Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sa at det ikke er en så utenomgjordisk sum i denne gale fotballverdenen.

 

Den gale fotballverdenen består jo av lag som ikke trenger å betale spillere av intekten til klubben

 

Og Veron var en fadese. Han var god i noen CL kamper men det var alt. Til 27 mill er det en veldig dårlig investering

 

Og hvilken uvitenhet er det du snakker om?

Nå tolker du på hodet og ræva igjen, og legger ord i munnen på de (meg) du diskuterer med. Jeg sier at summen ikke er så stor om man skal fordele den over de forrgie 5årene vi ikke har brukt så mye i snitt. Da kommer vi på et nivå selv Liverpool burde kunne tåle, og de har en mye mindre fanbase og stadion, samt mindre inntekter.

 

Veron var ikke en fadese, mannen var brilijant når han kom i form, men fikk knapt en sesong på å bevise det i en ny liga. Ikke akkurat fair. Det skyldtes at Scholes ble for god til å sitte på benken, og Veron for dyr til å sitte der. Derav din uvitenhet, det rettferdigjør ikke prislappen, men gjør han ikke til Sir Alex "verste kjøp" av den grunn.

 

Men nå kommer du til å tolke dette innlegget til helvete også. Du tror vi blir dårligere av å kjøpe klassespillere? Selvfølgelig vil det ta tid før laget setter seg, men potensialet er så uendelig mye større. Og du er naiv om du tror vi kunne fortsette slik vi har gjort de to siste sesongene. Sist sesong var en fluke, hadde aldri vunnet om ikke våre konkurrenter hadde et kollektivt meltdown. Med det antallet stjernespillere som har forlatt oss og eldes er dette et grep som må gjøres. Det er ikke noe som kunne unngås, vi kunne satset kun på ukjente blader, men det hadde vært et enda større sjansespill med tanke på hva suksess gjør for fanbasen vår.

 

Og United har ALLTID kjøpt stort, kanskje ikke Real Madrid stort, men i Engelsk sammenheng. Og vår stamme De Gea, Vidic, Rio, Carrick, (insert random dutch name) og Rooney er alle kjøpt for rimlig store penger. Jeg stoler alltid på Sir Alex, om ikke alle slår til vil de alltid være med å heve resten av laget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kan bli bedre hvis Sneijder tilpasser seg en rolle som styrker oss, men vi kan bli dårligere også hvis han ikke gjør det.

 

Her er Veron et perfekt eksempel. En av verdens beste spillere kom inn i laget og vi ble et dårligere lag. Nøyaktig hva som skjedde forstår jeg ikke helt 100%. Men noe gikk veldig galt og 27 mill rett i dass

 

Det er den situasjonen jeg vil unngå. Betaler man sånne summer så bør det fungere

 

Men vi kan få en Rio også. En 30 mill investering som blomstret og hevet oss betraktelig

 

Jeg er nervøs foran neste sesong

 

Jeg liker ikke kjøp i den prisklassen for å si det sånn. Det går veldig ofte galt

 

I United så er ingen større enn klubben, det vil også Sneijder få inntrykk av, og selvsagt tilpasse seg omgivelsene, hvis han nå kommer.

 

Man kan ikke sammenligne Veron og Sneijder, to forskjell type spillere. Veron var en dyptliggende playmaker, mens Sneijder er en trequartista og en offensiv hybrid som kan spille både CM, AM og på vingen. Verdens beste spiller i 09/10. Veron var forøvrig langt fra så dårlig som du skal ha det til. Han var ikke dårlig i det hele tatt faktisk. Var vår beste spiller i Europa to sesonger på rad, og hadde en pasningsfot av en annen verden. Jeg blir hard bare av å tenke på det deilige overblikket hans og yttersidepasningene med skru. For en spiller.

 

Hvor ofte har slike kjøp gått galt i United? Ikke så veldig mange bomkjøp i den prisklassen. Rio, Rooney, Ronaldo, Ruud (ikke så dyr, men)

Endret av NightKeeper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I den prisklassen er Rooney, Rio, Veron og Berba. Bare to av dem har vert verd pengene

Forsvars advokat Game (for Hyrlen) : Legger frem bevis 1: Roy Keane, mannen som gjorde oss til alt vi er. Han var i sin tid en svær dyr signering.

 

Limbeck vet ikke hva han snakker om, som vanlig. Gode spillere koster, sånn er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Game er ikke kritisk til defensive midtbanespillere. Som vanlig dikter du fritt fordi du overhodet ikke evner å lese innlegg og forstå de.

 

Game og mange andre her inne er kritisk til å kun ha spillere med defensive kvaliteter på midten. Eller for å ordlegge meg annerledes: Stille til kamp uten spillere på midten som evner å produsere noe fremover på banen.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at vi noen gang har stilt med bare defensive spillere på sentral midtbane

 

Og det er vanskelig å holde seg saklig når svarene er fulle av hat

 

Vi har f.eks startet med Carrick og Fletcher opp til flere ganger, i tillegg til Carrick og Scholes de siste to sesongene.

 

Fletcher er kanskje ingen rendyrket defensiv midtbanespiller, man kom ikke her og si at han er en skinnende offensiv diamant. Scholes var offensiv i sin tid, men de siste to sesongene lå han ofte meget dypt og strødde baller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...