Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Scholes er en ren offensiv midtbanespiller og Fletcher er mere enn hybrid.

Men såklart. Hvis det å stille med Fletcher er defensivt så blir midtbanen defensiv, men man bør ikke stille med omskolerte spisser heller.

Og jeg ser ikke at jeg har mistolket noe. At å stille med Fletcher og Carrick som midtbane er defensivt er direkte feil. Jeg vet ikke hva det skyldes når personer påstår det men det er helt meningsløst. Som å mene at månen er en gul ost.

Og det er egentlig det intrykket jeg har hatt det siste året. Å diskutere med dere er som å diskutere med noen som argumenterer for at månen er en gul ost. Jeg har helt seriøst prøvd jævla hardt å forstå dere men det går bare ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er egentlig det intrykket jeg har hatt det siste året. Å diskutere med dere er som å diskutere med noen som argumenterer for at månen er en gul ost. Jeg har helt seriøst prøvd jævla hardt å forstå dere men det går bare ikke.

Er du helt på tur? I alle dager. Det er jo akkurat slik omtrent samtlige som diskuterer med deg føler det.

Bortsett fra at om du så hadde fått selveste månen i huet så hadde du satt deg ned og spist av den, sagt det var godt og smakte som Jarlsberg OG ALDRI GITT DEG PÅ AT MÅNEN IKKE VAR EN OST.

Med andre ord: Å diskutere med deg fører som regel bare til oppgitthet og håpløshet.

Endret av Jotun
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men såklart. Hvis det å stille med Fletcher er defensivt så blir midtbanen defensiv, men man bør ikke stille med omskolerte spisser heller.

Og jeg ser ikke at jeg har mistolket noe. At å stille med Fletcher og Carrick som midtbane er defensivt er direkte feil. Jeg vet ikke hva det skyldes når personer påstår det men det er helt meningsløst. Som å mene at månen er en gul ost.

Scholes var en offensiv midtbanespiller, de siste sesongene hadde han ca. ingen av de karakteristiske løpene inn i boksen som gjerne karakteriserer en offensiv midtbanespiller, han puttet nesten ikke mål heller.

Det er ikke "direkte" feil å hevde at Fletcher - Carrick er defensivt, hvorfor mener du det er feil? Hverken Fletcher eller Carrick putter noe særlig med mål eller har bøttelass med assists. Carrick er rendyrket defensivt, mens Fletcher er mer et klassisk arbeidsjern, en dårligere utgave av Roy Keane om du vil.

Det å diskutere med deg er som å diskutere med en menstruell dame, samme hva vi sier så er det feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er du helt på tur? I alle dager. Det er jo akkurat slik omtrent samtlige som diskuterer med deg føler det.

Bortsett fra at om du så hadde fått selveste månen i huet så hadde du satt deg ned og spist av den, sagt det var godt og smakte som Jarlsberg OG ALDRI GITT DEG PÅ AT MÅNEN IKKE VAR EN OST.

Med andre ord: Å diskutere med deg fører som regel bare til oppgitthet og håpløshet.

Men la oss ta Leeds eksempelet igjen da. Jeg tror faktisk alle var glade for å møte Leeds i FA - cupen, bortsett fra en. Jeg tror jeg var den eneste som mente at det kanskje var en dårlig ide. Men neida. Vi skulle banke Leeds.

Og selv etter kampen så var det ingen som ga seg på at insats kan slå kvalitet. Da skulle man peke ut syndebukker og vel......

Det er bl. a. sånne ting som gir meg så jævla lyst til å hoverere.

Jeg har fundert en del på om Game er for sterk for dere. At hans "stor i kjeften" oppførsel har gjort at dere følger han blindt. At det er hans "kritikk" av defensive midtbanespillere (Carrick) og ekstrem offensive fotball filosofi som har smittet dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Scholes var en offensiv midtbanespiller, de siste sesongene hadde han ca. ingen av de karakteristiske løpene inn i boksen som gjerne karakteriserer en offensiv midtbanespiller, han puttet nesten ikke mål heller.

