Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Om vi kjøper Sneijder for 30 mill så er noe annet enn seriegull fullstendig uakseptabelt. Da har vi kjøpt inn mange toppklasse spillere og brukt en sinnsyk sum med penger. Og på mange måter gått i samme fella som andre storkjøpere. Vi kommer til å svekkes som lag. Jeg vet at vi kan forsvare sånne utgifter denne sommeren pga pengene som vi skal ha tilgjengelig Endret 2. august 2011 av Limbeck 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Formulerte meg litt dårlig i konteksten. Det jeg lurer på, med ydmykhet siden jeg ikke kjenner saken veldig godt, er om Glazer hatet forblir, tiltross pengebruken til United. Særlig hvis det stemmer at WS kommer for over 30 mill. Dette lurer jeg også litt på. Jeg har ikke lest meg opp på denne situasjonen, og jeg regner definitivt med at jeg har oversett mye her. Sånn ser jeg situasjonen: Glazer kjøpte opp en godt drivende klubb i 04-05, og la over en enorm gjeld på klubben (10 milliardær elns). Dette gjør også til at klubben går mye i minus i året grunnet penger ut av vinduet(rente på lånet), til tross for at klubben i seg selv er en av de eneste i PL som går i pluss om man ser bort ifra renten. Mange antok at Ferguson i mange år frastod å kjøpe spillere fordi denne gjelden var så massiv at klubben rett og slett ikke hadde råd til flere utgifter, til tross for at han gikk ut å sa at han kunne bruke penger om han ville(har ikke sikre kilder men tror jeg har lest noe sånt). Ferguson har heller ikke de siste årene vært negativ til Glazerfamilien, om dette er fordi han MÅ, det vet jeg ikke noe om, men jeg tror det er av egen vilje. Sånn jeg ser det så får altså Manchester United bruke penger som de vil, til tross for sviende minus på bankkontoen. Er det ikke mulig at Glazer har kontroll på dette og at gjelden til United bare er midlertidig? Innlegget er gjennomsyret av uvitenhet 8-) T Nå er det ikke gjelden i seg selv om skapte Glazer hatet. Det er at vi blir styrt av en mann som ikke er intresert i Manchester United eller fotball, men i penger. Og vi kan forsvare disse investeringene selv om Glazer suger penger ut av klubben. Investeringene greier ikke å dekke summen vi fikk for Ronaldo en gang. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det er ikke noen automatikk at kjøping=svekking av laget. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det er ikke noen automatikk at kjøping=svekking av laget. Nei, men å kjøpe mange spillere som er beregnet på mye spilletid vil hindre samholdet i laget siden lagkameratene må spille med spillere de ikke er vandt til. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Mange og mange spillere fru blom. Er vel bare en(hvis han kommer(sneijder)) som går rett inn i elleveren. Resten må kjempe om plassene, og det er bare sunt. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Vi får se. Jeg tror ihvertfall at det er et farlig spill vi spiller nå. Og jeg tror også at rundt juletider kommer veldig mange til å si at "jeg var negativ til dette hele tiden" Liverpool er et godt eksempel. De har investert store summer men har ikke tjent noe serlig på det. Og det ironiske er at fansen roper på flere kjøp Endret 2. august 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det er ikke noen automatikk at kjøping=svekking av laget. Nei, men å kjøpe mange spillere som er beregnet på mye spilletid vil hindre samholdet i laget siden lagkameratene må spille med spillere de ikke er vandt til. Det vil ikke nødvendigvis hindre/svekke samholdet i gruppen. Jeg er helt sikker på at profesjonelle fotballspillere i likhet med andre setter pris på noen nye ansikter i ny og ne. De vil som du nevner ikke være helt vant til hverandre på starten av sesongen, men jeg er sikker på at det vil komme seg i løpet av sesongen. Young og Jones har vært med i pre-season, og fått trent med laget en stund nå. I tillegg er de engelske (og Sneijder snakker vel så vidt meg bekjent engelsk godt) så språket er ikke noe problem. Et par nye spillere skader på ingen måte laget som helhet. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hadde vert spennende å lage et veddemål hadde det ikke vert for at jeg ble svindlet i siste veddemål Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Sånn går det når du vedder mot folk som ikke er til å stole på. Jeg vil gjerne vedde, uten at jeg vet hva slags veddemål du har i tankene. Edit: Flotte videoer, DJ. + 1 Endret 2. august 2011 av Jørgen Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Vet ikke helt hvordan veddemålet skal formuleres jeg heller. Man kan ikke bare uten videre vedde om vi tar ligagull. Og jeg tør ikke vedde om vi tar færre eller flere poeng kommende sesong siden forrige sesong var en veldig uvanlig sesong når det gjelder poengsummene til lagene. 