Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er egentlig det intrykket jeg har hatt det siste året. Å diskutere med dere er som å diskutere med noen som argumenterer for at månen er en gul ost. Jeg har helt seriøst prøvd jævla hardt å forstå dere men det går bare ikke.

Er du helt på tur? I alle dager. Det er jo akkurat slik omtrent samtlige som diskuterer med deg føler det.

 

Bortsett fra at om du så hadde fått selveste månen i huet så hadde du satt deg ned og spist av den, sagt det var godt og smakte som Jarlsberg OG ALDRI GITT DEG PÅ AT MÅNEN IKKE VAR EN OST.

 

Med andre ord: Å diskutere med deg fører som regel bare til oppgitthet og håpløshet.

 

 

Men la oss ta Leeds eksempelet igjen da. Jeg tror faktisk alle var glade for å møte Leeds i FA - cupen, bortsett fra en. Jeg tror jeg var den eneste som mente at det kanskje var en dårlig ide. Men neida. Vi skulle banke Leeds.

 

Og selv etter kampen så var det ingen som ga seg på at insats kan slå kvalitet. Da skulle man peke ut syndebukker og vel......

 

Det er bl. a. sånne ting som gir meg så jævla lyst til å hoverere.

 

Jeg har fundert en del på om Game er for sterk for dere. At hans "stor i kjeften" oppførsel har gjort at dere følger han blindt. At det er hans "kritikk" av defensive midtbanespillere (Carrick) og ekstrem offensive fotball filosofi som har smittet dere.

 

Jeg var forholdsvis glad for å møte Leeds i FA-cupen. Hvorfor skulle jeg ikke være det? Leeds er milevis bak oss kvalitetsmessig. Det jeg ikke regnet med var at spillerne skulle ta lett på det. Når det er sagt hadde jeg tatt Leeds foran et hvilket som helst Premier League-lag igjen. Noen ganger taper man selv om man er det bedre laget.

 

Du har fundert en del? Ja vel. Game er for sterk for "dere"? Spar meg. Jeg har hatt minst like mange diskusjoner og uenigheter med Game som med deg, blant annet når det gjelder hans kritikk av Carrick. Forskjellen ligger i at der du velger å skjære alle over èn kam, vri og vende på det med din stråmannsargumentasjon, så svarer Game med å begrunne sine meninger. Hans fotballfilosofi er forresten langt ifra ekstremt offensiv.

 

Jeg definerer Carrick og Fletcher som defensive midtbanespillere. Fletcher har helt klart sin styrke i det defensive arbeidet. Carrick er en dyptliggende midtbanespiller. Han ligger i de rette rommene, avskjærer motstanderens pasninger og slår den videre. De besitter ikke de samme kvalitetene som Steven Gerrard, Frank Lampard og Luka Modric. De har ikke evnen til å drible av et par spillere, og slå en stikker/skyte ballen i mål. Det nærmeste vi kommer dette i dagens stall er Cleverley, og til en viss grad Anderson, selv om han viste mye mer av dette i Gremio/Porto (til en viss grad), enn han har gjort i United-drakten. Å få Sneijder inn vil styrke laget. Du snakker om samholdet i laget som om de nåværende spillerne får kollektiv angst av å måtte forholde seg til fire nye spillere. Sneijder er en av verdens aller beste spillere, og han har kvaliteter som kan styrke et hvilket som helst lag i verden. At Veron (dine ord) floppet er ikke noe du kan bruke imot Sneijder som besitter andre kvaliteter, og er langt mer temposterk enn det Veron var.

 

Det er ikke uvanlig med fire nye spillere, spesielt ikke når man skal erstatte spillere som legger opp/forsvinner. Vi var nødt til å hente en ny keeper (De Gea), og vi var nødt til å hente Phil Jones (Brown/O'Shea). Ashley Young styrker laget. I tillegg snakker de begge engelsk, og flere av spillerne våre kjenner de tidligere fra landslaget. Sneijder snakker engelsk, så det eneste problemet slik jeg ser det er å komponere laget/få de samspilt. Det jobbes med dette hver dag på treningsfeltet. Du er faktisk den eneste jeg kommer på som klarer å være negativ til å få inn en spiller som muligens var verdens beste i 09/10-sesongen.

 

Det er ikke nødvendigvis slik at en ny spiller svekker samholdet, og jeg vil gjerne se deg argumentere for hvorfor det er slik. For alt du vet kan det være at disse nye spillerne styrker samholdet i spillergruppen.

 

Vennligst unnlat å bruke ordet "dere" i neste innlegg.