Det er ikke "direkte" feil å hevde at Fletcher - Carrick er defensivt, hvorfor mener du det er feil? Hverken Fletcher eller Carrick putter noe særlig med mål eller har bøttelass med assists. Carrick er rendyrket defensivt, mens Fletcher er mer et klassisk arbeidsjern, en dårligere utgave av Roy Keane om du vil.

Det å diskutere med deg er som å diskutere med en menstruell dame, samme hva vi sier så er det feil.

Jeg ser ikke på Fletcher som en defensiv spiller. Han kan ta defensive oppdrag når han spiller med offensive spillere og offensive oppdrag når han spiller med defensive spillere. Mere en Nicky Butt type i min mening. Du trekker inn mål og assist statestikk. Det sier meg igjen at det dere vil ha er defensive omskolerte spisser.

Og igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal svare angående Scholes. Det blir for surealistisk

Og ja. Når dere sier at månen er en gul ost så sier jeg at dere tar feil.

Og det med premenstualitat.... igjen. Ditto.

Jeg ser ikke noen som ser at å hente spillere kan ha en negativ effekt. Selv om eksemplene er mange. Jeg skjønner det bare ikke. Veron var en god spiller for oss var det en som sa. Jeg vet ikke hva jeg skal svare på sånt.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

For det første, jeg skriver kun min mening, så å svare med "dere vil ha ..." kan du kutte ut med først som sist.

Så, en midtbanespiller som scorer noen mål og har attpåtil et par assists er en omskolert spiss? Nå legger du ord i munnen min frøken, ikkje bra... Er Gerrard en omskolert spiss? Lampard? Modric? Yaya Toure?

Hva legger du egentlig i en offensiv midtbanespiller, og hvorfor mener du at Scholes anno 09/10 og 10/11 passer inn i den besrkivelsen?

Bare sånn for å klargjøre så er jeg en av de som ikke har så ekstremt lyst på Sneijder til United. Modric derimot, blir klam i hakket bare av tanken.

Endret av The Hoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, jeg skriver kun min mening, så å svare med "dere vil ha ..." kan du kutte ut med først som sist.

Så, en midtbanespiller som scorer noen mål og har attpåtil et par assists er en omskolert spiss? Nå legger du ord i munnen min frøken, ikkje bra... Er Gerrard en omskolert spiss? Lampard? Modric? Yaya Toure?

Hva legger du egentlig i en offensiv midtbanespiller, og hvorfor mener du at Scholes anno 09/10 og 10/11 passer inn i den besrkivelsen?

Bare sånn for å klargjøre så er jeg en av de som ikke har så ekstremt lyst på Sneijder til United. Modric derimot, blir klam i hakket bare av tanken.

Din frøken ? :)

Er noen av de du nevner offensive midtbanespillere da? Jeg mener det men jeg ser ikke fornuften i at de er det når Fletcher og Scholes ikke er det

Scholes hadde noen jævla gode perioder for oss de to siste sesongene men ellers var han bare en skygge av seg selv. En offensiv midtbane som ikke lyktes med spillet sitt. Han lyktes stort sett ikke med den defensive delen heller.

Lenke til kommentar

Alle de jeg nevner er forholdsvis kreative. De kan dra av en mann, de kan skyte og de kan skape noe ut av ingenting. Sånn sett er de mer offensive en Fletcher og Scholes, og er imo. akkurat den spillertypen vi mangler. Pdd. har vi følgende alternativer sentralt på midten:

- Carrick: Bankers

- Fletcher: Er han fit?

- Anderson: Holder han seg fit? Stabilt god over tid?

- Cleverley: Uprøvd

- Gibson: Ikke helt United-nivå

- Giggs: 38? Kan ikke regne med noe hard midtbanejobbing av han.

