Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan isåfall aldri bli verdens beste spiller om man kommer fra et land hvis landslag suger stålballe.

 

Norge får aldri verdens beste hvertfall....

 

Ballon d'or er en individuell pris og skal ikke baseres på hva klubben din / landslaget ditt har vunnet.

Det er det man sier, men hvis du ser på tidligere vinner så er det en gjenganger at vinneren av Ballon d'Or har vært den beste spilleren på laget som har vunnet VM eller CL.

 

Ronaldo i 2002, sier jeg bare...

Det vil jo selvsagt ikke trekke ned om man har vært viktig i et lag som vant VM, CL e.l.

 

Men det bør ikke være avgjørende.

 

Dessuten er vel en nominasjon så godt som et piss i havet. Er vel en eller annen representant som har nominert han. Har ikke nubbesjans på noe pris Hernandes.

Lenke til kommentar

Man kan isåfall aldri bli verdens beste spiller om man kommer fra et land hvis landslag suger stålballe.

 

Norge får aldri verdens beste hvertfall....

Ja, men er jo sånn det har blitt desverre. Om du ikke kommer fra en av de beste nasjonene, så virker det ettersom hva jeg leser og hører fra folk flest umulig å bli verdens beste spiller.

 

Men det er klart at om Messi fortsetter som han har gjort, så bør han bli verdens beste gjennom tidene uansett om han har internasjonal tittel eller ikke.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Dummeste med argumentasjonen at noen må vinne VM for å bli regna som verdens beste er at i dagens fotball er det mye vanskeligere for en spiller å bære et lag til en mesterskapstittel, iforhold til hva det feks var under Diego sin tid, fotball har utvikla seg til å handle om så mye mer enn ferdigheter(selv om de selvsagt enda spiller en stor rolle) enn det gjorde før. Samtidig er et av de dummeste motargumentene for at Maradona eller Pele er verdens beste at alt var enklere når de spilte. Enn kan bare spille ut ifra ens tidsalder og ingenting annet, talentet er fremdeles det samme. Jeg er blant de som har troa på at veldig mange av de gamle heltene hadde vært i ytterste verdensklasse nå også, for de hadde fått sin fotballoppvekst inn slik som feks Messi har fått den.

Lenke til kommentar

Hele prisen er ganske verdiløs synes nå jeg. Ikke bare nominasjonene. Hvor stor % av vinnerene er offensive spillere?

 

Og Messi er ikke engang i nærheten av tidenes beste. Argentina ville frede trøye nr. 10 etter Maradona. Vil de det etter Messi? Bare diskusjonen er fullstendig historieløs. Han er bare en gjennomsnittlig spiller som i sine stunder er verdens beste. Som 2x Ronaldo, Zidane, Maldini og alle de andre

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Rarere at Messi vant ifjor enn at Hernandez er nominert i år spør du meg.

Jaha? Hvem mener du burde vunnet?

 

En av de som faktisk var med på å vinne en av verdens tøffeste turneringer det året? (Hint: CL/VM)

 

I år er det absolutt ikke noe å si på at Messi vinner (da han har vært fantastisk på både klubblaget og landslaget), men ifjor syns jeg ikke han var den som fortjente det mest, da han spilte dårlig for Argentina og Barcelona vant ikke CL. Da er Sneijder, Xavi og Iniesta alle bedre valg. Det er nå min mening iallefall. :)

Jeg kan forsåvidt se det poenget, men jeg mener at hva man vinner bør være underordnet. Det er 10 andre spillere på et lag. Ingen enkeltspillere var bedre enn Messi selv om de spilte på lag som vant de viktigste turneringene.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hele prisen er ganske verdiløs synes nå jeg. Ikke bare nominasjonene. Hvor stor % av vinnerene er offensive spillere?

 

Og Messi er ikke engang i nærheten av tidenes beste. Argentina ville frede trøye nr. 10 etter Maradona. Vil de det etter Messi? Bare diskusjonen er fullstendig historieløs. Han er bare en gjennomsnittlig spiller som i sine stunder er verdens beste. Som 2x Ronaldo, Zidane, Maldini og alle de andre

Haha, hva?! Zidane herja, begge Ronaldoene herja og Maldini er muligens tidenes forsvarspiller, og den mestvinnende(?) spilleren i Europacupens historie med 5 CL titler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele prisen er ganske verdiløs synes nå jeg. Ikke bare nominasjonene. Hvor stor % av vinnerene er offensive spillere?