 

Tusen takk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ikke slutt å krangle'a, jeg har jo akkurat henta popcornet :)

 

Men det er vel ingen tvil om at en spiller som Sneijder vil forsterke et hvert lag i verden han måtte finne på å gå til. Real Madrid og Barcelona er to unntak, siden de har plenty offensive playmakere allerede. Men alle engelske lag ville blitt forsterket av ham, det er jeg sikker på. Det ville vært nok en knallsignering av dere denne sommeren (Jones og De Gea), og det vil gjøre veien opp for oss andre så mye, mye lengre.

Lenke til kommentar

Sorry Jørgen, du får meg ikke deppa i dag. Du argumenterer som et takras men who cares. Jeg har svart på alle disse argumentene så godt jeg kan. Jeg har argumentert for meg så godt jeg kan. Usaklige og surealistiske argument har jeg sett bort fra fordi jeg ikke klarer å diskurere sånne tema uten å hoverere. Og det tror jeg bare har forverret saken.

 

Jeg vet ikke hvordan veien videre blir

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hva, Limbeck? Du får meg til å gi opp. Jeg tror aldri jeg har fått et ordentlig svar på noen av de lengre innleggene mine.

 

 

Et takras?

 

 

 

Du är en saga för god för att vara sann

det är en saga i sig att vi funnit varann

vi kunde lika gärna

aldrig nånsin mötts

eller var vårt möte

redan bestämt långt innan vi fötts

vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

 

Vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

 

Du är en saga för god för att vara sann

det är en saga i sig att vi funnit varann

vi kunde lika gärna

aldrig nånsin mötts

eller var vårt möte

redan bestämt långt innan vi fötts

vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

 

Endret av Jørgen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli litt for mye her, det er ikke lenger morsom erting av limbeck dere(les: ganske mange) driver med, det har blitt litt for mye, og egentlig.. litt trist.

 

@jørgen: Han har svart på det der ang sneijder noen ganger før et par sider tilbake, det er bare å bla :)

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli litt for mye her, det er ikke lenger morsom erting av limbeck dere(les: ganske mange) driver med, det har blitt litt for mye, og egentlig.. litt trist.

 

@jørgen: Han har svart på det der ang sneijder noen ganger før et par sider tilbake, det er bare å bla :)

Tuller du? Det er jo Limbeck som er usaklig her, ingen mobber noen. At alle er uenige med deg betyr ikke at du blir mobbet. Fyren presterer jo å svare på et særdeles velformulert og saklig innlegg med "du argumenterer som et takras". Hvordan forventer du at man skal klare å ta han seriøst da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Takras var feil

 

Det som er en bedre sammenligning er en fanatisk religiøs. Som kommer med de samme påstandene og argumentene gang på gang og virker helt døv til motargumenter.

 

Og når jeg sier fanatisk så vil jeg ikke sammenligne med visse saker som har skjedd i det siste. Fanatisme er vel et ekstra stygt uttrykk i disse tider

 

Og jeg ser ikke at jeg har vert useriøs. Jeg har ikke angrepet noen personlig og holdt meg til saken

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Om jeg tuller? Jeg gjør da vel ikke det. Han skriver flere ganger at han prøvd å forklare/argumentere så godt han kan om saken. Hvorfor skal det vær så jævlig vanskelig å forstå da? Deal with it, eller la det ligge.

 

Fyren presterer jo å svare på et særdeles velformulert og saklig innlegg med "du argumenterer som et takras". Hvordan forventer du at man skal klare å ta han seriøst da?

Han hadde allerede svart på det Jørgen spurte han om. Det nytter ikke å hoppe inn halvveis i en diskusjon og kreve svar på noe han allerede har lagt ut om, det er ikke rimelig :)

 

 

Og det er ikke limbeck som alltid skal gå på person, som folk alltid gjør mot han.

 

Jeg prøver bare å være Mr. Nice guy vettu ;)

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Jeg har lest alle de tidligere innleggene til Limbeck rundt dette, men hvis du leser innlegget mitt, så ser du kanskje at det er flere ting jeg ønsker at han utdyper/begrunner.

 

Jeg holdt meg for god til å komme med personlige angrep, men du kan ta en titt på Limbecks to seineste innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hvordan Fletcher kan være noe særlig annet enn en defensiv midtbane forstår ikke jeg. Kan ikke helt se hvilke store offensive kvaliteter han skal ha ihvertfall. Ganske god på å putte offensiv dødball kanskje? Han var stor i 09/10 sesongen og det var for det meste på grunn av de defensive kvalitetene hans, som løpskraften, posisjoneringen og taklingsstyrken sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...