Av de seks spillerne er det kun èn som jeg ser på som et trygt kort. Selv om jeg skulle ønske at Cleverley og Anderson begge fikk kjempesesonger og tok nok et steg, så er det litt vel risikabelt. Det trengs noe nytt!

Lenke til kommentar

Men la oss ta Leeds eksempelet igjen da. Jeg tror faktisk alle var glade for å møte Leeds i FA - cupen, bortsett fra en. Jeg tror jeg var den eneste som mente at det kanskje var en dårlig ide. Men neida. Vi skulle banke Leeds.

Og selv etter kampen så var det ingen som ga seg på at insats kan slå kvalitet. Da skulle man peke ut syndebukker og vel......

Det er bl. a. sånne ting som gir meg så jævla lyst til å hoverere.

Jeg har fundert en del på om Game er for sterk for dere. At hans "stor i kjeften" oppførsel har gjort at dere følger han blindt. At det er hans "kritikk" av defensive midtbanespillere (Carrick) og ekstrem offensive fotball filosofi som har smittet dere.

Vel, du tar feil. Eg var ikke glad for Leeds. Eg var likegyldig. Og selvsagt, det er fotball, lag kan slå andre lag. Resultatet er ikke gitt på forhånd. Men hvis du skal prøve å få meg til å si at det er bedre å møte Chelsea enn Leeds i FA-cupen så kan du finne løkka. For det kommer aldri til å skje.

Og hvis du sier at "ALLE ANDRE" som du så fint sier hele tiden tar feil når de sier at United skulle slått leeds og at det blir feil å peke på de som presterte under pari i den kampen, så kan du glemme det også. United skal i utgangspunktet slå alle lag i PL, hver gang, siden de skal være beste laget i PL. De gjør jo ikke det. Det er jo sjarmen med fotball. Men når man taper for lag som Leeds så skal man ha lov til å være skuffet og kunne kreve mer av laget.

Og kutt ut det der rotet med å greie alle under samme kam. Slutt å si "dere" og bland dette inn i dine meninger. Selv om to mann sier de er uenige med deg så er ikke alle uenige. Og selv om noen er uenige i en ting du sier så er de ikke uenige i alt.

Når det er sagt, eg har vært enig med deg mange ganger. Men spesielt den siste sesongen kom du med ufattelig mye vrøvl til tider. Og kverulering på høyt nivå. Når noen kommer med saklige argumenter på hvorfor du tar feil blir det svart med vås og feiltolkninger fra din side.

Mange ganger virker det som om du leser like mye feil som selv skriver. For de tingene du tidvis klarer å trekke ut av andre folks innlegg (for så etterpå å tilegne dette innlegget til alle andre folk på forumet) er helt ufattelig.

Da vet du hvor eg står. Og prøver du deg på "Game har påvirket deg" pisset ditt en gang til så diskuterer eg aldri med deg noensinne igjen. For slike uttalelser kan du spare deg for.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i at midtbanen kunne ha tjent på noe nytt. Vi har mange som kjemper om en plass. Fletcher er et godt valg når han er fit. Giggs kan ikke spille alle kampene men alderen til tross så holder han et veldig høyt nivå. Jeg fikk med meg skammelig lite av Cleverly forrige sesong.

Men det er ikke bare det det er snakk om. Vi har alerede hentet mange gode dyre spillere. Det tror jeg kommer til å påvirke oss

Se på det som et puslespill. Spillere som har vert i laget har formet seg til å passe de andre brikkene våre. Det har ikke spillere som kommer fra andre klubber og spesielt andre ligaer. Det kan hende at de passer veldig bra og fungerer. Men når man har flere viktige nye brikker så er det værre å få de til å passe inn i bildet. Det er antallet nye brikker som skremmer meg. Og så har vi prisen. Hadde brikken kostet 7 mill så hadde vi tålt det om den ikke hadde passet. Men brikkene vi snakker om koster 20/30 mill. Da bør man ikke bomme

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...