 

Og Messi er ikke engang i nærheten av tidenes beste. Argentina ville frede trøye nr. 10 etter Maradona. Vil de det etter Messi? Bare diskusjonen er fullstendig historieløs. Han er bare en gjennomsnittlig spiller som i sine stunder er verdens beste. Som 2x Ronaldo, Zidane, Maldini og alle de andre

Haha, hva?! Zidane herja, begge Ronaldoene herja og Maldini er muligens tidenes forsvarspiller, og den mestvinnende(?) spilleren i Europacupens historie med 5 CL titler.

 

Som sagt, i sine stunder verdens beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt at man er litt nostalgisk hvis man vokste opp med han her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Wlv2p5ap5-k

 

 

Når det er sagt er Zidane, R9 og Maldini helt fantastiske fotballspillere, blant tidenes beste. Du må nesten forklare meg hva" en gjennomsnittligspiller som i sine stunder er verdens beste" betyr Limbeck. Jeg ser det ikke som utenkelig at Messi om 20 år blir sett på som tidenes beste fotballspiller, men inntil da får han vel nøye seg med å bli sett på som verdens beste fotballspiller.

Lenke til kommentar

Hele prisen er ganske verdiløs synes nå jeg. Ikke bare nominasjonene. Hvor stor % av vinnerene er offensive spillere?

 

 

 

Den forrige ikke-angriperen som vant Ballon d'Or eller FIFA World player of the year (de to prisene ble sammenslått f.o.m. i fjor), var Fabio Cannavaro som vant begge i 2006. Kan legge til at Gianluigi Buffon var sølvvinner på Ballon d'Or det året. Ellers er det stort sett bare angripere, ja.

Lenke til kommentar

Synes fremdeles det blir feil å si at de er middelmådige, selv innenfor en gruppa av verdenseliten. Rett og slett for det blir feil å kalle Zidane og andre middelmådige.

Kjedelig for forsvarsspillere at de har liten til ingen sjangse på Ballon d'Or, men jeg ser hvorfor det har blitt slik. De med det største talentet innenfor fotball spiller som regel lengre framme på banen, nå sier jeg ikke at de nødvendigvis er bedre enn forsvarsspillere, men de aller fleste som er med på en slik liste behandler ballen så uendelig mye bedre enn de fleste forsvarsspillere og innehaver et mye større talent med ball, selv om jeg personlig synes det blir dumt til tider at forsvarsspillere blir prioritert så langt bak på lista.

Lenke til kommentar

Synes fremdeles det blir feil å si at de er middelmådige, selv innenfor en gruppa av verdenseliten. Rett og slett for det blir feil å kalle Zidane og andre middelmådige.

Kjedelig for forsvarsspillere at de har liten til ingen sjangse på Ballon d'Or, men jeg ser hvorfor det har blitt slik. De med det største talentet innenfor fotball spiller som regel lengre framme på banen, nå sier jeg ikke at de nødvendigvis er bedre enn forsvarsspillere, men de aller fleste som er med på en slik liste behandler ballen så uendelig mye bedre enn de fleste forsvarsspillere og innehaver et mye større talent med ball, selv om jeg personlig synes det blir dumt til tider at forsvarsspillere blir prioritert så langt bak på lista.

 

Eller at det er offensive spillere som blir snakket om i media. tror det er der mye av problemet ligger. En gjennomsnittlig spiller som til tider var verdens beste er spillere som Messi, Ronaldo, Ronaldo, Zidane Maldini Cannavaro.

 

Hvem vet hva som blir sagt om 20 år. Man må gå ut ifra hva vi vet nå. Om 20 år tipper jeg Messi er stort sett glemt. Barca fansen vil huske han men det er det.

 

Hver gang noen gjør det bra så er det snakk om tidenes beste og det uttrykket blir temmelig fattig om man diskuterer det annethvert år. Da er tidenes beste for noen år siden glemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...