2 lag med 39 poeng rykket ned. Bare Hull med 42 poeng har hatt flere poeng og alikevel rykket ned i PL sesongene. Endret 2. august 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 West Ham rykket ned med 42 i 02/03. Trodde forresten ikke en sesong kunne bli uakseptabel i dine øyne jeg Limbeck. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Om vi kjøper Sneijder til 30 mill så har vi vel brukt 60-70 mill. Tror ikke vi har vert i nærheten av det noen gang. Og da, med tanke på det laget vi hadde forrige sesong, så blir ikke dette en "normal" sesong. Er man ligavinner og investerer 60 mill så finnes det ingen unnskyldning..... Selv for meg Det er en så sinnsyk sum at ligatittelen må vinnes. Om det da ikke er utenomsportslige ting som kommer i veien som at vi blir trukket mange poeng for noe. Endret 2. august 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Vel, vi kjøpte Veron, Forlan og Ruud samme sommer i 2001, 55mill pund omtrent om jeg ikke husker helt feil, og det er ti år siden. Og det er ikke en så utenomjordisk sum som du skal ha det til (i denne gale fotballverden), vi har knapt brukt penger de siste årene, så disse midlene har vært på gjæring lenge. Tar man snittet de siste 5årene så tror jeg vi havner på ca det man kan forvente av en klubb som Man Uted. Når man i tillegg skal skifte ut noen ekstreme spillere så må det til Edit: Sjekket det opp, Blanc og Carroll i tillegg, havner nok godt over 60. http://www.youtube.com/watch?v=tsRSt5hI2sQ&feature=feedu Endret 2. august 2011 av Hyrlen Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Kan ikke sammenligne med klubber som ikke trenger å betale spillerene fra egen inntekt. PS! Verson kjøpet ble også en fadese. Antageligvis det verste kjøpet Fergie har gjort. Hadde jeg bare fått dere til å forstå Endret 2. august 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Kan ikke sammenligne med klubber som ikke trenger å betale spillerene fra egen inntekt. Legger du ord i munnen på meg igjen? Veronkjøpet en fadese? Igjen viser du din uvitenhet. Det eneste som var galt med det kjøpet var at Scholes ble for god. Endret 2. august 2011 av Hyrlen Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Du sa at det ikke er en så utenomgjordisk sum i denne gale fotballverdenen. Den gale fotballverdenen består jo av lag som ikke trenger å betale spillere av intekten til klubben Og Veron var en fadese. Han var god i noen CL kamper men det var alt. Til 27 mill er det en veldig dårlig investering Og hvilken uvitenhet er det du snakker om? Endret 3. august 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Henger virkelig ikke helt med her eg nå. Ønsker du ikke at United skal forsterke en midtbane som sliter? Fordi hvis den blir forsterket så mister vi lagfølelsen? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg vet ikke. Jeg synes det er veldig vanskelig. Jeg mener at midtbanen vår fungerer mye bedre enn det mange vil ha det til. Kjøper vi Sneijder til 30 mill så kaster vi en terning. Jeg tror vi kommer til å miste en del samhold i laget, men så spørs det hvor mange fordeler vi får med Snejder på laget. Pluss en del faktorer som jeg ikke ser også Vi kan bli bedre hvis Sneijder tilpasser seg en rolle som styrker oss, men vi kan bli dårligere også hvis han ikke gjør det. Her er Veron et perfekt eksempel. En av verdens beste spillere kom inn i laget og vi ble et dårligere lag. Nøyaktig hva som skjedde forstår jeg ikke helt 100%. Men noe gikk veldig galt og 27 mill rett i dass Det er den situasjonen jeg vil unngå. Betaler man sånne summer så bør det fungere Men vi kan få en Rio også. En 30 mill investering som blomstret og hevet oss betraktelig Jeg er nervøs foran neste sesong Jeg liker ikke kjøp i den prisklassen for å si det sånn. Det går veldig ofte galt Endret 3. august 2011 av Limbeck 1 Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 http://twitter.com/#!/rob10media Berbatov due to meet #psg within 48hours to discuss €21.5m transfer. 100k per week. #mufc #psg Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 PSG ass. De forsterker som farsken for tiden. Kan bli en europeisk stormakt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå