klubben så til de grader. Det er alle pengene som kommer utenfra (altså ikke tjent av klubben) som slår oss. Chelsea og City hadde ikke hatt sjangs.

 

Men jeg har litt motstridende følelser angående fansen av disse klubbene. Chelsea og City blir hatet som pesten fordi de står som statuer av det som ødelegger fotballen mest, og jeg har medfølelse for situasjonen de er i.

 

På en annen side så tenner jeg på alle plugger når de kommer og gloter om vi skulle tape mot dem uten å være i nærheten til å forstå hvorfor.

Lenke til kommentar
Siden regnskapsåret ble avsluttet, har City kunnet innkassere en lukrativ sponsor-, stadion- og utviklingsavtale med Etihad, økt TV-inntektene og fått tilgang til pengemaskinen Champions League. Derfor bedyrer City-ledelsen at dette er siste gang de kommer til å legge fram like blodrøde tall.

De blir altså sponset av Etihad, som i bunn og grunn har samme eiere som City. Mao. bare en litt annerledes måte å overføre penger til City, som forhåpentligvis vil bli slått ned på med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...